otopr.pl Grupy dyskusyjne opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

1
Data: 12 maj 2006, 09:46
Temat:

opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

Autor: Flyte

Witam,

noszę się z zamiarem zakupu opla vectry B rocznik 97 2.0 16V. Oprocz
atrakcyjnej ceny samochodu interesuje mnie ile bede musial dolozyc do interesu
w trakcie ekploatacji tego samochodu. Dlatego posiadaczy tego samochodu
chcialem zapytac kilku rzeczy z nim zwiazanych.

1. Czy to prawda ze ople rdzewieja? z tego co slyszalem roczniki do 99 maja
problemy z blachami. Jak to sie ma w rzeczywistosci?

2. Czy celowe jest zabezpieczanie samochodu przed korozja? przypuszczam ze tak,
zwlaszcza przed zima, ale pytanie ile to moze kosztowac i na ile to jest
skuteczne? Czy lepiej oddac do warsztatu, czy moze posmarowac mazidlem samemu?

3. Po jakim czasie warto zrobic remont silnika? samochod ktory chce kupic ma
171 tkm, wiec przypuszczam ze atrakyjna cena wynika czesciowo z koniecznosci
wymiany tego czy tamtego. Ile moze kosztowac remont silnika 2.0 16V?


Za wszystkie opinie bede bardzo wdzieczny.


Pozdrawiam, T.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

2
Data: 12 maj 2006, 10:25
Temat:

Re: opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

Autor: twantula_S

mam ten sam rocznik i silnik - kupilem go 2 lata temu. Silnik i mechanika
jest ok, niestety wyskakuja juz male bable - na dole tylnej klapy - (kombi)
i na dole drzwi....
Czesci zamienne sa tanie - nowe zamienniki i przez 2 lata przejechalem ok 38
tys km - 1 raz sie zepsul alternator, drugi raz jakies zwarcie w instalajci
elektrycznej co spowodowalo odlacxzenie pompy paliwa - koszty napraw: 600 i
300 zl...
mysle ze za 2 lata bedzie musial zostac sprzedany. Polecam Vecrty ale po
lifcie - tj. wyprodukowane chyba po czerwcu 1999 roku...
na dzien dzisiejszy przbieg auta to 155 tys km (mysle ze prawdziwy).



3
Data: 12 maj 2006, 11:19
Temat:

Re: opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

Autor: dudley

Flyte wygenerował/a w news:6bb0.0000006c.44643d57@newsgate.onet.pl taki
oto ciąg znaków:


1. Czy to prawda ze ople rdzewieja? z tego co slyszalem roczniki do 99
maja problemy z blachami. Jak to sie ma w rzeczywistosci?



Mam rocznik 96, w paru miejscach go żre rude. Jak kupiłem, to miałem bąbla
4x1cm na rancie lewego tylnego nadkola i 2x2cm przy łączeniu z progiem.
Ten 4x1 po zimie zrudział i się nieco rozrósł - przeczyściłem i
zaszpachlowałem, trzeba psiknąć.
Poza tym mam malutki wykwit na rancie przedniej maski i na rogu drzwi
kierowcy (pewnie uderzone gdzieś o jakiś murek przy otwieraniu i rude
chwyciło). Więcej rudego nie kojarzę.


2. Czy celowe jest zabezpieczanie samochodu przed korozja? przypuszczam
ze
tak, zwlaszcza przed zima, ale pytanie ile to moze kosztowac i na ile
to
jest skuteczne? Czy lepiej oddac do warsztatu, czy moze posmarowac
mazidlem samemu?



Nie robiłem, raczej nie planuję.


3. Po jakim czasie warto zrobic remont silnika? samochod ktory chce
kupic
ma 171 tkm, wiec przypuszczam ze atrakyjna cena wynika czesciowo z
koniecznosci wymiany tego czy tamtego. Ile moze kosztowac remont
silnika
2.0 16V?



Mój miał ok. 136000 jak kupiłem (wg licznika i notatek ASO w książce
serwisowej, pierwszy właściciel). Od razu wsadziłem gaz II gen,
przejechałem ok. 6000, jeździ idealnie, więc o remontach póki co nie
myślę.

Kilka dni po kupnie padł mi alternator (Delco-Remy, typowa rzecz),
zregenerowałem i jest ok. Oprócz tego robiłem łączniki stabilizatora i
elementy gumowe zawieszenia, bo stukało, ale to typowo eksploatacyjne
sprawy.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

Proponuję lekturę http://forum.vectraklub.pl.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
oliwkowa vectra B + LPG
oklejona



4
Data: 12 maj 2006, 15:35
Temat:

Re: opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

Autor: MO


3. Po jakim czasie warto zrobic remont silnika? samochod ktory chce kupic
ma
171 tkm, wiec przypuszczam ze atrakyjna cena wynika czesciowo z
koniecznosci
wymiany tego czy tamtego. Ile moze kosztowac remont silnika 2.0 16V?



Przy 180 kkm czeka Cie rozrzad (w Vectrach wymiana co 60 kkm).
--
MO
Vectra B '96
www.vectraklub.pl
www.forum.vectraklub.pl



5
Data: 12 maj 2006, 16:28
Temat:

Re: opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

Autor: fumfel

Dnia 12-05-2006 o 15:35:18 MO napisał:



Przy 180 kkm czeka Cie rozrzad (w Vectrach wymiana co 60 kkm).



chyba ze ma 2.0 16V dt(h/l), w nich byly tez łańcuchy...

--
fumfel, limited.

6
Data: 12 maj 2006, 18:23
Temat:

Re: opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie

Autor: PARKER

Witam!


noszę się z zamiarem zakupu opla vectry B rocznik 97 2.0 16V. Oprocz
atrakcyjnej ceny samochodu interesuje mnie ile bede musial dolozyc do interesu
w trakcie ekploatacji tego samochodu. Dlatego posiadaczy tego samochodu
chcialem zapytac kilku rzeczy z nim zwiazanych.



Mam takiego ale 98.


1. Czy to prawda ze ople rdzewieja? z tego co slyszalem roczniki do 99 maja
problemy z blachami. Jak to sie ma w rzeczywistosci?



Prawda- zwłaszcza tylne nadkola i progi w okolicy takiej uszczelki co
idzie wzdłuz progu . Pozatym dolne krawędzie drzwi .


2. Czy celowe jest zabezpieczanie samochodu przed korozja? przypuszczam ze tak,
zwlaszcza przed zima, ale pytanie ile to moze kosztowac i na ile to jest
skuteczne? Czy lepiej oddac do warsztatu, czy moze posmarowac mazidlem samemu?



Nie mam sensu. Jak zalożysz progi plastikowe ( jak po lifcie) to trochę
pomaga . I może jeszcze nadkola na tył .


3. Po jakim czasie warto zrobic remont silnika? samochod ktory chce kupic ma
171 tkm, wiec przypuszczam ze atrakyjna cena wynika czesciowo z koniecznosci
wymiany tego czy tamtego. Ile moze kosztowac remont silnika 2.0 16V?



Ja mam 235 kkm ale z tego 100 kkm na LPG i własnie robie remont albo
wyieniam na drugi - jak rozbiore to ocenie. Problem to że zawsze brał
olej a teraz zostawia chumure dymu za sobą. Pozatym kompresja OK i pali
super - tylko ten dym......

Z innych usterek typowych dla tego silnika i samochodu to:

- pęknięty kolektor wydechowy ( naprawa ok 1000 zł )
- uszkodzenie wysprzęglika ( jest zarazem łozyskiem oporowym ) koszt z
całym sprzęgłęm to ok 1200 zł
- uszkodzenia szkrzyni biegów i mechanizmu zmiany biegów
- tylne tuleje zawieszenia - 6 sztuk .Koszt wymiany około 400 zł
- problem ze znikającym wyświetlaczem - koszt około 300 zł ( regeneracja)
- przepalające się żarówki w podświetelniu tablicy rozdzielczej,
przycisków, climatronica
- pompy wspomagania i maglownice
- uszkodzenie czujnika położenia wału i silnika krokowego


Pozatym jest to jeden z lepiej prowadzących się samochodów i dostep do
części jest olbrzymi - sa tanie i jest dużo używanych. Silnik kupujesz
za 1200-1500 zł. Łatwy w serwisowaniu . Ponadczasowy wygląd .
Bardzo dobre wyposażenie - często 4 poduszki, climatronic i pełna
elektryka. Nikt nie kradnie fabrycznego radia - to bardzo duży plus a
radio fabryczne i 8 głosników bardzo fajnie grają.
Bardzo dobre hamulce ( wersje przed liftem od 2.0l i wszystkie po lifcie
) . Wnętrze jest bardzo trwałe i większość nawet 8-9 letnich egzemplarzy
jest w środku jak nowa .





Q MOTOR SERVICE NADARZYN


AUTO GAZ MONTAŻ


SERWIS CHRYSLER HONDA OPEL I INNE


www.usmotor.pl


Tematy powiązane z opel vectra B, korozja i inne - Wasze opinie:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24