otopr.pl Grupy dyskusyjne Ekektryka w WSK 175

Ekektryka w WSK 175

1
Data: 11 lipiec 2002, 16:34
Temat:

Ekektryka w WSK 175

Autor: Franc

Witam, jestem posiadaczem WSK 175 i mam pewien problem z elektryką, a
dokładnie z ładowaniem akumulatora. Akumulator siada po paru godzinach
uzytkowania motocykla, nie wiem czy jest to wina prostownika (GB015), czy
innej częsci instalacji. Wogole to akumulator mam 12V, a w dokumentacji
pisze, iż powinien być 6V. Ale gdy podpinam 6V to głupi titeeek nie chce
nawet pierdnąć, nie wspominając juz o oświetleniu. W jaki sposob moge
sprawdzic prostownik w motocyklu?? Moze jest to wina instalacji 6V, ktora
nie potrafi poprostu naładowac akumulatora 12V??? Nie wiem o co tam kurde
chodzi :-)) POMOZCIE. Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich zapalonych
motocyklistów.



2
Data: 11 lipiec 2002, 17:00
Temat:

Re: Ekektryka w WSK 175

Autor: Kuba Łacki

On Thu, 11 Jul 2002 16:34:41 +0200, "Franc"
wrote:


nie wiem czy jest to wina prostownika (GB015), czy
innej częsci instalacji.



moze byc i to, i to. Z doswiadczenia wiem, ze te prostowniki czesto
sobie padają, ale koszt nowego jest niewysoki, paręnaście zeta.


ogole to akumulator mam 12V, a w dokumentacji
pisze, iż powinien być 6V.



byly dwa rodzaje instalacji, 6 i 12. paradoksalnie 6tka zastapila
12tke bodaj w 1975 roku.


W jaki sposob moge
sprawdzic prostownik w motocyklu??



napadnij mnie na priv, mam książkę serwisową w której są dokładne
schematy sprawdzania prostowników obu typów (selenowego i GB015)


Nie wiem o co tam kurde chodzi :-))



a kto to wie?;))

inna (baaardzo prawdopodobna) przyczyna problemów może być uwalone
uzwojenie. Najczęstsza usterka z jaką się spotkałem to odlutowanie się
przewodu końca uzwojenia od masy statora, wystarczy drobne cyk
lutownicą i po kłopocie.

generalnie rzecz biorąc poza akumulatorem i uzwojeniem prądnicy
(żarówki , cewkę i klakson, z racji innego napięcia oczywiście
pomijam;) sama instalacja 6v i 12 v rozni sie pierdolami. przerobka z
6 na 12 jak w moim przypadku sprowadzila sie do wymiany zarowek
postojówek i stopu, cewki zaplonowej, i odlaczenia dwoch kabelkow przy
stacyjce, a to dlatego, ze 6v ma ladowanie dwustopniowe. kiedy silnik
chodzi na wylaczonych swiatlach akumulator jest ladowany tylko z
jednej cewki, jak zapalisz swiatla z dwoch. Rozwiazane jest to
prymitywnie - poprzez polaczenie brazowego kabla wychodzacego z
silnika , poprzez stacyjke zalaczajaca obwod w chwili wlaczenia za jej
pomoca swiatel, z drugim wejsciem prostownika. w 12tce tego nie ma, i
aku jest ladowane caly czas "na dwa gwizdki" ;))
Aha - obwod swiatel mijania/drogowych - jest niezalezny od ladowania i
sklada sie z 4 cewek, i niezależnie od reszty instajacji zawsze jest
12v i 50W. Z doswiadczenia dodam, ze najlepsze oswietlenie jest przy
zastosowaniu zarowki nie mocniejszej od 35/35W, inne swieca na
zolto/(czasami - czerwono;).

Znajomy elektronik kiedys eksperymentowal i zrobil zasilanie
wszystkiego z aku, a caaaly prad z pradnicy puscil na ladowanie. W
praktyce niestety okazalo sie ze gdzies cos nie bangla i swiatla byly
rewelacja, ale ladowanie kiepskie, i po godzince latania trzeba bylo
sie powoli kierowac w celu bazy, celem uzupelnienia niedostatkow
napiecia :))

hyhy, nareszcie cos na czym sie znam ;>>

pozdro:)
--
kuba vel yahoo łacki, poznań>morasko
zx6r'98 , stado wuesek, goscinnie na cz175
http://yahoo.allegro.pl/


samochody powinny być zakazane <<


Tematy powiązane z Ekektryka w WSK 175:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24