otopr.pl Grupy dyskusyjne bi-xenon montaż?= zakup kilka pytan

bi-xenon montaż?= zakup kilka pytan

1
Data: 30 październik 2009, 13:31
Temat:

bi-xenon montaż?= zakup kilka pytan

Autor: Sztajfa

witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy
beda mialy niodpowiednie wtyczki itd. czy tak naprawde nie ma roznicy???
do motocykla kosztuja okolo 280zl szt tutaj za 400 mam 2 szt.
a moze macie jakies namiary na sprawdzone sklepy?

i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy
podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest
jednak duzo zabawy z tym?????

pozdrawiam i dzieki z gory za informacje
artur

2
Data: 30 październik 2009, 15:37
Temat:

Autor: Piotr Rezm

Sztajfa pisze:


jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?



Poszukaj w archiwum postów od Jamesa, instalował u siebie.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

3
Data: 1 listopad 2009, 02:57
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: greg


Uzytkownik "Sztajfa" napisal w wiadomosci
news:1q7jiv2cf5kyp.1s7gf1vpk7uq7.dlg@40tude.net...


witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic
moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy



Hej

ja kupowalem u nich

kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon

rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda i
nie ma gdzie tego upchnac

ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod
siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku

nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak
tam trzeba moim zdaniem zrobic

a w ogóle to polecam.
przedtem nienawidzilem jezdzic w nocy a teraz widac wszystko i jest naprawde
swietnie, ogromna róznica.

pozdro
greg


4
Data: 1 listopad 2009, 06:20
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: Tytus

Siemka

***Uzytkownik "Sztajfa"
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w


zwiazku z tym mam kilka pytan motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w


nim. gdzie przetwornice


schowac???



Przetwornice sa male i lekkie u mnie jest jedna przypieta trytytkami pod
rama - pasowala idealnie.
Nic nie cialem dlatego przekaznik mam widoczny z boku rowniez pod rama
zlapany rowniez trytytka do linki ssania :).

*** jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic

Jesli masz H4 to wklej HID do przejsciowki silikonem - u mnie
prawdopopodobnie od drgan sam zarnik wysunal sie i stopil przejsciowke ale
bez szemrania dali mi druga. Ogolnie gwarancje na 2 lata mi dali ale w tym
chyba nie ma co sie zepsuc/ Na lampe nic nie wplynie bo temperatura pracy
HID jest znacznie nizsza nie halogenu. IMO nie ma sensu montowac tego jesli
masz ryflowane szklo.
No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie
maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba
najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto
oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)

--


Tytus


zólte najszybsze


5
Data: 3 listopad 2009, 09:28
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: greg


Uzytkownik "greg" napisal w wiadomosci
news:hcipto$bpc$1@inews.gazeta.pl...



Uzytkownik "Sztajfa" napisal w wiadomosci
news:1q7jiv2cf5kyp.1s7gf1vpk7uq7.dlg@40tude.net...


witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic
moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy



Hej

ja kupowalem u nich

kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon

rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda
i nie ma gdzie tego upchnac

ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod
siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku

nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak
tam trzeba moim zdaniem zrobic




Wiec tak:

zestaw motocyklowy polega na tym, ze jest jedna przetwornica i jeden
przekaznik sterujacy, ale ten przekaznik ma dwa wyjscia, znaczy jest do
samochodu, bo moze sterowac dwiema przetwornicami. Wiec zestaw samochodowy
moim zdaniem bedzie mial jeden przekaznik i dwie przetwornice, wiec nie nada
sie do dwóch motocykli.

Podlacza sie tak, ze kabel od zarówki dajesz na wejscie przekaznika i
podlaczasz mu jeszcze plus z aku. Wyjscie z przekaznika zasila przetwornice
i steruje elektromagnesem przestawiajacym banke w zarówce.
Drugi (niepotrzebny) kabel od przekaznika (ten od sterowania drugiej
przetwornicy) trzeba odlaczyc (konektory) bo sie dynda i jest dlugi i
przeszkadza.
Przetwornica jest mala, wielkosci paczki papierosów slimów, ale dochodza do
niej dwa grube i niezbyt gietkie kable, wiec takie banalne to to nie jest.
Ja ja upchnalem pod owiewka, przypialem trytykami. Uwaga - dosc mocno sie
grzeje, w cieply dzien nie daje sie dotknac, mysle, ze ma ok 70 - 80 stopni.
Przekaznik mieszka pod siedzeniem, blisko aku, skad bierze prad, zatem
musialem pociagnac dwa kable - jeden od H4 do przekaznika (i tu jest wlasnie
lutowanie, bo on jest za krótki oryginalnie), drugi od przekaznika do
przetwornicy. Alternatywnie mozna upchnac przekaznik gdzies z przodu i
ciagnac tylko jeden kabel - od aku. Ale wtedy straszna platanina sie robi.

Podlaczone dziala bardzo dobrze.


Problem byl tylko z ta plytka, która mocuje zarówke w reflektorze: zarówke
mocowala, uchwytu od xenonowego zarnika nie chciala, bo on takie wypustki
ma. Musialem spilowac troche, ale to chwila roboty, bo to wszystko plastiki.


Ogniskowanie jest minimalnie gorsze u mnie niz bylo z zarówka, ale naprawde
minimalnie. Wyraznie widac odciecie swiatlocienia.
Swieci bardzo dobrze, o wiele lepiej oswietla droge, lepiej jest nie tylko
ze wzgledu na ilosc swiatla ale takze na jego barwe - ja tez mam 6000K.

Co do slepiania - próbowalem sam z naprzeciwka - nie oslepia.

Polecam wszystkim na nocne jezdzenie. Zreszta na dzienne tez, bo lepiej
widac moto na jezdni niz bylo z ta zólta bzdzina, która mialem.



6
Data: 3 listopad 2009, 09:40
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: doktorski

On 3 Lis, 09:28, "greg" wrote:


Podlaczone dziala bardzo dobrze.


A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -
natenpszykuat - niemieckiego policjanta?

pzdr, dr
FJR/525

7
Data: 3 listopad 2009, 10:38
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: Norbi

doktorski pisze:


On 3 Lis, 09:28, "greg" wrote:


Podlaczone dziala bardzo dobrze.


A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -



Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo
poprawiac...

Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

Norbi
BLACK XX'03

8
Data: 3 listopad 2009, 12:23
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: greg


Uzytkownik "Norbi" napisal w wiadomosci
news:hcouab$jc4$1@nemesis.news.neostrada.pl...


doktorski pisze:


On 3 Lis, 09:28, "greg" wrote:


Podlaczone dziala bardzo dobrze.


A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -



Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo
poprawiac...



Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie
ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.


Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie
cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.



Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.




No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Se wymienie jak sie skonczy.

pozdro
greg



9
Data: 3 listopad 2009, 12:39
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 12:23, "greg" wrote:



Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdz=


ie


ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.


Ale przechodzi=B3e=B6 ju=BF przegl=B1d z tym o=B6wietleniem?


Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za tak=


ie


cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.


No jak sobie zamierzasz je=BCdzi=E6 tylko w Polsce to no problem, tutaj to
mo=BFna mie=E6 w=B3o=BFone niebieskie ledy w postoj=F3wki i =BFar=F3wki 100=
W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejd=B1.

--
Artur
Zygzak 12

10
Data: 3 listopad 2009, 12:59
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: doktorski

On 3 Lis, 12:39, Artur Zabro=F1ski wrote:


No jak sobie zamierzasz je=BCdzi=E6 tylko w Polsce to no problem, tutaj t=


o


mo=BFna mie=E6 w=B3o=BFone niebieskie ledy w postoj=F3wki i =BFar=F3wki 1=


00W ale w


cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejd=B1.



(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.

pzdr, dr
FJR/525

11
Data: 3 listopad 2009, 13:00
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: de Fresz <

On 2009-11-01 06:20:42 +0100, "Tytus" said:


No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam
gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i
chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard -
moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)



Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))


--
Pozdrawiam
de Fresz


12
Data: 3 listopad 2009, 13:07
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: de Fresz <

On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" said:


Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.



No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.



Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
powyżej niebieskawo.


--
Pozdrawiam
de Fresz


13
Data: 3 listopad 2009, 13:10
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: KJ Siła Sł

de Fresz pisze:


Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))



Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.

KJ co z przepisow to zna tylko 2.
Oba na jajecznice.

14
Data: 3 listopad 2009, 13:16
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Autor: newrom@spa

On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz
wrote:


Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
powyżej niebieskawo.



Nie ma idealnie bialej bieli, sloneczko w poludnie przy niebieskim
niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).
Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.

Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

15
Data: 3 listopad 2009, 13:19
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 12:59, doktorski wrote:



(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.


Podobnie jak ja.

Jaki=B6 czas temu my=B6la=B3em o bi-xenonie - og=F3lnie fajna sprawa ale je=
st
to niezgodne z prawem a do tego mo=BFe by=E6 jeszcze uci=B1=BFliwe dla inny=
ch
u=BFytkownik=F3w dr=F3g jak jest nieumiej=EAtnie zrobione. W Polsce to wiel=
e
patroli zleje spraw=EA, troch=EA ludzi sobie poklnie ale za granic=B1 to ju=
=BF
mo=BFe nie by=E6 tak kolorowo.

Sko=F1czy=B3o si=EA na =BFar=F3wkach Osram NightBreaker i jestem mega
zadowolony, =BFebym nawet mia=B3 te =BFar=F3wki zmienia=E6 co sezon to nie
zamieni=EA ich na nic innego (komplet dw=F3ch =BFar=F3wek - 40z=B3). R=F3=
=BFnica
mi=EAdzy zwyk=B3ymi Philipsami H4 jest kolosalna - polecam wszystkim
zajaranym tematem bi-xenon=F3w kt=F3rym jest za ma=B3o =B6wiat=B3a. Nie jes=
t tak
dresiarsko bia=B3o-niebiesko ale bezpiecze=F1stwo w nocy podnosi si=EA
bardzo. Jedyna r=F3=BFnica jak=B1 zauwa=BFy=B3em i co z reszt=B1 jest norma=
lne -
s=B3abo si=EA jedzie w mgle lub w mocnej m=BFawce.

Swojego czasu widzia=B3em jakiego=B6 idiot=EA w merolu, nie wiem co on tam
mia=B3 w=B3o=BFone ale w letni s=B3oneczny dzie=F1 nie widzia=B3em jego lam=
p ani
tego co jest w okolicach 20-30cm od nich, po prostu widzia=B3em dwie
zajebi=B6cie mocne gwiazdki. Takim idiotom to powinni dawa=E6 zakaz
posiadania pojazd=F3w.
--
Artur
Zygzak 12

16
Data: 3 listopad 2009, 13:21
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 13:16, new...@spamcom.com wrote:



Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.


Pono=E6 mega pora=BFka i =B6wieci to g=F3wnianie z ryflowanym kloszem. Mo=
=BFe
zainwestuj w jakie=B6 =BFar=F3wki +15000% =B6wiat=B3a? ;-) A tak serio o il=
e te
procenty to bajka to jednak te =BFar=F3wki =B6wiec=B1 o wiele lepiej i daj=
=B1
bielsze =B6wiat=B3o - opisa=B3em w poprzednim po=B6cie w odpowiedzi na post
doktorskiego.

--
Artur
Zygzak 12

17
Data: 3 listopad 2009, 13:22
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka ? pytan?

Autor: greg


Użytkownik "doktorski" napisał w wiadomości
news:e4523310-5341-46af-b8c7-03db51d3231e@l2g2000yqd.googlegroups.com...
On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroński wrote:


No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to
można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą.



(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.






No to wielkie aj waj,

wyjmujesz żarówkę h4, którą przecież masz, na wypadek jakby ci sie coś na
odludziu w nocy schrzaniło, przekładasz tak samo jakbys spaloną wymieniał,
wtyczka pasuje, przecież jej nie obciąłes.


10 minut?

pozdr
greg



18
Data: 3 listopad 2009, 13:24
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Autor: newrom@spa

On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroński
wrote:


Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem.



ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.


Może zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-)



Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to
nazywa.


A tak serio o ile te procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
doktorskiego.



Uzywam takich gdzies od 2005r, dorzuce jeszcze ze przez kotrast duzo
gorzej widac co sie dzieje poza oswietlonym kawalkiem (np gdy
szaroburoimokro).

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

19
Data: 3 listopad 2009, 13:37
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: greg


Użytkownik "Artur Zabroński" napisał w
wiadomości
news:0dca2b6a-2abb-4a9b-9f9f-68c22f3e3ce4@m26g2000yqb.googlegroups.com...
On 3 Lis, 13:16, new...@spamcom.com wrote:




Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.


Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. Może
zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) A tak serio o ile te
procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
doktorskiego.






Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo
więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.

Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops
gotowy...

Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.

Ja wymieniłem i jestem super zadowolony, wszystkim polecam.

greg



20
Data: 3 listopad 2009, 13:40
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: greg


Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
news:hcp6em$mkq$1@inews.gazeta.pl...


On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" said:


Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.



No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie
bylo.



Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli
mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej
niebieskawo.




Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac
znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

greg



21
Data: 3 listopad 2009, 13:47
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: de Fresz <

On 2009-11-03 13:16:38 +0100, newrom@spamcom.com said:


On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz
wrote:


Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
powyżej niebieskawo.



Nie ma idealnie bialej bieli,



Powiedzmy że można przyjąć, iż jednak jest.



sloneczko w poludnie przy niebieskim
niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem



To już raczej pochmurne niebo. Pełne słonce to jakieś 5000-5800 w
zależności od miejsca na ziemi, pory roku etc. Ustandardowiło się na
5500K.



potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).



Wschód/zachód słońca.



Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.



Dokładnie tak, ale tylko pod jednym warunkiem - że nie ma innego puktu
odniesienia. Jednak jeśli ktoś by Ci zapalił 3 lampki o temp. 4000,
5500 i 6500K, to odczuwalnie najbardziej biała (neutralna) będzie
właśnie ta środkowa. Wielokrotnie testowane.



Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.



Mi całkiem nienajgorzej (choć też kapcie nie spadają) jeździ się na
Philips MotoVision - lepsiejsza od Osrama +30, plus w komplecie
bajeranckie pomarańczowe odbłyski, które to niby poprawiają
wyróżnialność w tłumie wózków. Choć do latania po ciemnicy do
przyszłego sprzęta raczej założę jakieś dodatkowe Helle.


--
Pozdrawiam
de Fresz


22
Data: 3 listopad 2009, 13:49
Temat:

Autor: Kuczu

doktorski pisze:


Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.



Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany
tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie
moze.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

23
Data: 3 listopad 2009, 13:50
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 13:37, "greg" wrote:



Wcale nie =B6wieci g=F3wnianie, =B6wieci bardzo dobrze, ale bardziej o=B6=


lepia, bo


wi=EAcej rozproszonego =B6wiat=B3a na boki wypuszcza, ale dla moto to wca=


le nie


jest wada moim zdaniem, bo lepiej wida=E6 na drodze takiego.


W dzie=F1 to mo=BFe i owszem, ale w nocy to jednak mo=BFe by=E6 uci=B1=BFli=
we dla
innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami
wracaj=B1cy po nocy z dyskoteki.


Moto musi troche dawa=E6 po oczach puszkarzom, inaczej nie widz=B1 i klop=


s


gotowy...

Wiem =BFe to kontrowersyjna teza, ale tak uwa=BFam.


Panom w=B3adzom to powiedz jak si=EA przyczepi=B1 i panie diagno=B6cie te=
=BF. No
chyba, =BFe na przegl=B1d wk=B3adasz normaln=B1 H4.

--
Artur
Zygzak 12

24
Data: 3 listopad 2009, 13:52
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: de Fresz <

On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg" said:


No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.



Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
powyżej niebieskawo.




Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac
znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.



Na mokrym też? Bo AFAIK tu nie ma jednej złotej recepty i są pewne
kompromisy. W gorszych warunkach (mżawka, mgła, deszcz) lepiej powinny
się sprawdzić światła bardziej żółtawe.


--
Pozdrawiam
de Fresz


25
Data: 3 listopad 2009, 13:56
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 13:22, "greg" wrote:



No to wielkie aj waj,

wyjmujesz =BFar=F3wk=EA h4, kt=F3r=B1 przecie=BF masz, na wypadek jakby c=


i sie co=B6 na


odludziu w nocy schrzani=B3o, przek=B3adasz tak samo jakbys spalon=B1 wym=


ienia=B3,


wtyczka pasuje, przecie=BF jej nie obci=B1=B3es.


No chyba, =BFe akurat trafi si=EA pan s=B3u=BFbista i nie pozostawi Ci wybo=
ru
dzwoni=B1c po lawet=EA. A pude=B3eczko na palnik te=BF wozisz ze sob=B1?

--
Artur
Zygzak 12

26
Data: 3 listopad 2009, 14:03
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 13:49, Kuczu wrote:



Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany
tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie
moze.


A jak si=EA sprawa ma do t=B3umik=F3w? Mam przegl=B1d i jad=EA na g=B3o=B6n=
ych
rurach, zatrzymuj=B1, mierz=B1 decybele i wychodzi co innego ni=BF na
tabliczce znamionowej? Te=BF nie mog=B1 sie przyczepi=E6 bo mam przegl=B1d?

--
Artur
Zygzak 12

27
Data: 3 listopad 2009, 14:42
Temat:

Autor: Kuczu

Artur Zabroński pisze:


A jak się sprawa ma do tłumików? Mam przegląd i jadę na głośnych
rurach, zatrzymują, mierzą decybele i wychodzi co innego niż na
tabliczce znamionowej? Też nie mogą sie przyczepić bo mam przegląd?



A o to to moga. Ale w zyciu mnie nikt w NRD nie zatrzymal za wydechy. A
raz juz nawet mialem zatrzymanie z rewizja osobista. Ale o wydechach
nikt z obecnych tam 10 policjantow nie wspomnial. Jedna panna w mundurze
zagladala w rury czy cos tam w nich jest ale nic nie znalazla i slowka
mi nie powiedziala.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

28
Data: 3 listopad 2009, 15:15
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:



pono=E6 to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.


Kup i zobacz ;-) Ja s=B3ysza=B3em tylko opinie, =BFe nie ma to sensu bo nie
da si=EA tego ustawi=E6 p=F3=BCniej.



Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwi=BFyn chyba sie to
nazywa.


Ale bez jakich=B6 udziwnie=F1 typu "Xenon effect"? Bo tych =BFar=F3wek
ostatnio s=B1 setki, u mnie najlepiej =B6wiec=B1 w=B3a=B6nie Osram NightBre=
aker.

--
Artur
Zygzak 12

29
Data: 3 listopad 2009, 15:18
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Artur Zabr

On 3 Lis, 15:15, Artur Zabro=F1ski wrote:


On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:

> pono=E6 to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

Kup i zobacz ;-) Ja s=B3ysza=B3em tylko opinie, =BFe nie ma to sensu bo n=


ie


da si=EA tego ustawi=E6 p=F3=BCniej.


Ano i jeszcze jedno, nie wiem jak=B1 masz lamp=EA u siebie tzn. czy
=BFar=F3wk=EA dwu=BFarnikow=B1 czy dwie =BFar=F3wki. Bo w przypadku bi-xeno=
na zmiana
d=B3ugie/kr=F3tkie polega tylko na przesuni=EAciu si=EA ba=F1ki, w przypadk=
u gdy
masz dwa palniki to prze=B3=B1czenie na d=B3ugie mo=BFe par=EA sekund potrw=
a=E6
zanim si=EA odpali, to samo poganiacz.

--
Artur
Zygzak 12

30
Data: 3 listopad 2009, 15:19
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: greg


Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
news:hcp924$41q$1@inews.gazeta.pl...


On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg" said:


No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie
bylo.



Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
powyżej niebieskawo.




Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac
znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.



Na mokrym też? Bo AFAIK tu nie ma jednej złotej recepty i są pewne
kompromisy. W gorszych warunkach (mżawka, mgła, deszcz) lepiej powinny się
sprawdzić światła bardziej żółtawe.





Nie zrówciłem uwagi. Popatrze.

greg



31
Data: 3 listopad 2009, 16:19
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka ? pytan?

Autor: greg


Użytkownik "Artur Zabroński" napisał w
wiadomości
news:f53ffdc1-fb9d-4aab-bb79-0e2ef22eadbf@l13g2000yqb.googlegroups.com...
On 3 Lis, 13:22, "greg" wrote:



No to wielkie aj waj,


No chyba, że akurat trafi się pan służbista i nie pozostawi Ci wyboru
dzwoniąc po lawetę. A pudełeczko na palnik też wozisz ze sobą?



Wymienisz zanim laweta dojedzie.
Palnik schowasz do pudełeczka po żarówce.


:-)



greg



32
Data: 3 listopad 2009, 16:59
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: greg


Użytkownik "Artur Zabroński" napisał w
wiadomości
news:2b76854a-c28e-4576-b754-e1291564a0ef@37g2000yqm.googlegroups.com...
On 3 Lis, 13:37, "greg" wrote:



Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia,
bo
więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.


W dzień to może i owszem, ale w nocy to jednak może być uciążliwe dla
innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami
wracający po nocy z dyskoteki.



Mnie też wkurwiają

Zauważyłem taką zależność, że im mniejsza lampa tym bardziej oślepia.
Oczywiście dużo też zależy od odbłyśnika i precyzji elementów optycznych.
Generalnie w starych samochodach były słabe lampy i te oślepiaja strasznie
po założeniu xenona.

Mój trampek pod tym względem nie jest taki zły, sprawdzałem i w lusterku i z
przeciwka i nie oślepia, naprawdę, niedowiarków zapraszam na wizję lokalną.



Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops
gotowy...

Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.


Panom władzom to powiedz jak się przyczepią i panie diagnoście też. No
chyba, że na przegląd wkładasz normalną H4.



Przeglądu jeszcze nie robiłem. Nie wiem co powiem panu diagnoście, ale jak
sie daje załatwic przegląd w crossie, który nie ma lusterek, kierunkowskazów
i stopu, to i tu się da. Pewnie mu powiem "tam pod okładką dowodu jest
takie... na słodycze dla dziecka" no bo co innego można powiedzieć...
Pany władza też mnie jeszcze na tę okoliczność nie indagowali.
Wyobrażam sobie, że jak się ktoś przyczepi to przełoże na h4, moment to
trwa.

greg



33
Data: 3 listopad 2009, 18:48
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Piotr Rezm

greg pisze:



Przeglądu jeszcze nie robiłem. Nie wiem co powiem panu diagnoście, ale
jak sie daje załatwic przegląd w crossie, który nie ma lusterek,
kierunkowskazów i stopu, to i tu się da. Pewnie mu powiem "tam pod
okładką dowodu jest takie... na słodycze dla dziecka" no bo co innego
można powiedzieć...
Pany władza też mnie jeszcze na tę okoliczność nie indagowali.
Wyobrażam sobie, że jak się ktoś przyczepi to przełoże na h4, moment to
trwa.




Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup
kompletnego zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?
Np. coś w tym rodzaju:

http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=3_35_242&products_id=805

Ma TUV-a, ale nie wiem co na to polski diagnosta.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

34
Data: 3 listopad 2009, 19:18
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Tytus

Siemka
"KJ Siła Słów"
i de Fresz pisze:




Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))



Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.



Rajt - choc po 22.09 troszke sie to skomplikowalo ale zawsze pozostaje
liczyc na niewiedze innych :)

--


Tytus


żółte najszybsze


35
Data: 3 listopad 2009, 19:22
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka ? pytan?

Autor: Tytus

Czesc

*** "Kuczu"
Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski


przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany
tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie
moze.



Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym
kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.
Rowniez na dzikim poludniu i wschodzie nie spotkalem sie z olewaniem prawa
kraju zarejestrowania pojazdu.
A slyszalem legendy...

--


Tytus


żółte najszybsze


36
Data: 3 listopad 2009, 19:26
Temat:

Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka ? pytan?

Autor: Tytus

Siemka
*** "greg"
10 minut?

Jak slaby dostęp do lampy - u mnie 3 min...

--


Tytus


żółte najszybsze


37
Data: 3 listopad 2009, 19:57
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: de Fresz <

On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus" said:


Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski


przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu
urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to
on sobie moze.



Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak
cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.



A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich
kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


38
Data: 3 listopad 2009, 20:52
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Monster

de Fresz pisze:


On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus" said:


Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski


przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu
urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to
on sobie moze.



Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak
cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.



A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich
kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?


tak o nożyczki,długość 14,5cm zamiast 14,czy cuś,a nasi ich za niemanie
gaśnic,więc odpuścili:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

39
Data: 3 listopad 2009, 21:22
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Kuczu

de Fresz pisze:


A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich
kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?



Wyposazenie dodatkowe to jedno, badania techniczne to drugie. Nie myl
obu spraw. Wiedziac dokad jedziesz jestes w stanie za nieduze pieniadze
doposazyc pojazd przed podroza (kamizelka, apteczka, gasnica itp.)
Wymagania w poszczegolnych krajach sa rozne i latwo znalezc o nich
informacje. Ale trudno przed kazda podroza zagraniczna dostosowywac
technicznie pojazd do przepisow obowiazujacych w innym kraju a
odmiennych od kraju rodzinnego.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

40
Data: 3 listopad 2009, 21:50
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Tytus

Siemka

***Użytkownik "de Fresz"
A pamiętasz głośną sprawę z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich


kierowców (chyba o nożyczki chodziło)?



Taaa pamietam, to byl okres kiedy faszysci byli lekko przymroczeni
spalinami kamazow i mazow wywozacych z germanii wszystkiego czego nie
przyjmowaly ich zlomy i wysypiska smieci.
A bolandia okazala sie narowista i juz nie lykala odpadow z hut wiec i kara
musiala byc odpowiednia

--


Tytus


żółte najszybsze


41
Data: 4 listopad 2009, 08:17
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Autor: Tytus z fa

Siemka

*** "Piotr Rezmer"
Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup kompletnego
zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?

Znaczek E ma tu niewielkie znaczenie choc oczywiscie musi byc
Poszukaj w archiwum - pisalem dosc dokladnie o zastosowaniu oswietlenia HID
w jednosladach.

T.



42
Data: 4 listopad 2009, 11:09
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Glub

On 3 Lis, 13:24, new...@spamcom.com wrote:


On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabro=F1ski

wrote:
>Pono=E6 mega pora=BFka i =B6wieci to g=F3wnianie z ryflowanym kloszem.

pono=E6 to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

>Mo=BFe zainwestuj w jakie=B6 =BFar=F3wki +15000% =B6wiat=B3a? ;-)

Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwi=BFyn chyba sie to
nazywa.




Te Filipsy pono=E6 s=B1 lepsze od Osramek najtbrejker=F3w.

Szanowna redakcja mo=BFe si=EA ustosunkowa=E6?

Kobicie w matizolocie osrajki wymieni=B3em mniej jak po roku u=BFywania.

--
Glub

43
Data: 4 listopad 2009, 11:14
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Glub

On 2009-11-03 19:26:17 +0100, "Tytus" said:


Siemka
*** "greg"
10 minut?

Jak slaby dostęp do lampy - u mnie 3 min...



to i tak szybko, bo u mnie cały przód trzeba rozbierać [przynajmniej
dostęp do akku jest normalny bo w t-maxie to porażka]
--
Glub


44
Data: 4 listopad 2009, 11:18
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan?

Autor: Glub

On 2009-11-04 08:17:17 +0100, "Tytus z fabryki" said:


Siemka

*** "Piotr Rezmer"
Rozumiem, że jedyne w 100% zgodne z prawem rozwiązanie to zakup kompletnego
zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?

Znaczek E ma tu niewielkie znaczenie choc oczywiscie musi byc
Poszukaj w archiwum - pisalem dosc dokladnie o zastosowaniu oswietlenia HID
w jednosladach.

T.



jeśli możesz to rzuć jakimś linkiem do archiwum bo google pluje.
--
Glub


45
Data: 4 listopad 2009, 11:21
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Autor: Tytus z fa

Siemka

*** "Glub"
Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów.

W Terefere ktora mientka byla jak kaczuszka (wiec strzasniecie nie moglo
mniec miejsca - wyjebywalem sie zawsze na mnientkie) wytrzymala 3 miesiace.
Prawdopodobnie nie lubia wachniec napiec jakie maja miejsce w jednosladach
(zwlaszcza starszych)

T.
P.S. Ale swiecila lepiej



46
Data: 4 listopad 2009, 11:22
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Autor: Tytus z fa

Siemka

***"Glub"
jeśli możesz to rzuć jakimś linkiem do archiwum bo google pluje.


Nie mogiem bo nie umiem :)

T.



47
Data: 5 listopad 2009, 08:42
Temat:

Re: bi-xenon montaż?= zakup kilka pytan

Autor: Sztajfa




i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy
podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest
jednak duzo zabawy z tym?????

pozdrawiam i dzieki z gory za informacje
artur



witam.
kupilem te:
http://moto.allegro.pl/item798957072_bi_xenon_h4_6000k_zestaw_do_motocykla_krakow.html

zobaczymy jak to sie bedzie sprawowalo. jesli cos nie bedzie dla mnie jasne
z montazem pozwolicie ze " zawroce Wam" glowe na grupie:)
dzieki za wszelka pomoc i odpowiedzi na moj post.
pozdrawiam
Artur

48
Data: 5 listopad 2009, 10:40
Temat:

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan

Autor: huck <280k


Użytkownik "Tytus z fabryki" napisał w wiadomości
news:hcrkj2$le0$1@inews.gazeta.pl...


Siemka

*** "Glub"
Te Filipsy ponoć są lepsze od Osramek najtbrejkerów.

W Terefere ktora mientka byla jak kaczuszka (wiec strzasniecie nie moglo
mniec miejsca - wyjebywalem sie zawsze na mnientkie) wytrzymala 3
miesiace. Prawdopodobnie nie lubia wachniec napiec jakie maja miejsce w
jednosladach (zwlaszcza starszych)

T.
P.S. Ale swiecila lepiej


takie to zarówki +30,+50,+cholera wie ile
wystepuja w jakis dziwnych odmianach
ale łączy je jedno
zeby zachowac dopusczalna moc zarówki a wyciagnac wiecej swiatła (lumenów?)
maja ciensze zarniki zeby ich temperatura wyzsza była
cienszy zarnik= mniejsza trwałośc, odpornosc na przeciazenia
ja mam założoną taką philips cos-tam-cos-tam co niby dobrze wdesczu swieci
i faktycznie swieca lepiej ze +50 to bym nie powiedział ale +10 to bym sie
zgodził
załozona jakies 19 kkm temu i nie padła jeszcze
ale jak padnie to założe nastepna jak dla mnie trawłośc 20 kkm jest okej jak
ciut lepiej widac
pozdroo
huck




Tematy powiązane z bi-xenon montaż?= zakup kilka pytan:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24