Jak poznac?

1
Data: 15 marzec 2007, 16:31
Temat:

Jak poznac?

Autor: Jedrzej

Czesc
Po czym poznac, ze samochod mial wypadek lub stluczke. Czekam na wszystkie
rady, zwlaszcza od wyjadaczy.
Rocznik na szybie,
Pyl za uszczelkami,
Nierowne szczeliny,
Nierownosci w klapie lub bagazniku w miejscach ktorych sie wyklepac nie da,

po czym jeszcze mozna poznac, ze samochod mial stluczke/ wypadek ?

Zakladam, ze wlasciciel komisu i tak wezmie mnie do mechnika ktory jest z
nim zaprzyjazniony wiec, niewiele sie dowiem... Natomiast jesli sam cos
zauwaze, wtedy owszem...

Bede wdzieczny jesli podzielicie sie wiedza i doswiadczeniami.

Jedrzej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

2
Data: 15 marzec 2007, 16:34
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: WitCha

Jedrzej wrote:


Po czym poznac, ze samochod mial wypadek lub stluczke.




Zakladam, ze wlasciciel komisu i tak wezmie mnie do mechnika ktory jest z
nim zaprzyjazniony wiec, niewiele sie dowiem... Natomiast jesli sam cos
zauwaze, wtedy owszem...



Złe założenie. Dlaczego to Ty nie wybierzesz swojego zaprzyjaźnionego
(lub nawet i nie) mechanika?
Mniemam, że masz swoje poważne powody, aby kupować w komisie.

--

Pozdrowienia
W

3
Data: 15 marzec 2007, 16:34
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Scyzoryk <



po czym jeszcze mozna poznac, ze samochod mial stluczke/ wypadek ?



rdza w ocynkowanym samochodzie w nietypowych miejscach

roznica w odcienu lakieru


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550



4
Data: 15 marzec 2007, 16:38
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Hatson



Nierownosci w klapie lub bagazniku w miejscach ktorych sie wyklepac nie


da,

Co do szczelin to nie mozna tez popadac w jakas obsesje. Zalezy tez z jakiej
polki jest to auto.
W tanszych autach szczelina na klapie bagaznika, czy masce moga byc juz
fabrycznie nie rowne bo to kwestia ustawienia zawiasow. W tylnej klapie
mozna czesto regulowac jej domkniecie, wiec tez szczeliny moga byc rozne.
Najlepsza metoda, jak nie ma ewidentnych krzywizn, to mierzenie lakieru.
Chociaz tym tez mozesz sobie przekreslic dobre auto, ktore mialo przykladowo
tylko blotnik wymieniany. Wydaje mi sie, ze trzeba do tego podchodzic
troszke z dystansem.

Pawel



5
Data: 15 marzec 2007, 16:43
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: badzio

Patrze, patrze a tu Jedrzej porozsypywal nastepujace haczki:


Po czym poznac, ze samochod mial wypadek lub stluczke. Czekam na wszystkie
rady, zwlaszcza od wyjadaczy.


Rdza tam, gdzie nie powinno jej byc


Zakladam, ze wlasciciel komisu i tak wezmie mnie do mechnika ktory jest z
nim zaprzyjazniony


Wiec jedzcie do mechanika, ktorego Ty wybierzesz.
--
badzio

6
Data: 15 marzec 2007, 16:51
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Jedrzej


Mniemam, że masz swoje poważne powody, aby kupować w komisie.




Glowny powod to taki, ze nie znam nikogo kto chcialby sprzedac odpowiadajacy
mi samochod. Wiec aby kupic bezposrednio od wlasciciela to ten wlasciciel
musialby sie gdzies oglaszac a 99% ogloszen w sieci to ogloszenia z komisow.
Moze jest jakis portal gdzie oglaszaja sie wlasciciele a nie komisy ?
Jedrzej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7
Data: 15 marzec 2007, 16:59
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Rafał \SP\

Jedrzej pisze:


Moze jest jakis portal gdzie oglaszaja sie wlasciciele a nie komisy ?



allegro.

--


|______ Rafał "SP" Gil


o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl

8
Data: 15 marzec 2007, 17:02
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: KrzysiekPP


Nierowne szczeliny,



Jakbys zobaczył jak sie dopasowuje drzwi w fabryce .... facet zakłada je na
zawiasy, przykreca, a jak cos nie pasuje to młotkiem napiernicza :)))

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770

9
Data: 15 marzec 2007, 17:06
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: WitCha

Jedrzej wrote:


Mniemam, że masz swoje poważne powody, aby kupować w komisie.




Glowny powod to taki, ze nie znam nikogo kto chcialby sprzedac odpowiadajacy
mi samochod. Wiec aby kupic bezposrednio od wlasciciela to ten wlasciciel
musialby sie gdzies oglaszac a 99% ogloszen w sieci to ogloszenia z komisow.
Moze jest jakis portal gdzie oglaszaja sie wlasciciele a nie komisy ?



Te 99% to przesada. Przecież ludzie czasem sprzedają auta, a nie tylko
oddają do komisów. Autogiełda jest w porządku, ja swoje upatrzone
kupiłem, bo ujrzałem ogłoszenie w gratce.pl (chyba tak to się nazywa)
zupełnie przypadkiem. Szukałem ponad 2 miesiące. Swoje sprzedałem dzięki
allegro.

--

Pozdrowienia
W

10
Data: 15 marzec 2007, 17:08
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Ustim


Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości
news:MPG.20638c714714b8cd9899a4@news.task.gda.pl...


> Nierowne szczeliny,

Jakbys zobaczył jak sie dopasowuje drzwi w fabryce .... facet zakłada je


na


zawiasy, przykreca, a jak cos nie pasuje to młotkiem napiernicza :)))




Witam

Zgdzam się w 100% z kolega. Niedawno byłem w fabryce Renault pod Paryżem.
Tam nikt nie mierzy szczelin . Wszystko leci na taśmie szybko, a jak nie
wchodzi to młotek gumowy itp.





11
Data: 15 marzec 2007, 17:34
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: elmer radi

Jedrzej wrote:


Zakladam, ze wlasciciel komisu i tak wezmie mnie do mechnika ktory jest z
nim zaprzyjazniony wiec, niewiele sie dowiem... Natomiast jesli sam cos
zauwaze, wtedy owszem...



to Ty wybierasz warsztat, w przeciwnym razie od razu szkoda czasu,
chyba ze lubisz obserwowac teatrzyki. jesli nie masz obeznania,
to przynajmniej na pierwszy raz wez jakiegos mozliwie doswiadczonego
znajomego. i tak bym przed zakupem bral auto przynajmniej na podnosnik
czy kanal, spojrzenie z dolu tez moze przeorientowac optyke a i dobrze
to i owo poszarpac.


--

memento lorem ipsum.

12
Data: 15 marzec 2007, 18:01
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Tomasz Pyr

Jedrzej napisał(a):


po czym jeszcze mozna poznac, ze samochod mial stluczke/ wypadek ?



Pochlapane lakierem wiązki przewodów - w fabryce najpierw się lakieruje
nadwozie, a potem układa wiązki.
W rozbitku wiązki już są podczas lakierowania i podczas naprawy często
się na nie nachlapie.

Ale jak tam bym się nie rozwodził czy samochód nie był gdzieś aby
drapnięty. Jakoś wszystkie samochody w mojej rodzinie przechodziły
większe bądź mniejsze naprawy blacharsko-lakiernicze i nic im z tego
powodu nie dolegało.

Sprawdzić trzeba punkty bazowe nadwozia czy samochód nie miał
trzaśniętej konstrukcji. A że błotnik czy drzwi były naprawione lub
wymienione to nic nie szkodzi.
Oczywiście pod warunkiem że zostało to zrobione dobrze, a nie "byle
taniej", ale tego to chyba nie zbadasz "ludowymi metodami", a jedynie
oko doświadczonego blacharza może pomóc.


Zakladam, ze wlasciciel komisu i tak wezmie mnie do mechnika ktory jest z
nim zaprzyjazniony wiec, niewiele sie dowiem... Natomiast jesli sam cos
zauwaze, wtedy owszem...



Weź swojego.
Osobiście nie wierzę, żeby dało się prosto i bez treningu rozpoznać to
co zawodowy picownik ćwiczy od lat.

13
Data: 15 marzec 2007, 18:30
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: J.F.

On Thu, 15 Mar 2007 17:08:35 +0100, Ustim wrote:


Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości


Jakbys zobaczył jak sie dopasowuje drzwi w fabryce .... facet zakłada je na
zawiasy, przykreca, a jak cos nie pasuje to młotkiem napiernicza :)))



Zgdzam się w 100% z kolega. Niedawno byłem w fabryce Renault pod Paryżem.
Tam nikt nie mierzy szczelin . Wszystko leci na taśmie szybko, a jak nie
wchodzi to młotek gumowy itp.



Da sie zawiasy skrzywic gumowym mlotkiem ?

J.


14
Data: 15 marzec 2007, 18:42
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Pelos


Użytkownik "Jedrzej" napisał w wiadomości
news:etbos6$qdv$1@inews.gazeta.pl...


Czesc
Po czym poznac, ze samochod mial wypadek lub stluczke. Czekam na wszystkie
rady, zwlaszcza od wyjadaczy.
Rocznik na szybie,
Pyl za uszczelkami,
Nierowne szczeliny,
Nierownosci w klapie lub bagazniku w miejscach ktorych sie wyklepac nie
da,

po czym jeszcze mozna poznac, ze samochod mial stluczke/ wypadek ?

Zakladam, ze wlasciciel komisu i tak wezmie mnie do mechnika ktory jest z
nim zaprzyjazniony wiec, niewiele sie dowiem... Natomiast jesli sam cos
zauwaze, wtedy owszem...

Bede wdzieczny jesli podzielicie sie wiedza i doswiadczeniami.


A ile chcesz wydac na ten samochod i jakie roczniki ?
Bo to moze sie okazac szukaniem dziewicy w akademiku.
A jakbys mial wybor bity i zadbany a niebity i rzech ?
Sprzedawalem moja 106 i to co ludzie potrafi nawydziwiac...
Mowimy o 11 letnim samochodzie.

--
Pelos
Poznań
VW Golf III r.94 kombi 1.8 LPG



15
Data: 15 marzec 2007, 18:58
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Filip

Jedrzej wrote:


Po czym poznac, ze samochod mial wypadek lub stluczke. Czekam na wszystkie
rady, zwlaszcza od wyjadaczy.



Mozesz miec problem. A mianowicie, nie bedziesz po prostu widzial tych
uszkodzen, bedziesz mial klapki na oczach. Dlatego zawsze bierz kogos ze
soba, kto Ci ewidentnie wybije auto z glowy jak bedzie widzial ze cos
nie tak. Nie i chuj i wracacie, nawet jakbyscie mieli wrocic z niemiec
bez auta.


Rocznik na szybie,



To nie ma znaczenia. Trzeba sie znac, zeby po rocznikach dojsc czy byla
szyba wymieniana, czasem rocznik moze byc wstecz, czasem kupuje sie
szyby z danego rocznika i niby nie byla wymieniana, a byla.


Pyl za uszczelkami,



Jak sciagniesz jakikolwiek plastik, to bedziesz widzial golym okiem czy
bylo cos robione.


Nierowne szczeliny,



To pierwsza rzecz, jak widzisz nierowne szczeliny z 30 metrow, to nawet
nie wychodz z auta, szkoda czasu.


po czym jeszcze mozna poznac, ze samochod mial stluczke/ wypadek ?


Po wszystkim co nie jest od fabryki. -> Trzeba sie znac.


Pozdrawiam
Filip

16
Data: 15 marzec 2007, 20:54
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: PAndy


"Jedrzej" wrote in message
news:etbos6$qdv$1@inews.gazeta.pl...

np szklo reflektorow... czasem juz z daleka widac ze jedne nowy funkiel
a drugi ma punkty od kamykow...
lakierowanie wyjdzie przy pomiarze grubosci przyrzadem
itd
itd
itd
ale jak autko robili spece to mozesz miec klopot z takimi prostymi
sposobami

z roznych przyczyn warto ograniczyc sie do okolic miejsca zamieszkania,
miec zaprzyjaznionego diagnoste (dobrego) i porzadnie fure wytrzepac -
jesli okaze sie ze jest ok to nawet jak byla bita to i tak zostala
dobrze zrobiona wiec co za roznica - autka z salonu tez mozna trafic po
biciu - mimo ze maja folie na fotelach i pchna nowoscia to mialy juz za
soba czasem niezle przygody


17
Data: 15 marzec 2007, 21:18
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Sanctum Of

"KrzysiekPP" wrote in message
news:MPG.20638c714714b8cd9899a4@news.task.gda.pl...


> Nierowne szczeliny,

Jakbys zobaczył jak sie dopasowuje drzwi w fabryce .... facet zakłada je


na


zawiasy, przykreca, a jak cos nie pasuje to młotkiem napiernicza :)))



Szpachli też używają?


MK


18
Data: 15 marzec 2007, 22:29
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Filip

PAndy wrote:


lakierowanie wyjdzie przy pomiarze grubosci przyrzadem



Jak widze takich z miernikami, to zabraniam im mierzyc.
Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?
Sprzedawca powinien podejsc uczciwie do sprawy: tu byl walony, tu i tu,
to nie bylo robione i to tez nie. Jesli sprzedawca po zadaniu pytania
czy jest bezwypadkowy, po prostu kreci, od razu odpuszczac i szukac
dalej. Jest setki innych ofert. Nie ten, to inny. Co to zamierzenie
miernikami? Co z tego ze blachy sobie pomierzysz, jak cuda swiata sa
ukryte pod maska, pod deska rozdzielcza, pod plastikami?
BRAC PRZYKLAD Z NIEMCOWNI! Tam jak unfalfrei, to unfalfrei.


ale jak autko robili spece to mozesz miec klopot z takimi prostymi
sposobami


Zaden klopot. Wystarczy spojrzec od wewnatrz i juz widac czy element byl
wymieniany, czy nie. Czy lakierowany, czy nie. Jak jestes specem,
poznasz w ktorych miejscach fabryka nie lakieruje od wewnatrz, albo
dokad jest farba. Ew. poznac tez mozna po wiazkach elektrycznych, po
kolkach polamanych itd itp. To po prostu widac golym okiem, ale jak juz
wyzej wspomnialem, trzeba sie znac na konkretnym samochodzie. Wiedziec z
jakich materialow jest wewnatrz wykanczany, ja w vw nawet rozpoznam ze
jest nieoryginalna tasma tessa, czy bawelniana.. Czy byla wiazka
zawijana, czy nie. Czy byla sciagana, czy nie. Ja nawet wiem dokad sie
zawija przy wtykach oryginalnie wiazke elektryczna w valwejach czy tez
np. ile zwojow jest na danym kolku, w jaki sposob krecona wiazka itd
itp. Moglbym tak jeszcze dlugo wymieniac. Ale to juz trzeba miec jobla
zeby takie rzeczy rozpoznawac jak ja. Jak ogladam dany plastik, to widze
czy juz byl sciagany, czy nie. Malo kto potrafi rozebrac tak niektore
elementy zeby nie bylo sladu. Gumowych srubokretow tez nie uzywaja, wiec
na wszystko po prostu trzeba patrzec dobrym okiem.


z roznych przyczyn warto ograniczyc sie do okolic miejsca zamieszkania,
miec zaprzyjaznionego diagnoste (dobrego) i porzadnie fure wytrzepac -
jesli okaze sie ze jest ok to nawet jak byla bita to i tak zostala
dobrze zrobiona wiec co za roznica - autka z salonu tez mozna trafic po
biciu - mimo ze maja folie na fotelach i pchna nowoscia to mialy juz za
soba czasem niezle przygody



Zgadza sie.


Pozdrawiam
Filip

19
Data: 15 marzec 2007, 22:42
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Alex81

In article , noname@noname.pl
says...


> lakierowanie wyjdzie przy pomiarze grubosci przyrzadem

Jak widze takich z miernikami, to zabraniam im mierzyc.
Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?


A dlaczego nie?


Sprzedawca powinien podejsc uczciwie do sprawy: tu byl walony, tu i tu,
to nie bylo robione i to tez nie. Jesli sprzedawca po zadaniu pytania
czy jest bezwypadkowy, po prostu kreci, od razu odpuszczac i szukac
dalej.


Przecież praktycznie _każdy_jeden_ handlarz powie na początku że
bezwypadkowy ;)


Jest setki innych ofert. Nie ten, to inny. Co to zamierzenie
miernikami? Co z tego ze blachy sobie pomierzysz, jak cuda swiata sa
ukryte pod maska, pod deska rozdzielcza, pod plastikami?


Blachy mogą pozwolić osobie która nie ma jobla jak Ty poznać że _coś_
jest nie tak - a to już dużo.


BRAC PRZYKLAD Z NIEMCOWNI! Tam jak unfalfrei, to unfalfrei.


Ciekawe jaki znajdziesz sposób na zmuszenie do tego sprzedających.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

20
Data: 15 marzec 2007, 23:17
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Dorota ***


Po czym poznac, ze samochod mial wypadek lub stluczke. Czekam na wszystkie
rady, zwlaszcza od wyjadaczy.


Bede wdzieczny jesli podzielicie sie wiedza i doswiadczeniami.




Z własnego doświadczenia (szukaliśmy auta prawie rok).
Mój TZ, po prześledzeniu netu i wysłuchaniu wielu mądrych rad, wstępnie
oglądał auta. Jedna z ostatnich, "na 100 nie bita" astra (piękna,
przyznaję, sama brałam na nią kredyt) po oglądnięciu przez mechanika i
blacharza (jednocześnie) okazała się być trafiona z trzech stron. Mój
wyszkolony TZ nic nie zauważył, blacharz w 5 minut pokazał wszystko.
Wniosek: wstępnie na podstawie raz z netu możesz auto oglądnąć, ale przed
zakupem warto, by ktoś jeszcze (fachman) je obejrzał.
Zdarzyło się też raz czy dwa tak, że mój wspaniały, najcudowniejszy pan
stwierdził, że auto było bite, a blacharz prostował (ale znów mechanik miał
zastrzeżenia).
Podsumowanie moje: jeśli się niezbyt znasz (tak, jak my), to przed kupnem
bierz zaprzyjaźnionego fachowca.

D.



21
Data: 15 marzec 2007, 23:22
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: LEPEK

Alex81 napisał(a):


In article , noname@noname.pl
says...


lakierowanie wyjdzie przy pomiarze grubosci przyrzadem


Jak widze takich z miernikami, to zabraniam im mierzyc.
Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?


A dlaczego nie?



Hehe, bo nie :) Bo to Audi, bo S8, bo czarne, bo... nie :) Bawią mnie
takie texty.
Kiedyś widziałem tu ogłoszenie sprzedaży 126 SEC, gdzie sprzedawca
zapewniał o superstanie toczydła, a jednocześnie twierdził, że jak
zobaczy kogoś z miernikiem, to go wygoni (nie pamiętam, czy ktoś się tu
z tym ogłaszał, czy potencjalny kupiec pytał o egzemplarz). W każdym
razie na pierwszy rzut oka było widać, że nie wszystko z blachą jest OK,
a i znalazł się ktoś (Jurand?), kto widział toto na żywo i określił jako
"czarną lochę z masą szpachli i żywicy".


Sprzedawca powinien podejsc uczciwie do sprawy: tu byl walony, tu i tu,
to nie bylo robione i to tez nie. Jesli sprzedawca po zadaniu pytania
czy jest bezwypadkowy, po prostu kreci, od razu odpuszczac i szukac
dalej.


Przecież praktycznie _każdy_jeden_ handlarz powie na początku że
bezwypadkowy ;)



Widzisz - a według Flipa nie powinien. A jak tak zrobi, to powiesz mu
"buuuuuuuuuuuuuu..." :)


Jest setki innych ofert. Nie ten, to inny. Co to zamierzenie
miernikami? Co z tego ze blachy sobie pomierzysz, jak cuda swiata sa
ukryte pod maska, pod deska rozdzielcza, pod plastikami?


Blachy mogą pozwolić osobie która nie ma jobla jak Ty poznać że _coś_
jest nie tak - a to już dużo.


BRAC PRZYKLAD Z NIEMCOWNI! Tam jak unfalfrei, to unfalfrei.


Ciekawe jaki znajdziesz sposób na zmuszenie do tego sprzedających.



Jeśli wpisze to w umowę, to jakieś szanse są (o ile jest pierwszym
właścicielem).
A legendy o prawdomówności Niemców ("Niemców"?) to można sobie głęboko
do szafy schować...

Pozdr
--
L E P E K - T r ó j m i a s t o
no_spam [maupa] poczta [kropka] fm
Toyota Corolla 1,3 sedan --> cztery kółka
Keeway Hurricane 0,05 ---> dwa kółka

22
Data: 15 marzec 2007, 23:31
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Dorota ***





Sprzedawca powinien podejsc uczciwie do sprawy: tu byl walony, tu i tu,
to nie bylo robione i to tez nie.



Widzisz, jak mój brat sprzedawał swoją vectrę, to tak powiedział (było tylko
szkło z przodu robione, bo bratanek w słupek pod Albertem przywalił). A i
tak gość przyszedł z miernikiem. Brat go wywalił (gościa,nie miernik).
Znajome męty mówili, że przyjechał gostek nocą i coś do auta przykładał :-D.
Tydzień później gość dawał 2000 więcej niż wywoławcza za auto, a i tak
vectra poszła do kogoś innego. Ale mój braciach to raptus straszny ;-).


Przecież praktycznie _każdy_jeden_ handlarz powie na początku że
bezwypadkowy ;)




Ja spotkałam jednego (od którego kupiliśmy naszą), który dwóm gościom
oglądającym auta jednocześnie z nami po kolei tłumaczył wszystkie usterki,
puknięcia i walnięcia. Ja byłam w lekkim szoku ;-).

D.



23
Data: 15 marzec 2007, 23:48
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: złoty?=

Jedrzej napisał(a):


Czesc
Po czym poznac, ze samochod mial wypadek lub stluczke.




..a jak nauczyć się pływać? Jeśli nauczysz się pływać "z ksiązki" to i
poznasz, po czym poznać "bite" auto. :)
Jeśli nie masz o tym bladego pojęcia - weź kogoś, kto się zna. A jeśli
nadal będzie Cię ten temat interesował...to pomęcz tę osobę jeszcze
trochę...i po obejrzeniu jakiś 500-1000 aut zaczniesz mieć "jakie-takie"
pojęcie.
Weź ze sobą kogoś, kto się na tym zna. Wszelkie rady "internetowe" bez
praktyki....są g*** (ucia) warte.

pzdr
A.

PS. ..usłyszane na ostatniej giełdzie w Krk: "Ty.. popatrz, jaki ten
Peugeot 306 miał dzwona - patrz jaki ma próg wygięty...Banan po
prostu..." ..hły hły hły

PS.2. ..dla niezorientowanych - próg w P306 idzie _fabrycznie_
(wizualnie) po łuku :)

24
Data: 16 marzec 2007, 09:17
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: LEPEK

Dorota *** wrote:


Widzisz, jak mój brat sprzedawał swoją vectrę, to tak
powiedział (było tylko szkło z przodu robione, bo bratanek w
słupek pod Albertem przywalił). A i tak gość przyszedł z
miernikiem. Brat go wywalił (gościa,nie miernik). Znajome
męty mówili, że przyjechał gostek nocą i coś do auta
przykładał :-D. Tydzień później gość dawał 2000 więcej niż
wywoławcza za auto, a i tak vectra poszła do kogoś innego.
Ale mój braciach to raptus straszny ;-).



No i powiedz - co mu szkodziło, że sobie facet miernikiem zmierzy? Duma
bratu zmaleje, czy co innego?


Ja spotkałam jednego (od którego kupiliśmy naszą), który dwóm
gościom oglądającym auta jednocześnie z nami po kolei
tłumaczył wszystkie usterki, puknięcia i walnięcia. Ja byłam
w lekkim szoku ;-).



No to niestety podejrzewałbym, że próbuje ukryć coś poważniejszego.
Doświadczenia mam takie, a nie inne po prostu.
Na przykład siostra właśnie kupuje samochód i na jednym z autohandli
spotkała "starego znajomego" ze szkoły, który to obiecał pomóc wybrać
(oczywiście od siebie z placu) i tak pomógł... eeechchch, szkoda gadać,
jakimi ludzie potrafią być kut*sami :/

Pozdr
--
L E P E K - Trójmiasto --> no_spam[malpa]poczta[kropka]fm
Corolla 1,4 '97 sedan ---> cztery kółka
Keeway Hurricane 0,05 '04 ---> dwa kółka


25
Data: 16 marzec 2007, 09:29
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Tomasz Pyr

Dorota *** napisał(a):


Sprzedawca powinien podejsc uczciwie do sprawy: tu byl walony, tu i tu,
to nie bylo robione i to tez nie.



Widzisz, jak mój brat sprzedawał swoj± vectrę, to tak powiedział (było tylko
szkło z przodu robione, bo bratanek w słupek pod Albertem przywalił). A i
tak go¶ć przyszedł z miernikiem. Brat go wywalił (go¶cia,nie miernik).



Ale brat sam to z blacharzem jednak chodził?
I co by pomyślał o sprzedającym który by go z tym blacharzem wywalił za
poddanie pod wątpliwość jego słów o nieskalaniu nadwozia nawet drobną ryską?

26
Data: 16 marzec 2007, 10:04
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Dorota ***


Ale brat sam to z blacharzem jednak chodził?


Nie. Kolejne auto kupił przez internet, nawet go nie oglšdajšc. :-D Zapłata
z góry, oczywiœcie ;-). Sprzedajšcy twierdził, że nie bite, jak auto
przyjechało na lawecie to w serwisie na podstawie wyglšdu bodajże miski
olejowej (czy czegoœ tam) stwierdzili, że porzšdnie musiał w coœ walnšć.
Z blacharzem i mechanikiem to ja chodzę, ale zawsze grzecznie pytam,c zy na
następne oględziny mogę ich przywieŸć.

D.



27
Data: 16 marzec 2007, 13:48
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: robot <---

Jedrzej napisał(a):


Czesc



czesc
slyszlem o takiej metodzie:
Usiasc na tylnym siedzeniu, schwycic obiema rekoma
za siedzenie ktore ma sie przed soba, poruszac nim na boki
i w rozne strony. Nie powinno byc absolutnie zadnych
wyczuwalnych luzow. Jak sa luzy to znaczy, ze cos jest nie tak.
Nie wiem czy to sie sprawdza w kazdym przypadku ale moim samochodzie
i w samochodach kolegow nie ma tych luzow.
Czyli rzeczywiscie cos w tym moze byc.

pozdro

28
Data: 16 marzec 2007, 14:03
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: J.F.

On Fri, 16 Mar 2007 13:48:56 +0100, robot wrote:


slyszlem o takiej metodzie:
Usiasc na tylnym siedzeniu, schwycic obiema rekoma
za siedzenie ktore ma sie przed soba, poruszac nim na boki
i w rozne strony. Nie powinno byc absolutnie zadnych
wyczuwalnych luzow. Jak sa luzy to znaczy, ze cos jest nie tak.
Nie wiem czy to sie sprawdza w kazdym przypadku ale moim samochodzie
i w samochodach kolegow nie ma tych luzow.
Czyli rzeczywiscie cos w tym moze byc.



Jak luzy sa to moga byc poluzowane sruby mocujace. dwie minutki
i luzuzy znikna.

Albo fotel wyraznie rozwieruchotany .. no, moze to znak zeby tego auta
nie kupowac ..

Hm, czy mi sie wydaje czy po przywaleniu przodem oparcie niewiele
cierpi ?

J.


29
Data: 16 marzec 2007, 14:31
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Filip

Alex81 wrote:


lakierowanie wyjdzie przy pomiarze grubosci przyrzadem



Jak widze takich z miernikami, to zabraniam im mierzyc.
Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?



A dlaczego nie?


Haha... S8 jest zrobione cale z aluminium. Co Ty chcesz tam mierzyc?


Sprzedawca powinien podejsc uczciwie do sprawy: tu byl walony, tu i tu,
to nie bylo robione i to tez nie. Jesli sprzedawca po zadaniu pytania
czy jest bezwypadkowy, po prostu kreci, od razu odpuszczac i szukac
dalej.



Przecież praktycznie _każdy_jeden_ handlarz powie na początku że
bezwypadkowy ;)


Napisalem "sprzedawca", nie "handlarz". Od handlarzy sie nie kupuje aut.
To jest zasada nr 1.


Ciekawe jaki znajdziesz sposób na zmuszenie do tego sprzedających.


Ja nie zmuszam, ja tylko pytam - patrzac sie prosto w oczy.


Pozdrawiam
Filip

30
Data: 16 marzec 2007, 14:38
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Filip

J.F. wrote:


Hm, czy mi sie wydaje czy po przywaleniu przodem oparcie niewiele
cierpi ?



Pamietasz niedawno to audi A6 kombi rozprute na drzewie w niemcowni?
Fotel kierowcy nawet nie byl tkniety, stal prosciusienko, a pol auta nie
bylo...



Pozdrawiam
Filip

31
Data: 16 marzec 2007, 14:52
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Filip

Tomasz Pyra wrote:


Dokładnie... To jakieś takie "ludowe metody" typu żeby sprawdzić czy
cyferki na wyświetlaczu kilometrów równo się układają.
Zupełnie bez sensu.

To czy ktoś rozklekocze czy nie rozklekocze siedzenia zależy głównie od
tego ile waży i czy siedzi spokojnie, czy się wierci.



Ja zawsze patrze czy siedzenia stoja prosto. Oparcia obu foteli musza
byc idealnie proste.


Pozdrawiam
Filip

32
Data: 16 marzec 2007, 14:54
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Tomasz Pyr

J.F. napisał(a):


On Fri, 16 Mar 2007 13:48:56 +0100, robot wrote:


slyszlem o takiej metodzie:
Usiasc na tylnym siedzeniu, schwycic obiema rekoma
za siedzenie ktore ma sie przed soba, poruszac nim na boki
i w rozne strony. Nie powinno byc absolutnie zadnych
wyczuwalnych luzow. Jak sa luzy to znaczy, ze cos jest nie tak.
Nie wiem czy to sie sprawdza w kazdym przypadku ale moim samochodzie
i w samochodach kolegow nie ma tych luzow.
Czyli rzeczywiscie cos w tym moze byc.



Jak luzy sa to moga byc poluzowane sruby mocujace. dwie minutki
i luzuzy znikna.



Dokładnie... To jakieś takie "ludowe metody" typu żeby sprawdzić czy
cyferki na wyświetlaczu kilometrów równo się układają.
Zupełnie bez sensu.

To czy ktoś rozklekocze czy nie rozklekocze siedzenia zależy głównie od
tego ile waży i czy siedzi spokojnie, czy się wierci.

33
Data: 16 marzec 2007, 15:04
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Mirek Ptak

Dnia 2007-03-15 17:08, Ustim napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości
news:MPG.20638c714714b8cd9899a4@news.task.gda.pl...


Nierowne szczeliny,


Jakbys zobaczył jak sie dopasowuje drzwi w fabryce .... facet zakłada je


na


zawiasy, przykreca, a jak cos nie pasuje to młotkiem napiernicza :)))




Zgdzam się w 100% z kolega. Niedawno byłem w fabryce Renault pod Paryżem.
Tam nikt nie mierzy szczelin . Wszystko leci na taśmie szybko, a jak nie
wchodzi to młotek gumowy itp.



A ja się nie zgadzam :)
Nie wiem jak w Renault (być może masz rację) ale wiem jak to jest w
Oplu. Szczeliny się mierzy i jest to jeden z ważniejszych parametrów
nadwozia aby mogło być "sprzedane" z Body Shop na lakiernię (sprawdzane
to jest też oczywiście po montażu).
W Oplach dodatkowym utrudnieniem (ale i zaletą z innego punktu widzenia)
jest to, że zawiasy są spawane a nie przykręcane jak w wielu innych
markach samochodów.

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Szpachli się nie używa :)
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

34
Data: 16 marzec 2007, 15:12
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Tomasz Pyr

Filip napisał(a):


Ja zawsze patrze czy siedzenia stoja prosto. Oparcia obu foteli musza
byc idealnie proste.



A proste to tak, ale luzy mogą się brać z różnych, niewypadkowych przyczyn.

35
Data: 16 marzec 2007, 15:12
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Mirek Ptak

Dnia 2007-03-16 14:31, Filip napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


Alex81 wrote:


lakierowanie wyjdzie przy pomiarze grubosci przyrzadem



Jak widze takich z miernikami, to zabraniam im mierzyc.
Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?



A dlaczego nie?


Haha... S8 jest zrobione cale z aluminium. Co Ty chcesz tam mierzyc?



Grubość lakieru - nie rozumiem z czego hahasz...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

36
Data: 16 marzec 2007, 15:37
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: J.F.

On Fri, 16 Mar 2007 15:12:18 +0100, Mirek Ptak wrote:


Dnia 2007-03-16 14:31, Filip napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


Jak widze takich z miernikami, to zabraniam im mierzyc.
Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?


A dlaczego nie?


Haha... S8 jest zrobione cale z aluminium. Co Ty chcesz tam mierzyc?



Grubość lakieru - nie rozumiem z czego hahasz...



Te indukcyjne to na aluminium nie zadzialaja ..

J.


37
Data: 16 marzec 2007, 15:39
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Esen

Filip wrote:
[...]


Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?



A dlaczego nie?


Haha... S8 jest zrobione cale z aluminium. Co Ty chcesz tam mierzyc?


[...]

Widzisz jakiś problem ze zmierzeniem grubości warstwy lakieru na podłożu
aluminiowym? W dzisiejszych czasach?

--
Sławek


38
Data: 16 marzec 2007, 15:43
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Tomasz Pyr

J.F. napisał(a):


On Fri, 16 Mar 2007 15:12:18 +0100, Mirek Ptak wrote:


Dnia 2007-03-16 14:31, Filip napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


Jak widze takich z miernikami, to zabraniam im mierzyc.
Po prostu maja spier... Do audi S8 tez pochodzisz z miernikiem?


A dlaczego nie?


Haha... S8 jest zrobione cale z aluminium. Co Ty chcesz tam mierzyc?


Grubość lakieru - nie rozumiem z czego hahasz...



Te indukcyjne to na aluminium nie zadzialaja ..



A czemu?
Te magnetyczne z siłomierzem to nie, ale indukcyjny dlaczego miałby nie
zadziałać?

Jakie w ogóle jeszcze są? Nie wiem czy są używane, ale grubość lakieru
można by łatwo mierzyć badając pojemność kondensatora zbudowanego z
jednej strony z nadwozia, a z drugiej z kawałka zaizolowanej płytki z
przewodnika.

39
Data: 16 marzec 2007, 16:59
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Mirek Ptak

Dnia 2007-03-16 15:37, J.F. napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


Haha... S8 jest zrobione cale z aluminium. Co Ty chcesz tam mierzyc?


Grubość lakieru - nie rozumiem z czego hahasz...



Te indukcyjne to na aluminium nie zadzialaja ..



Ja mam miernik wprawdzie tylko na stal, ale bez problemów mógłbym wziąć
z pracy taki, który mierzy i na stali i na aluminium (na miedzi i innych
nieżelaznych zresztą tez :) ).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

40
Data: 16 marzec 2007, 17:06
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Filip

J.F. wrote:


Te indukcyjne to na aluminium nie zadzialaja ..


"Widzisz jakiś problem ze zmierzeniem grubości warstwy lakieru na
podłożu aluminiowym? W dzisiejszych czasach?"



Pozdrawiam
Filip

41
Data: 16 marzec 2007, 19:14
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Sanctum Of

"Mirek Ptak" wrote in message
news:ete85u$g9a$1@news.onet.pl...


Dnia 2007-03-15 17:08, Ustim napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości
> news:MPG.20638c714714b8cd9899a4@news.task.gda.pl...
>>> Nierowne szczeliny,
>> Jakbys zobaczył jak sie dopasowuje drzwi w fabryce .... facet zakłada


je


> na
>> zawiasy, przykreca, a jak cos nie pasuje to młotkiem napiernicza :)))

> Zgdzam się w 100% z kolega. Niedawno byłem w fabryce Renault pod


Paryżem.


> Tam nikt nie mierzy szczelin . Wszystko leci na taśmie szybko, a jak nie
> wchodzi to młotek gumowy itp.

A ja się nie zgadzam :)
Nie wiem jak w Renault (być może masz rację) ale wiem jak to jest w
Oplu.



Pracujesz w GMMP?


Szczeliny się mierzy i jest to jeden z ważniejszych parametrów
nadwozia aby mogło być "sprzedane" z Body Shop na lakiernię (sprawdzane
to jest też oczywiście po montażu).



Przyglądałem sie swojej astrze II. Szczeliny są równiutkie.


W Oplach dodatkowym utrudnieniem (ale i zaletą z innego punktu widzenia)
jest to, że zawiasy są spawane a nie przykręcane jak w wielu innych
markach samochodów.

Pozdrawiam - Mirek
PS.
Szpachli się nie używa :)



To dobrze :-)


MK



42
Data: 16 marzec 2007, 20:47
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Adam Płasz

On Fri, 16 Mar 2007 15:12:18 +0100, Mirek Ptak
wrote:


Haha... S8 jest zrobione cale z aluminium. Co Ty chcesz tam mierzyc?


Grubość lakieru - nie rozumiem z czego hahasz...



Wiesz, czujnik uzna alu za kolejna warst lakieru...
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/


___________/ mail: _555@irc.pl GG: 3524356

43
Data: 21 marzec 2007, 16:17
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Filip

Mirek Ptak wrote:


Ja mam miernik wprawdzie tylko na stal, ale bez problemów mógłbym wziąć
z pracy taki, który mierzy i na stali i na aluminium (na miedzi i innych
nieżelaznych zresztą tez :) ).


Podaj nam jego nazwe - tego miernika, ktory zmierzy warstwe lakieru na
aluminium.


Pozdrawiam
Filip

44
Data: 21 marzec 2007, 17:46
Temat:

Re: Jak poznac?

Autor: Esen

Filip wrote:


Mirek Ptak wrote:


Ja mam miernik wprawdzie tylko na stal, ale bez problemów mógłbym wziąć
z pracy taki, który mierzy i na stali i na aluminium (na miedzi i innych
nieżelaznych zresztą tez :) ).


Podaj nam jego nazwe - tego miernika, ktory zmierzy warstwe lakieru na
aluminium.


Mogę ja? ElektroPhysik MiniTest 600. Jest na tyle "mądry", że po
przystawieniu do powierzchni aluminium automatycznie zmienia tryb pracy.
Objawia się to na wyświetlaczu napisem "Non" dopisanym do "Ferr".
Nie jest to jakaś specjalnie "gorąca" nowość na rynku.

--
Sławek



Tematy powiązane z Jak poznac?:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24