otopr.pl Grupy dyskusyjne Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-)))

Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-)))

1
Data: 25 lipiec 1998, 02:09
Temat:

Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-)))

Autor: JaVoL

Wreszcie douczylem sie otych wszystkich swiatel jakie spotykamy w
pojezdzie i juz nic minie nie moze zaskoczyc ale...
Oto zdanie z podrecznika "Prawo Jazdy" B ;-)
Jak wiadomo swiatla drogowe powoduja oslepienie innych uczestnikow
ruchu.
Aby stosowac sie do przepisu zabraniajacego oslepiania, kierujacy
pojazdem uzywajac swiatel drogowych jest obowiazany zmienic je na
mijania w razie zblizania sie do:
- pojazdu nadjezdzajacego z przeciwka, przyczym jezeli jeden z
kierujacych wylaczyl swiatla drogowe - drugi jest obowiazany uczynic to
samo,
- nizej bardziej sensowne myslniki
Juz wyjasniam czego sie czepiam !
Napoczatku zrozumialem ze trzeba zmienic swiatla tylko wtedy jezeli
wylaczy je ten jadacy z przeciwka ale jak drugi raz przeczytalem to
okazuje sie ze jezeli zmieni swiatla pojazd jadacy przed nami to my
musimy zrobic to samo ;-)
A teraz jak to mozliwe zebysmy mogli jechac na swiatlach drogowych
jezeli jedzie przed nami pojazd !!!
Zreszta w nastepnym myslniku jest to zakazane ;-)
Moze sie troche czepiam ale jakos tak mi to sie rzucilo w oczy ;-)

Kilkanascie minut po napisaniu w/w tekstu:
Hej jednak mialem racje z tym co rzucilo mi sie w oczy !
Test 64 pytanie 11 !
Kierujacy pojazdem powinien zmienic swiatla drogowe na mijania, gdy:
A.-kierujacy pojazdem jadacym z przeciwka zmienil swia.......
b.-istnieje mozliwosc oslepienia....
c- ----II---- -----II-----.......
Poprawne sa wszystkie odpowiedzi ale punkt A wyraznie sugeruje ze
kierowca powinien zmienic swiatla jezeli zmieni ten z przeciwka a jak
nie to swiecic hamowi tak jak on nam ;-))) I jeszcze najlepiej dac na
klakson po heblach i sklepac mu mache !!!


2
Data: 25 lipiec 1998, 09:31
Temat:

Re: Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-)))

Autor: Janusz Kam


JaVoL napisał(a) w wiadomości: ...

ciach

|Test 64 pytanie 11 !
|Kierujacy pojazdem powinien zmienic swiatla drogowe na mijania, gdy:
|A.-kierujacy pojazdem jadacym z przeciwka zmienil swia.......
|b.-istnieje mozliwosc oslepienia....
|c- ----II---- -----II-----.......
|Poprawne sa wszystkie odpowiedzi ale punkt A wyraznie sugeruje ze
|kierowca powinien zmienic swiatla jezeli zmieni ten z przeciwka a jak
|nie to swiecic hamowi tak jak on nam ;-)))

Przepis wcale tgo nie sugeruj. Nie jestes krolem i panem drogi, WYjasninie
ponizej.

II jeszcze najlepiej dac na
|klakson po heblach i sklepac mu mache !!!


No comment....

Teraz wyjasnienie...
A nigdy Ci nie przyszlo do glowy, ze przepisy dotycza takze i Ciebie ?
Zastanow sie co mowisz Ty i co mowi przepis.
Jzezeli jeedziesz i vi a vis Ciebie jedzie samochod na drogowych, to jezeli
jeden z was wylaczy swiatla, to drugi tez musi. W zwiazku z tym, ktos musi
pierwszy wylaczyc swiatla. Dlaczego nie masz to byc Ty ?

A pozniej wszyscy sie dziwia, ze kilku oszolomow jezdzi po drogach z
wlaczonymi swiatlamni drogowymi....

Pozdrawiam,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Janusz M. Kaminski Twoja KOMORKA/ Internet Research and Communication
januszk@agsmedia.com.pl http://www.kki.net.pl/januszk
janusz.kaminski@irc.com.pl http://www.irc.com.pl
GSM/ SMS: +48 602 322 050 ICQ: 12706371


"Kara smierci ma charakter nieodwracalny"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


3
Data: 25 lipiec 1998, 15:05
Temat:

Re: Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-)))

Autor: Jaroslaw L

JaVoL wrote:
: Aby stosowac sie do przepisu zabraniajacego oslepiania, kierujacy
: pojazdem uzywajac swiatel drogowych jest obowiazany zmienic je na
: mijania w razie zblizania sie do:
: - pojazdu nadjezdzajacego z przeciwka, przyczym jezeli jeden z
: kierujacych wylaczyl swiatla drogowe - drugi jest obowiazany uczynic to
: samo,
: Juz wyjasniam czego sie czepiam !
: Napoczatku zrozumialem ze trzeba zmienic swiatla tylko wtedy jezeli
: wylaczy je ten jadacy z przeciwka ale jak drugi raz przeczytalem to
: okazuje sie ze jezeli zmieni swiatla pojazd jadacy przed nami to my
: musimy zrobic to samo ;-)
: A teraz jak to mozliwe zebysmy mogli jechac na swiatlach drogowych
: jezeli jedzie przed nami pojazd !!!

Idea jest taka, ze jestescie daleko, jedziecie obaj na dlugich,
i jesli jeden w miare zblizanie czuje sie oslepiany, to wylacza swoje
dlugie, na co oslepiajacy tez ma obowiazek wylaczyc swoje.
Przy okazji pierwszy oslepiany przestaje oslepiac tego bardziej
odpornego.

: Test 64 pytanie 11 !
: Kierujacy pojazdem powinien zmienic swiatla drogowe na mijania, gdy:
: A.-kierujacy pojazdem jadacym z przeciwka zmienil swia.......
: b.-istnieje mozliwosc oslepienia....
: c- ----II---- -----II-----.......
: Poprawne sa wszystkie odpowiedzi ale punkt A wyraznie sugeruje ze
: kierowca powinien zmienic swiatla jezeli zmieni ten z przeciwka a jak
: nie to swiecic hamowi tak jak on nam ;-))) I jeszcze najlepiej dac na
: klakson po heblach i sklepac mu mache !!!

Nie - jesli on nie wylacza swoich - to Ty go nie oslepiasz. Wiec mozesz
dalej uzywac dlugich. Ale jesli on oslepia Ciebie - to wylacz wlasne
drogowe, a on powinien w zamian wylaczyc swoje.

W praktyce radze liczyc sie z tym ze pojazd z naprzeciwka moze jechac
na silnych swiatlach mijania i to ze ich nie zmienia wcale nie znaczy ze go
nie oslepiamy. Wiec raczej w rozsadnej odleglosci zmieniajmy swoje.

J.

4
Data: 30 lipiec 1998, 02:18
Temat:

Re: Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-)))

Autor: FlasH

Jeszcze jeden sposob - sprawdzony i skuteczny - na zmuszenie odpornego
przeciwnika ;-)

1. Kupujemy reflektory dalekosiezne
2. montujemy oprocz standartowego wlacznika w/w swiatel jescze jeden, ktory
bedzie wlaczal cale nasze wyposazenie
3. jedziemy na dlugich, przeciwnikjedzie z przeciwka, kulturalnie wylaczamy
dlugie i jedziemy na krotkich.
4. a) jezeli przeciwnik zmieni na krotkie to jedziemy dalej (moze wie czym
to grozi)


b) jezeli natomiast nic nie zrobi mrugamy mu dlugimi kilka razy,


i jesli to nie zaskutkuje wciskamy ten nasz przycisk i przeciwnik MUSI
wylaczyc bo nic, ale to nic nie widzi procz bialego widma (cos jakby U.F.O.)
5. Trzeba uwazac gdyz moze on stracic panowanie nad pojazdem i nie musze
pisac czym moze sie to skonczyc, lub moze miec takie samo wyposazenie.
Spotkalem sie kiedys z przypadkiem gdy gosciu (ukrainiec) jechal busem
obajerowanym jak ten z druzyny A i jechal na dlugich i przeciwmgielnych,
pokazalem mu moje wszystkie swiatla (dlugie, przeciwmgielne i 4
dalekosiezne), a onw odpowiedzi wlaczyl chyba z 4 pod zderzakiem i z 6 na
dachu - efekt - po hamplach i tyle.


Byc moze jest to brutalny sposob, ale .... co mozna zrobic gdy taki bencwal
wyjedzie na droge (najlepiej wysiasc z samochodu i isc na piechote)

Najlepiej by bylo gdyby ludzie myslelio tym ze moga oslepic innych, gdyz
jest to niemile, no i oczywiscie jezdzili na okresowe ustawianie swiatel (ok
5-8 zł) nie jest to chyba wydatek nie.

NaRa
FlasH -> E-mail: flash@niagara.crosswinds.net


flash_@friko4.onet.pl






5
Data: 30 lipiec 1998, 10:09
Temat:

Re: Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-)))

Autor: gadget@tyt

In , "FlasH" writes:


Jeszcze jeden sposob - sprawdzony i skuteczny - na zmuszenie odpornego
przeciwnika ;-)

1. Kupujemy reflektory dalekosiezne
2. montujemy oprocz standartowego wlacznika w/w swiatel jescze jeden, ktory
bedzie wlaczal cale nasze wyposazenie
3. jedziemy na dlugich, przeciwnikjedzie z przeciwka, kulturalnie wylaczamy
dlugie i jedziemy na krotkich.
4. a) jezeli przeciwnik zmieni na krotkie to jedziemy dalej (moze wie czym
to grozi)
b) jezeli natomiast nic nie zrobi mrugamy mu dlugimi kilka razy,
i jesli to nie zaskutkuje wciskamy ten nasz przycisk i przeciwnik MUSI
wylaczyc bo nic, ale to nic nie widzi procz bialego widma (cos jakby U.F.O.)
5. Trzeba uwazac gdyz moze on stracic panowanie nad pojazdem i nie musze
pisac czym moze sie to skonczyc, lub moze miec takie samo wyposazenie.
Spotkalem sie kiedys z przypadkiem gdy gosciu (ukrainiec) jechal busem
obajerowanym jak ten z druzyny A i jechal na dlugich i przeciwmgielnych,
pokazalem mu moje wszystkie swiatla (dlugie, przeciwmgielne i 4
dalekosiezne), a onw odpowiedzi wlaczyl chyba z 4 pod zderzakiem i z 6 na
dachu - efekt - po hamplach i tyle.


Byc moze jest to brutalny sposob, ale .... co mozna zrobic gdy taki bencwal
wyjedzie na droge (najlepiej wysiasc z samochodu i isc na piechote)

Najlepiej by bylo gdyby ludzie myslelio tym ze moga oslepic innych, gdyz
jest to niemile, no i oczywiscie jezdzili na okresowe ustawianie swiatel (ok
5-8 zł) nie jest to chyba wydatek nie.

NaRa
FlasH -> E-mail: flash@niagara.crosswinds.net
flash_@friko4.onet.pl




Ja bym dodal jescze duza lampe blyskowa te maja duzo swiatla
chociaz impulsowo.

gadget


Tematy powiązane z Ciekawostka zwiazana ze zmiana swiatel drogowych na mijania ;-))):



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24