otopr.pl Grupy dyskusyjne jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawc? zego płynu chłodzącego??

jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawc? zego płynu chłodzącego??

1
Data: 22 maj 2007, 21:52
Temat:

jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawc? zego płynu chłodzącego??

Autor: Paweł Juch

Witam,

Czym to może grozić? Płyn wyparuje?

--
pozdrawiam
Paweł Juchimiuk
Ford Escort 1.8 TD GHIA 1996 + Uniden 520 + Hustler
PMS+ PJ-- S+ p+ M- W P+:+ X+ L B++ M Z T-- W- CB++

2
Data: 22 maj 2007, 22:01
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?

Autor: Scyzoryk <



Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



nie tyle wyparuje co poprostu go wywali. W ukladzie chlodzenia masz
cisnienie...


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6 P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550



3
Data: 22 maj 2007, 22:04
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?

Autor: KrzysiekPP


Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



Nie ... ale jesli to instalacja cisnieniowa to grozi tylko gorszą
wydajnością chłodzenia.

--
Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

4
Data: 22 maj 2007, 22:18
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do z? biornika wyrównawczego płynu chłodzącego??

Autor: halemba

Scyzoryk napisał(a):


Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



nie tyle wyparuje co poprostu go wywali. W ukladzie chlodzenia masz
cisnienie...



A czy plyn powinien sukcesywnie powoli ubywac? przeciez temperatura jest
na tyle duze ze prawie cos gotuje... druga sprawa, ze koreczek tez
przeciez powinien cos puszczac!

5
Data: 22 maj 2007, 22:28
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?

Autor: J_K_K
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6
Data: 22 maj 2007, 22:43
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczeg? o płynu chłodzącego??

Autor: Ukaniu


Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości
news:MPG.20bd6b278da8cfd59898c9@news.task.gda.pl...


Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



Nie ... ale jesli to instalacja cisnieniowa to grozi tylko gorszą
wydajnością chłodzenia.



Raczej całkowitym brakiem w pewnych miejscach silnika- np koło zaworów
wydechowych.

Pozdrawiam Łukasz


7
Data: 23 maj 2007, 00:03
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczeg? o płynu chłodzącego??

Autor: Michał?= <



Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



Jak Ci "wywali" płyn chłodniczy na silnik to w skrajnym przypadku może się
nawet zapalić coś. Płyn chłodniczy jest łatwopalny!!!!!


Pozdrawiam


8
Data: 23 maj 2007, 00:05
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?

Autor: B.P. \(pob


Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



nie tyle wyparuje co poprostu go wywali. W ukladzie chlodzenia masz
cisnienie...



... które zwiększa temperaturę wrzenia. Przy mocniejszym podgrzaniu mogą być
problemy z głowicą

pobo


9
Data: 23 maj 2007, 01:19
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?

Autor: RoMan Mand

Hello Michał,

Wednesday, May 23, 2007, 12:03:21 AM, you wrote:


Czym to może grozić? Płyn wyparuje?


Jak Ci "wywali" płyn chłodniczy na silnik to w skrajnym przypadku może się
nawet zapalić coś. Płyn chłodniczy jest łatwopalny!!!!!



I CKJ?

--
Best regards,


RoMan mailto:roman@pik-net.pl


PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++


10
Data: 23 maj 2007, 06:41
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?

Autor: Hipcio <@y


Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości
news:f2vi82


nie tyle wyparuje co poprostu go wywali. W ukladzie chlodzenia masz
cisnienie...



w układzie chłodzenia tak, ale nie w zbiorniczku wyrównawczym



11
Data: 23 maj 2007, 06:44
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego?

Autor: Hipcio <@y


Użytkownik "Paweł Juchimiuk" napisał w
wiadomości news:f2vhkb$q67


Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



Plyn nie wyparuje, bo to jego cecha, że nie paruje.

Nie wiem, czy jest to regułą we wszystkich samochodach, ale u mnie np bez
korka mógłbym jezdzic. najistotniejsze jest to by wężyk z układu
chłodniczego znajdował się w zbiorniczku i aby był w płynie - przez tą rurkę
układ wypuszcza płyn i nabiera (przy rozgrzewaniu i stygnieciu silnika)

W zbiorniczku jest ciśnienie atmosferyczne czyli nic tam nie wybije



12
Data: 23 maj 2007, 10:17
Temat:

Re: jazda bez korka od wl?= ewu do zbiornika wyr?= ównawczego płynu ch?= łodz±cego??

Autor: Adam Płasz

On Tue, 22 May 2007 22:01:19 +0200, "Scyzoryk"
wrote:




Czym to może grozić? Płyn wyparuje?



nie tyle wyparuje co poprostu go wywali. W ukladzie chlodzenia masz
cisnienie...



Jak nie masz korka, to nie masz ciśnienia.
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/


___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13
Data: 23 maj 2007, 10:18
Temat:

Re: jazda bez korka od wl?= ewu do zbiornika wyr?= ównawczego płynu ch?= łodz±cego??

Autor: Adam Płasz

On Wed, 23 May 2007 00:05:57 +0200, "B.P. \(pobo\)"
wrote:


... które zwiększa temperaturę wrzenia. Przy mocniejszym podgrzaniu mogą być
problemy z głowicą



Z tego powodu, że glowica będzie zimniejsza?
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/


___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14
Data: 23 maj 2007, 10:40
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbior?= nika wyrównawczego płynu chłodzącego??

Autor: Wmak

Hipcio <@yahoo.com> napisał(a):



Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości
news:f2vi82

> nie tyle wyparuje co poprostu go wywali. W ukladzie chlodzenia masz
> cisnienie...

w układzie chłodzenia tak, ale nie w zbiorniczku wyrównawczym



Jak to jest w Eskorcie Pawła i aucie Hipcia to nie wiem ale są (conajmniej)
dwa rodzaje układów chłodzenia.
W pierwszym rodzaju spod korka z zaworem ciśnieniowym, umieszczonego na
chłodnicy lub wężu między głowicą (termostatem) a chłodnicą, nadmiar
rozgrzanego płynu wypychany jest do zbiornika, zabezpieczonego
tylko "klapką" przed wychlapywaniem.
Przy stygnięciu płyn jest zasysany do chłodnicy/bloku.

Drugi rodzaj nie ma korka na chłodnicy - korek z zaworem umieszczony jest na
zbiorniku wyrównawczym.
Zbiornik jest pod ciśnieniem, stale włączony w "mały obieg" płynu - przy
pracującym silniku płyn od góry jest nalewany do zbiornika a dołem zasysany -
cały czas krąży przez zbiornik.

Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15
Data: 23 maj 2007, 23:04
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrĂłwnawczego pĹ?ynu chĹ?odzÂącego?

Autor: B.P. \(pob


... które zwiększa temperaturę wrzenia. Przy mocniejszym podgrzaniu mogą
być
problemy z głowicą



Z tego powodu, że glowica będzie zimniejsza?



... gdy BRAK korka będzie cieplej. Czytaj ze zrozumieniem ;-)

pobo


16
Data: 24 maj 2007, 10:06
Temat:

Re: jazda bez korka od wl?= ewu do zbiornika wyr?= Ăłwnawczego pĹ?ynu?= chĹ?odz±cego??

Autor: Adam Płasz

On Wed, 23 May 2007 23:04:55 +0200, "B.P. \(pobo\)"
wrote:


Z tego powodu, że glowica będzie zimniejsza?



... gdy BRAK korka będzie cieplej. Czytaj ze zrozumieniem ;-)



No właśnie czytam. Wyjaśnij, z jakiego powodu przy braku korka ma być
cieplej.
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/


___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17
Data: 24 maj 2007, 16:04
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrÄ?Ĺ?wnawczego pÄš?ynu chÄš?odzĂ?Âącego?

Autor: B.P. \(pob




Z tego powodu, że glowica będzie zimniejsza?



... gdy BRAK korka będzie cieplej. Czytaj ze zrozumieniem ;-)



No właśnie czytam. Wyjaśnij, z jakiego powodu przy braku korka ma być
cieplej.



Proste. Przy mniejszym ciśnieniu może lokalnie (głowica, okolice gniazd
zaworowych) dochodzić do wrzenia płynu. Odbiór ciepła w tych warunkach staje
się niestety gorszy (ciecz odbiera lepiej ciepło niż para). Dochodzi co
prawda ciepło parowania ale to niewiele poprawia sytuację.
Jak myślisz, to po co stosuje się ciśnieniowe układy...

pobo


18
Data: 25 maj 2007, 09:59
Temat:

Re: jazda bez korka od wl?= ewu do zbiornika wyr?= Ä?Ĺ?wnawczego pÄą?= ?ynu chÄą?odzĂ?Â?= ±cego??

Autor: Adam Płasz

On Thu, 24 May 2007 16:04:08 +0200, "B.P. \(pobo\)"
wrote:



Proste. Przy mniejszym ciśnieniu może lokalnie (głowica, okolice gniazd
zaworowych) dochodzić do wrzenia płynu.



Co powoduje, że temperatura głowicy może osiągnąć maksymalnie
temperaturę wrzenia płynu.
Kóra, co Cie pewnie zdziwi, jet mniejsza, jeśli układ nie jest pod
ciśnieniem.
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/


___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19
Data: 25 maj 2007, 11:23
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrĂ??Äš?wnawczego pĂ?Ä??ynu chĂ?Ä??odzÄ??Ă?Âącego?

Autor: B.P. \(pob


Co powoduje, że temperatura głowicy może osiągnąć maksymalnie
temperaturę wrzenia płynu.
Kóra, co Cie pewnie zdziwi, jet mniejsza, jeśli układ nie jest pod
ciśnieniem.



... wybacz, ale nic nie wiem o rozmiarach "kór" pod ciśnieniem ;-)
Co do cieczy to proponuję zapytać żony/dziewczyny dlaczego w garnku
ciśnieniowym ziemniaki gotują się szybciej (wg Ciebie tam jest niższa
temperatura niż podczas wrzenia w naczyniu otwartym). Proponuję również
sięgnąć do książek z fizyki i oglądnąć wykres zależności ciśnienie pary
nasyconej<->temperatura dla wody/alkoholu. Temperatura p. nasyconej w danym
ciśnieniu = temp. wrzenia cieczy (ale o tym zapewne wiesz).
Gdyby istniała zależność o której mówisz, to wrzenie cieczy zwiększając
ciśnienie spowodowało by zmniejszenie temp. wrzenia a to z kolei
doprowadziło do "wybuchowego wrzenia" całej cieczy i układ by rozerwało :-/

pobo


20
Data: 25 maj 2007, 11:37
Temat:

Re: jazda bez korka od wl?= ewu do zbiornika wyr?= Ă??Äą?wnawczego p?= Ă?Ä??ynu chĂ?Ä??o?= dzÄ??Ă?±cego??

Autor: Adam Płasz

On Fri, 25 May 2007 11:23:09 +0200, "B.P. \(pobo\)"
wrote:


... wybacz, ale nic nie wiem o rozmiarach "kór" pod ciśnieniem ;-)
Co do cieczy to proponuję zapytać żony/dziewczyny dlaczego w garnku
ciśnieniowym ziemniaki gotują się szybciej (wg Ciebie tam jest niższa
temperatura niż podczas wrzenia w naczyniu otwartym). Proponuję również



Według mnie właśnie jest odwrotnie. Czyli - układ otwarty oznacza
niższą temperaturę.


Gdyby istniała zależność o której mówisz, to wrzenie cieczy zwiększając
ciśnienie spowodowało by zmniejszenie temp. wrzenia a to z kolei
doprowadziło do "wybuchowego wrzenia" całej cieczy i układ by rozerwało :-/



Gdybyś przeczytał co napisałem, to bys nie pierdolił głupot.
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/


___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21
Data: 25 maj 2007, 13:01
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrÄ???Ă?Ä??wnawczego pÄ??Ă???ynu chÄ??Ă???odzĂ???Ä??Ă?Âącego?

Autor: B.P. \(pob




... wybacz, ale nic nie wiem o rozmiarach "kór" pod ciśnieniem ;-)
Co do cieczy to proponuję zapytać żony/dziewczyny dlaczego w garnku
ciśnieniowym ziemniaki gotują się szybciej (wg Ciebie tam jest niższa
temperatura niż podczas wrzenia w naczyniu otwartym). Proponuję również



Według mnie właśnie jest odwrotnie. Czyli - układ otwarty oznacza
niższą temperaturę.


Gdyby istniała zależność o której mówisz, to wrzenie cieczy zwiększając
ciśnienie spowodowało by zmniejszenie temp. wrzenia a to z kolei
doprowadziło do "wybuchowego wrzenia" całej cieczy i układ by rozerwało
:-/



Gdybyś przeczytał co napisałem, to bys nie pierdolił głupot.



Bosz.......

ROTFL. Czytałem, czytałem. Przez pięć lat studiów fizyki na UJ.
WRAZ ZE WZROSTEM CIŚNIENIA ROŚNIE TEMPERATURA WRZENIA. Widziałeś
doświadczenie w którym wodę o temperaturze 20 stopni można doprowadzić do
wrzenia obniżając ciśnienie zewnętrzne (np. pompą próżniową)???? Dzieci w
szkole to robią. Ups, przepraszam w szkole średniej (liceum takie). Wysłać
ci taki filmik? Pokażesz u was w remizie.....

EOT
pobo


22
Data: 25 maj 2007, 13:18
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrÄ???Ă?Ä??wnawczego pÄ??Ă???ynu chÄ??Ă???odzĂ???Ä??Ă?Âącego?

Autor: B.P. \(pob



Według mnie właśnie jest odwrotnie. Czyli - układ otwarty oznacza
niższą temperaturę.



No to sobie zobacz:

http://www.imif.ap.siedlce.pl/laborki/CWICZ_25.pdf

lub

http://labor.ps.pl/wfc6.html

lub
http://www.sciaga.pl/tekst/27304-28-zaleznosc_temperatury_wrzenia_i_topnienia_od_cisnienia

Zwracam uwagę na cytat:

"Podobnie zachowują się wszystkie ciecze. Zmniejszenie ciśnienia
zewnętrznego wybitnie obniża temperaturę wrzenia. Jak z tabelki wynika,
możemy doprowadzić do wrzenia ciecz, zmniejszając ciśnienie zewnętrznego
powietrza."

Szkoda psuć elektronów na dyskusję z nieukiem..... Dla mnie EOT

pobo


23
Data: 25 maj 2007, 13:23
Temat:

Re: jazda bez korka od wl?= ewu do zbiornika wyr?= Ä???Ă?Ä??wnawczego?= pÄ??Ă???ynu chÄ???= Ă???odzĂ???Ä??Ă??= ±cego??

Autor: Adam Płasz

On Fri, 25 May 2007 13:01:25 +0200, "B.P. \(pobo\)"
wrote:


Bosz.......

ROTFL. Czytałem, czytałem. Przez pięć lat studiów fizyki na UJ.
WRAZ ZE WZROSTEM CIŚNIENIA ROŚNIE TEMPERATURA WRZENIA. Widziałeś



No własnie. Czyli, jesli układ jest otwarty, czyli ciśnienie mniejsze,
to temperatura nie wzrośnie powyżej tej, w której płyn bedzie wrzał.

Jeśli układ jest szczelny, to dzięki cisnieniu temperatura może być
wyższa, a wrzenia nie będzie.

Zatem - jeśli układ jest otwarty, to co najwyżej temperatura silnika
będzie niższa, a płyn będzie wrzał.
Dopóki nie wygotujesz płynu, temperatura nie wzrośnie.
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/


___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24
Data: 25 maj 2007, 13:27
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrÄ???Ă?Ä??wnawczego pÄ??Ă???ynu chÄ??Ă???odzĂ???Ä??Ă?Âącego?

Autor: B.P. \(pob


A czy Twój przeciwnik w dyskusji twierdzi coś innego? Tak się
zapętliłeś w kłótni, że nawet nie czytasz _uważnie_, co pisze
przeciwnik...



Wiem, ale o tym sam pisałem:
"Dochodzi co prawda ciepło parowania ale to niewiele poprawia sytuację."

Ale ten model chłodzenia stosowany w silnikach do młockarni tutaj nie ma
zastosowania. No chyba że co 50km dolewasz wody do chłodnicy. Gruby pręt
pogrzewany łukiem elektrycznym do czerwoności zanurzony drugim końcem w
wodzie nie ma 100 stopni mimo że woda wrze

pobo


25
Data: 25 maj 2007, 13:33
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrĂ????Ä??Ă???wnawczego pĂ???Ä????ynu chĂ???Ä????odzÄ????Ă???Ä??Ă?Âącego?

Autor: B.P. \(pob


Zatem - jeśli układ jest otwarty, to co najwyżej temperatura silnika
będzie niższa, a płyn będzie wrzał.
Dopóki nie wygotujesz płynu, temperatura nie wzrośnie.



Powtarzam:

"Ale ten model chłodzenia stosowany w silnikach do młockarni tutaj nie ma
zastosowania. No chyba że co 50km dolewasz wody do chłodnicy. Gruby pręt
pogrzewany łukiem elektrycznym do czerwoności zanurzony drugim końcem w
wodzie nie ma 100 stopni mimo że woda wrze"

Tworzące się bąble pary odpychają ciecz od powierzchni metalu przy
współczesnej konstrukcji silnika i niedużym przekroju kanałów. Lokalne
następują przegrzania. Trochę inaczej jest to zrobione w silniku młockarni.
Tam para może swobodnie uciekać zabierając ciepło a na jej miejsce napływa
swobodnie woda

pobo


26
Data: 25 maj 2007, 13:59
Temat:

Re: jazda bez korka od wl?= ewu do zbiornika wyr?= Ä???Ă?Ä??wnawczego?= pÄ??Ă???ynu chÄ???= Ă???odzĂ???Ä??Ă??= ±cego??

Autor: Adam Płasz

On Fri, 25 May 2007 13:18:17 +0200, "B.P. \(pobo\)"
wrote:


Według mnie właśnie jest odwrotnie. Czyli - układ otwarty oznacza
niższą temperaturę.




"Podobnie zachowują się wszystkie ciecze. Zmniejszenie ciśnienia
zewnętrznego wybitnie obniża temperaturę wrzenia. Jak z tabelki wynika,
możemy doprowadzić do wrzenia ciecz, zmniejszając ciśnienie zewnętrznego
powietrza."



No ładnie napisałeś właśnie to, co twierdziłem. Układ otwarty ->
mniejsze ciśnienie -> niższa temperatura.
--


___________ (R)


/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688


___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98


_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/


___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W--P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27
Data: 25 maj 2007, 16:38
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do z? biornika wyrównawczego??

Autor: Jakub Witk

Adam Płaszczyca wrote:


No ładnie napisałeś właśnie to, co twierdziłem. Układ otwarty ->
mniejsze ciśnienie -> niższa temperatura.


...cieczy.

A jak z odprowadzaniem ciepła z metalu do płynu? Bardzo dużo
zależy do tego, ile tej pary jest w układzie, i o ile zmniejsza
się powierzchnia styku metal-płyn.

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,


z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części


gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

28
Data: 25 maj 2007, 16:59
Temat:

Re: jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrÄ???Ă?Ä??wnawczego pÄ??Ă???ynu chÄ??Ă???odzĂ???Ä??Ă?Âącego?

Autor: J.F.

On Fri, 25 May 2007 13:59:36 +0200, Adam Płaszczyca wrote:


On Fri, 25 May 2007 13:18:17 +0200, "B.P. \(pobo\)"


Według mnie właśnie jest odwrotnie. Czyli - układ otwarty oznacza
niższą temperaturę.


"Podobnie zachowują się wszystkie ciecze. Zmniejszenie ciśnienia
zewnętrznego wybitnie obniża temperaturę wrzenia. Jak z tabelki wynika,
możemy doprowadzić do wrzenia ciecz, zmniejszając ciśnienie zewnętrznego
powietrza."


No ładnie napisałeś właśnie to, co twierdziłem. Układ otwarty ->
mniejsze ciśnienie -> niższa temperatura.



powiedzmy lepiej tak - skoro bez korka plyn nie wrze, to znaczy ze
silnik nie jest jednak nadmiernie goracy. Ale tak samo goracy bylby
z korkiem, no moze stopien chlodniejszy z tytulu dodatkowego
chlodzenia przez parowanie [niewielkie] plynu.

Jesli jednak silnik podgrzeje sie mocniej .. to bez korka plyn wypluje
i za pare minut bedzie po silniku :-)

Choc istnieje pewna szansa ze silnik przejdzie w stabilna prace na
wrzeniu, i wtedy faktycznie bedzie chlodniejszy .. na polskich drogach
to nawet o miejscowe przegrzanie mozna sie nie martwic :-)

J.



Tematy powiązane z jazda bez korka od wlewu do zbiornika wyrównawc? zego płynu chłodzącego??:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24