otopr.pl Grupy dyskusyjne Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

1
Data: 19 marzec 2005, 14:13
Temat:

Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: facio

Zaczela mi sie palic lampa o niskim stanie plynu chlodniczego.
Rezycziwscie, zaczal osiagac poziom minium. Do momentu kiedy mi nie
wykryja skad to cieknie chcialbym robi dolewki. Niestety nie wiem jakim
plynem samochod byl poprzednio zalany. Czy ma to jakies znaczenie?

Kolejna rzecz. Nie dokrecam korka od plynu chlodniczego do konca.
Zostawiam mu peiwne luz, zeby ciesnienie jakos specjalnie nie walilo.
Zawsze tak robilem, w kilku samochodach i problemu nie bylo. Tu tez tak
robie, ale odkad dokrecilem korek na maksa to kontrolka przestala sie
palic - rozumiem, ze chodzi tez i o cisnienie plynu. Jak to sie powinno
wlasciwie robic??


2
Data: 19 marzec 2005, 14:21
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Airacobra

facio napisał(a):


Zaczela mi sie palic lampa o niskim stanie plynu chlodniczego.
Rezycziwscie, zaczal osiagac poziom minium. Do momentu kiedy mi nie
wykryja skad to cieknie chcialbym robi dolewki. Niestety nie wiem jakim
plynem samochod byl poprzednio zalany. Czy ma to jakies znaczenie?



Niestety ma, niektóre płyny są niemieszalne - wyjdzie Ci wtedy piana z
układu chłodzenia


Kolejna rzecz. Nie dokrecam korka od plynu chlodniczego do konca.
Zostawiam mu peiwne luz, zeby ciesnienie jakos specjalnie nie walilo.
Zawsze tak robilem, w kilku samochodach i problemu nie bylo. Tu tez tak
robie, ale odkad dokrecilem korek na maksa to kontrolka przestala sie
palic - rozumiem, ze chodzi tez i o cisnienie plynu. Jak to sie powinno
wlasciwie robic??


Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym,zamkniętym. Korek powinien
być dokręcony. Ja bym wymienił płyn i dodał uszczelniacza (ale zależy
jakie to autko i ile ma przebiegu. Poza tym nie zawsze to pomaga - może
być uszczelka na głowicy walnięta.
Pzdr




--
Airacobra 161 BD 007 www.cbradio.pl
PMS=>Black Pearl Accord CB3 2.0 rej.*KBCxxXX PMS edition
PRRC=>>Mobil Jackson+AT71 << >>Baza Lincoln + 5/8 <<
QTH Bochnia


3
Data: 19 marzec 2005, 14:23
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Samotnik <

napisal(a):


Zaczela mi sie palic lampa o niskim stanie plynu chlodniczego.
Rezycziwscie, zaczal osiagac poziom minium. Do momentu kiedy mi nie
wykryja skad to cieknie chcialbym robi dolewki. Niestety nie wiem jakim
plynem samochod byl poprzednio zalany. Czy ma to jakies znaczenie?



Generalnie podobno ma... Ja w takiej sytuacji wymieniłem płyn w całości.
I tak to kiedyś będziesz musiał zrobić, to może akurat jest pretekst?
--
Samotnik

4
Data: 19 marzec 2005, 16:01
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Wmak

facio napisał(a):


Zaczela mi sie palic lampa o niskim stanie plynu chlodniczego.
Rezycziwscie, zaczal osiagac poziom minium. Do momentu kiedy mi nie
wykryja skad to cieknie chcialbym robi dolewki. Niestety nie wiem jakim
plynem samochod byl poprzednio zalany. Czy ma to jakies znaczenie?

Kolejna rzecz. Nie dokrecam korka od plynu chlodniczego do konca.
Zostawiam mu peiwne luz, zeby ciesnienie jakos specjalnie nie walilo.
Zawsze tak robilem, w kilku samochodach i problemu nie bylo. Tu tez tak
robie, ale odkad dokrecilem korek na maksa to kontrolka przestala sie
palic - rozumiem, ze chodzi tez i o cisnienie plynu. Jak to sie powinno
wlasciwie robic??


Niedokręcanie korka układu chłodzenia może właśnie być przyczyną ubywania
płynu.
W układzie musi być ciśnienie (stabilizowane zaworkiem w korku) aby
temperatura wrzenia płynu była wyższa.
W pojazdach w rodzaju Warszawy było to mało istotne, ale można rzec, że czym
nowocześniejszy samochód, tym jest to ważniejsze.
Korek MUSI być dokręcony i zaworek ciśnieniowy ma być sprawny.
Po nagrzaniu silnika węże chłodnicy powinny twardnieć.
Zdaża się, że w czasie jazdy jest OK a w chwilę po zatrzymaniu silnika
(pompa przestaje mieszać płyn) zaczyna się lokalnie gotować od najgorętszych
części głowicy i bloku - wywala płyn z układu.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5
Data: 19 marzec 2005, 17:05
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: facio


jakie to autko i ile ma przebiegu. Poza tym nie zawsze to pomaga - może
być uszczelka na głowicy walnięta.



Mialem tak w poprzednim samochodzie. Koles w serwisie zrobil tak. Zalal uklad
z powodu braku plynu. Zakrecil kore. Ruszylismy w 2,3 trase gdzie samochod
ciskal po oporach. Praktycznie non stop max obroty, po prostu maksymalne
obciazenie. Ciagle przyspieszenia. Wrocilismy tak do serwisu. Maska do gory.
Korek powoli odkreca, a tam uklad caly az bulgocze. Zaczal z siebie po
odkrecniu korka wypluwac cala wode (no to akurat byl przypadek skrajny). No
to tlumaczone jest w ten sposob, ze cisnienie szlo przez uszczelke i walilo
do ukladu. Wczesniej zanim to "WYKRYLI" to wymienilem nagrzewnice, i
chlodnice. Moze nie chcieli powiedziec ze to moze byc to, wiec mi stopniowo
przez rok rozwalalo samochod a oni reperowali. W kazdym razie polecam taka
metode przy kupowaniu samochodu! pomimo tergo ze moze to byc dziwne dla
kupujacego zeby samochod zazynac.

Facet sprzedajacy mi obecnie samochod akurat sie chcial popisac i na
przejazdzce tez ciskal. Potem zadnego bulgotania nie bylo. Sprawdzalem.
Jednak ciagle sie obawiam ze to cos powazniejszego. Obyscie mieli racje ze to
mi ucieko z powodu niedokreconego korka.

Nie wiem, moze taka specyfika samochodu. Na ogol jest zimny silnik jak sie
jezdzi, jakby ciut nie dogrzany. Jak go ciskam to ciut przegrzany...

No co zobaczymy!


6
Data: 19 marzec 2005, 17:25
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Boombastic


"facio" wrote in message
news:423C4DBE.281D5E0C@bacio.tacio...


> jakie to autko i ile ma przebiegu. Poza tym nie zawsze to pomaga - może
> być uszczelka na głowicy walnięta.

Mialem tak w poprzednim samochodzie. Koles w serwisie zrobil tak. Zalal


uklad


z powodu braku plynu. Zakrecil kore. Ruszylismy w 2,3 trase gdzie samochod


[cut]

To jakiś debilizm moim zdaniem. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy by płyn
nie gotował sie w 100 st. C, tylko przy wyższej temperaturze. Mocne
zagrzanie auta i odkrecenie korka chłodnicy to proszenie sie o kłopoty
poparzeniowe i niczego nie dowodzi. Od sterowania temperatura sa termostaty
i wentylatory. Gdy temperatura jest stała, to nie ma sensu sie tym
przejmować.



7
Data: 19 marzec 2005, 20:04
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: JKK


Użytkownik " Wmak" napisał w wiadomości
news:d1herm$7pa$1@inews.gazeta.pl...


facio napisał(a):

Korek MUSI być dokręcony i zaworek ciśnieniowy ma być sprawny.



Potrzepać trochę odkręconym korkiem i posłuchać,
czy coś "lata" w środku - jeśli nie - do wymiany
(lub odkamienienia ?)

Pzdr

JKK



8
Data: 19 marzec 2005, 20:49
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Piotr W. <


Wydaje mi się, że płyny typu Borygo maja wyższą niż 100 st. C temp. wrzenia.
Poza tym korek ma zawory powodujące, że po nagrzaniu płynu na skutek jego
zwiększenia objętości, nadmiar jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego,
a po ochłodzeniu na postoju i zmieszeniu objętości w/w płynu, następuje zassanie
ze zbiornika wyrównawczego. Zawory w korku mają sprężyny niezbyt mocne, więc
wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia nie jest znaczący i nie wpływa znacząco na
temp. wrzenia choć niewątpliwie przewody gumowe sztywnieją.
Ale bardzo często zawory w korku są niesprawne i znaczny wzrost ciśnienia powoduje
ubytek płynu przez drobne nawet nieszczelności.
Objawia się też spuchnięciem rur gumowych układu chłodzenia.
A przyczyna jest taka, że guma uszczelek w korku jest rozlasowana przez wysoką temp.
i klei się do gniazda zaworu w chłodnicy, uniemożliwiając odprowadzenie nadmiaru
płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego.
Wystarczy wymienić korek.Doraźnie można pod korek podłożyć zapałkę i dokręcić
korek mocno, tak aby zamknięcie chłodnicy było szczelne, ale zawór uchylony i przez to
umożliwiony odpływ nadmiaru płynu do zbiorniczka wyrównawczego z jednoczesnym uniknięciem
osiągnięcia wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia.
W dwóch samochodach tak miałem, korki niby w ręku sprawne, ale płynu ubywało dość szybko,
gumowa krótka rura koło pompy wodnej w tzw. małym obiegu, spuchła ja balon....
po wymianie korków ok. ale prze pewien czas jeździłem z zapałką pod korkiem
i też było ok i się nie zagotowałem......

pozdrowienia Piotr W.


9
Data: 20 marzec 2005, 00:17
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Ukaniu


Użytkownik "facio" napisał w wiadomości
news:423C2575.16D68507@bacio.tacio...


Kolejna rzecz. Nie dokrecam korka od plynu chlodniczego do konca.
Zostawiam mu peiwne luz, zeby ciesnienie jakos specjalnie nie walilo.
Zawsze tak robilem, w kilku samochodach i problemu nie bylo. Tu tez tak
robie, ale odkad dokrecilem korek na maksa to kontrolka przestala sie
palic - rozumiem, ze chodzi tez i o cisnienie plynu. Jak to sie powinno
wlasciwie robic??



W autach z polonezami po 93 włącznie, odkręcenie korka powoduje wypychanie
wody z gorącej z natury głowicy ze względu na niższą temperaturę wrzenia
płynu.
Jeżdżąc z odkręconym korkiem prosisz się o uszkodzenie głowicy.

Pozdrawiam Łukasz



10
Data: 20 marzec 2005, 00:19
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Ukaniu


Użytkownik "facio" napisał w wiadomości
news:423C4DBE.281D5E0C@bacio.tacio...
i. W kazdym razie polecam taka


metode przy kupowaniu samochodu! pomimo tergo ze moze to byc dziwne dla
kupujacego zeby samochod zazynac.



Przeciągnać ostro samochód ok!
Ale odkręcić potem korek to samobójstwo!, w życiu nie wolno odkręcać korka
na gorącym samochodzie!!.

Pozdrawiam Łukasz



11
Data: 20 marzec 2005, 10:01
Temat:

Re: Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?

Autor: Grzesiek <

Dnia Sun, 20 Mar 2005 00:17:49 +0100, Ukaniu napisał:


Jeżdżąc z odkręconym korkiem prosisz się o uszkodzenie głowicy.



Nie wiem czy jest bezposredni zwiazek, ale skutek sie zgadza. W kupionym
aucie (Poldek :) ) mialem przewiercony korek (cholera wie po co). Zanim
wymienilem poszla uszczelka pod glowica wiec cos w tym jest.

Grzesiek


Tematy powiązane z Czy dokrecac korek do konca? Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24