otopr.pl Grupy dyskusyjne Przepisu na golonke pyszna szukam

Przepisu na golonke pyszna szukam

1
Data: 16 październik 2002, 10:25
Temat:

Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Bunia

Witam

Otoz moj nowy (1 slownie pierwszy)hi hi hi i pewnie jedyny mezus
chcialby sprobowac jak smakuje golonka. A ja oczywiscie jeszcze nie
umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w
szykowarze moglabym zrobic....ach).


Pozdrowionka

Bunia

2
Data: 16 październik 2002, 10:34
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Waldemar K

Bunia:


Witam

Otoz moj nowy (1 slownie pierwszy)hi hi hi i pewnie jedyny mezus
chcialby sprobowac jak smakuje golonka. A ja oczywiscie jeszcze nie
umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w
szykowarze moglabym zrobic....ach).



Klasycznie, to golonkę dogolić (bo pewnie jeszcze szczecina się ostała)
i do garnka z wodą. Dodać ziele angielskie, liście bobkowe, parę ziaren
pieprzu i sól. Gotować, aż będzie miękkie, ale nie rozwalone (pi razy
drzwi godzina * waga w kg). W szybkowarze chyba połowa czasu, ale trzeba
uważać, coby się nie rozwaliła. Ja dodaję jeszcze suszonej jarzynki.
Można dać marchewkę, pietruszkę, pasternak i seler.

Do tego kiszona kapusta, puree z grochu i kartofle.

Waldek


3
Data: 16 październik 2002, 10:49
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Waldek



Klasycznie, to golonkę dogolić (bo pewnie jeszcze szczecina się ostała)
i do garnka z wodą. Dodać ziele angielskie, liście bobkowe, parę ziaren
pieprzu i sól. Gotować, aż będzie miękkie, ale nie rozwalone (pi razy
drzwi godzina * waga w kg). W szybkowarze chyba połowa czasu, ale trzeba
uważać, coby się nie rozwaliła. Ja dodaję jeszcze suszonej jarzynki.
Można dać marchewkę, pietruszkę, pasternak i seler.

Do tego kiszona kapusta, puree z grochu i kartofle.

Waldek



===============
Taka golonke mozna wrzucic (przed zjedzeniem)
do goracego piekarnika na 30 min. aby sie slicznie
zrumienila. A jak jeszcze masz piwo do polewania....

waldek
===============



4
Data: 16 październik 2002, 11:29
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Waldemar K

Waldek schrieb:


Klasycznie, to golonkę dogolić (bo pewnie jeszcze szczecina się ostała)
i do garnka z wodą. Dodać ziele angielskie, liście bobkowe, parę ziaren
pieprzu i sól. Gotować, aż będzie miękkie, ale nie rozwalone (pi razy
drzwi godzina * waga w kg). W szybkowarze chyba połowa czasu, ale trzeba
uważać, coby się nie rozwaliła. Ja dodaję jeszcze suszonej jarzynki.
Można dać marchewkę, pietruszkę, pasternak i seler.

Do tego kiszona kapusta, puree z grochu i kartofle.

Waldek




===============
Taka golonke mozna wrzucic (przed zjedzeniem)
do goracego piekarnika na 30 min. aby sie slicznie
zrumienila. A jak jeszcze masz piwo do polewania....



...i do picia. Ale wtedy bym nogi nie obgotowywał, tylko od razu smażoną
robił. Zabejcować ino trzeba.

Waldek


5
Data: 16 październik 2002, 11:34
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Krysia Tho



Klasycznie, to golonk? dogoli? (bo pewnie jeszcze szczecina si? osta?a)
i do garnka z wod?. Doda? ziele angielskie, li?cie bobkowe, par? ziaren
pieprzu i sól. Gotowa?, a? b?dzie mi?kkie, ale nie rozwalone (pi razy
drzwi godzina * waga w kg). W szybkowarze chyba po?owa czasu, ale trzeba
uwa?a?, coby si? nie rozwali?a. Ja dodaj? jeszcze suszonej jarzynki.
Mo?na da? marchewk?, pietruszk?, pasternak i seler.

Do tego kiszona kapusta, puree z grochu i kartofle.

Waldek




a musztarda? a krzan? a ogorek kiszony lub korniszon? No?

Trys, doswiadczona w golonkach - mozesz ludzi tu popytac....nawet
zdjecia sa...
K.T. - starannie opakowana


-----------== Posted via Newsfeed.Com - Uncensored Usenet News ==----------


http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World!


-----= Over 100,000 Newsgroups - Unlimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

6
Data: 16 październik 2002, 12:19
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Joanna Dus


Uzytkownik "Krysia Thompson" napisal w
wiadomosci news:rjcqquk7323nhlgk2aib22qbp33q3o1oeg@4ax.com...




Trys, doswiadczona w golonkach - mozesz ludzi tu popytac....nawet
zdjecia sa...



No tak sama sie wstydzisz link podac ;-)
http://www.dv.com.pl/pl-rec-kuchnia/spotkanie.php
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl



7
Data: 16 październik 2002, 12:22
Temat:

Re: Przepis na golonke pyszna( P)

Autor: Jola L-L <


Użytkownik "Bunia" napisał w wiadomości
news:3DAD2297.660A08D6@poczta.onet.pl...


Witam

Otoz moj nowy (1 slownie pierwszy)hi hi hi i pewnie jedyny mezus
chcialby sprobowac jak smakuje golonka. A ja oczywiscie jeszcze nie
umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w
szykowarze moglabym zrobic....ach).
Bunia



oj Bunia, Bunia, szalejesz kulinarnie ostatnio.
Specjalnie dla mlodej pary wklepuje prosty przepis na golonke z Wysokich
Obcasow (GW) autorstwa Agnieszki Kreglickiej ( tej od slynnych warszawskich
restauracji):


Golonka


4 osoby- 3 godziny

4 golonki wieprzowe
wloszczyzna
kilka ziarenek pieprzui ziela angielskiego
butelka piwa

Oplukane golonki wlozyc do mocno osolonego wrzatku z przyprawami i warzywami
(wrzatku a nie zimnej wody- to jest zasada na inne potrawy gotowane- jak
potrzebujemy mieso- to wkladamy do wrzatku aby zasklepily sie pory i smak
zostal w srodku- a jak zupa- to odwrotnie- do zimnego- wtedy wszystkie smaki
przechodza do wywaru- przypominam Jola L-L) . Gotowac na malym ogniu (ok.
1,5 godz).Glosno mysle, ze na szybkowar to jakies 40-45 min. daj. Wyjete z
wody golonki wstawic do goracego piekarnika i podpiekac (polewajac co jakis
czas piwem), az skorka sciemnieje a mieso bedzie mieciutkie.Podawac z piwem
, chlebem, grochem , musztarda i chrzanem.


Pamietam, jak wiele lat temu podczas czestych wyjazdow moich rodzicow ,


zatrzymywalismy sie w jakims malym miasteczku (chyba pod Poznaniem- ale
glowy nie dam- musze mame podpytac) gdzie zawsze byla znakomita golonka z
grochem purre.Teraz patrze- a kreglicka podaje przepis na te purre.To
wlepiam jak ktos zapotrzebuje:))


Groch do golonki:


------------------------
duzo wychodzi 1 godzina

500 g zoltego luskanego grochu
50-100gr wedzonego boczku
sol, pieprz 1 cebula pokrojona w kostke


Groch namoczyc w wodzie na noc. Ugotowac w sporej ilosci wody do


miekkosci, odcedzic, zmiksowac.


Boczek pokroic w kostke ,podsmazyc z cebula, dodac groch. Wymieszac,


doprawic i podawac goracy do tej golonki.Z cisnieniowym to trzeba uwazac, bo
jak robie grochowke i gotuje 40 min to - ja tak akurat lubie- groch sie
rozplywa i zageszcza te grochowke ale wzrokowo go nie widac:))
Mysle, ze do cisnieniowego jakies 20 minut a potem podgladac:))


buziaczki Jola L-L





8
Data: 16 październik 2002, 13:36
Temat:

Re: Przepis na golonke pyszna( P)

Autor: misiorek :

Użytkownik "Jola L-L" napisał w wiadomości
news:aojejg$9ag$1@news.tpi.pl...


Groch namoczyc w wodzie na noc. Ugotowac w sporej ilosci wody do
miekkosci, odcedzic, zmiksowac.
Boczek pokroic w kostke ,podsmazyc z cebula, dodac groch. Wymieszac,
doprawic i podawac goracy do tej golonki.Z cisnieniowym to trzeba uwazac,


bo


jak robie grochowke i gotuje 40 min to - ja tak akurat lubie- groch sie
rozplywa i zageszcza te grochowke ale wzrokowo go nie widac:))
Mysle, ze do cisnieniowego jakies 20 minut a potem podgladac:))



Ja sie tak zastanawiam nad tym namaczaniem grochu, bo jak go (albo cokolwiek
innego wymagajacego namaczania) gotuje w szybkowarze to wlasnie nie namaczam
i i tak sie ugotuje. Moze jakas refleksja na ten temat?

Pozdrawiam
misiorek :o)

magdapardala@poczta.onet.pl
misiunio@ae.katowice.pl



9
Data: 16 październik 2002, 13:41
Temat:

Re: Przepis na golonke pyszna( P)

Autor: Jola L-L <


Użytkownik "misiorek :o)" napisał w wiadomości
news:aojj1j$414$1@news.tpi.pl...


Użytkownik "Jola L-L" napisał w wiadomości




Ja sie tak zastanawiam nad tym namaczaniem grochu, bo jak go (albo


cokolwiek


innego wymagajacego namaczania) gotuje w szybkowarze to wlasnie nie


namaczam


i i tak sie ugotuje. Moze jakas refleksja na ten temat?
misiorek :o)



ja tez nie namaczam przy grochowce,
a ten przepis z WO jest na zwykly garnek i dlatego jest namaczanie


Jola L-L






10
Data: 16 październik 2002, 14:09
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Krysia Tho




Trys, doswiadczona w golonkach - mozesz ludzi tu popytac....nawet
zdjecia sa...



No tak sama sie wstydzisz link podac ;-)
http://www.dv.com.pl/pl-rec-kuchnia/spotkanie.php




raczej tak...taka kompromitacja...
Trys
K.T. - starannie opakowana


-----------== Posted via Newsfeed.Com - Uncensored Usenet News ==----------


http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World!


-----= Over 100,000 Newsgroups - Unlimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

11
Data: 16 październik 2002, 14:13
Temat:

Re: Przepis na golonke pyszna( P)

Autor: misiorek :

Użytkownik "Jola L-L" napisał w wiadomości
news:aojj8i$5dm$1@news.tpi.pl...


ja tez nie namaczam przy grochowce,
a ten przepis z WO jest na zwykly garnek i dlatego jest namaczanie



Tak wlasnie myslalam, ale wolalam sie upewnic. Dzieki :o)
--
misiorek :o)

magdapardala@poczta.onet.pl
misiunio@ae.katowice.pl



12
Data: 16 październik 2002, 18:00
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Jerzy <007


raczej tak...taka kompromitacja...



Chcesz sledzia na oslode?
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."



--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13
Data: 16 październik 2002, 21:24
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Catalina <


Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości
news:aoj972$75h$1@news.tpi.pl...


Taka golonke mozna wrzucic (przed zjedzeniem)
do goracego piekarnika na 30 min. aby sie slicznie
zrumienila. A jak jeszcze masz piwo do polewania....



Smarujac wczesniej czerwona przyprawa Kamisa zmieszana z oliwa.
A do tego pieczone ziemniaki posypane majerankiem z tego samego piekarnika

--
Catalina
icq #54287160
http://catalina.jasien.net (update X '02)



14
Data: 17 październik 2002, 09:05
Temat:

Re: Przepisu na golonke pyszna szukam

Autor: Krysia Tho



raczej tak...taka kompromitacja...



Chcesz sledzia na oslode?
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."




chybabys mnie musial najpierw zwiazac, zakneblowac, zalozyc cos
na oczy...o pardon, ntg ;)))

Trys
K.T. - starannie opakowana


-----------== Posted via Newsfeed.Com - Uncensored Usenet News ==----------


http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World!


-----= Over 100,000 Newsgroups - Unlimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

15
Data: 17 październik 2002, 23:28
Temat:

Re: Przepisu szukam (dłuuugie) mix z grupy?

Autor: Aleksander


Użytkownik Bunia w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3DAD2297.660A08D6@poczta.onet.pl...


Witam

Otoz moj nowy (1 slownie pierwszy)hi hi hi i pewnie jedyny mezus
chcialby sprobowac jak smakuje golonka. A ja oczywiscie jeszcze nie
umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w
szykowarze moglabym zrobic....ach).


Pozdrowionka

Bunia



Nazbierało się kiedyś to teraz rzucę mięsem ;-))
Przepraszam za opóźnienie


Golonka w piwie I

1 duża golonka tylna
40 g smalcu
sól
pieprz
ciemne piwo (lecz nie słodowe, tylko typu zbliżonego do porteru)

Skórę golonki pokrajać ukośnie w romby, posolić, popieprzyć,


obsmażyć ze


wszystkich stron na gorącym smalcu. Piec w temp. 250° przez 2


godz., często


polewając wytopionym tłuszczem. Pod koniec polewać nieco piwem,


celem


uzyskania chrupiącej skórki. Podawać z zimną sałatką kartoflana


i piwem.




Golonka w piwie II

Golonki peklowane gotujemy z dodatkiem łyżeczki soli, kilka


ziaren pieprzu,


kilka ziaren ziela angielskiego, 2 liście laurowe. Gotuj do


miękkości. Trzy


duże marchewki i pół selera zetrzeć na tarce o dużych oczkach. W


brytfannie


ułożyć warstwę warzyw następnie golonki i znowu warzywa pomiędzy


golonki. Wlać


trochę wywaru z golonki i wstawić do gorącego piekarnika. Jak


zacznie się piec


polać golonki ciemnym piwem (porter – butelka na dwa


podlania). Piec ok. 1-1,5


godz. podlewając powstałym sosem.


Golonka w piwie III

Ponakłuwać golonkę ostrym nożem aż do kości, wrzucić do 1,5- 2 l


lekko


pykającego gorzkiego piwa i tak trzymaj ok. 1 godz. Wyjmij


golonkę i natrzyj


delikatnie solą i pieprzem, wstaw do piekarnika 250° i piecz ok.


1-1,5 godz. Do


1/2 (1/3) wywaru dodaj i ugotuj: 1 łyżka maggi, 2 duże cebule, 1


łyżkę masła,


sok z 1 cytryny, przyprawy. Sos po ugotowaniu przetrzeć i


zaprawić łyżką mąki.


Drugą połową (lub 2/3) wywaru polewaj golonkę podczas pieczenia.


Obok na blasze


można upiec ziemniaki. Po upieczeniu polać sosem.


Golonka gotowano-pieczona I

2 golonki
liść laurowy
ziele angielskie
pieprz
chili
sól

Włożyć golonki do wrzącego wywaru i gotować około 2 godzin.


Potem wyjąć i


wystudzić.
Zaprawa: 1/2 do 1 szklanki piwa na każdą golonkę: 1 łyżka miodu,


1 łyżka octu


winnego, 1 łyżka musztardy z gorczycą, płaska łyżeczka


granulowanego czosnku


(uważam że to za mało i po co granulowany?), trochę


„warzywka”, pieprz,


majeranek, rozmaryn, kminek, trochę oliwy. Wymieszać składniki,


golonkę


ponacinać, zmacerować i piec w piekarniku około 40 min.


Golonka gotowano-pieczona II

Ugotować wywar z jarzyn wraz z zielem angielskim i liściem


laurowym do wywaru


wrzucić średnią (ok. 70 dkg) golonkę i gotować do miękkości,


tak ze 2 godziny.


Jak już jest miękka wyjąć posypać przyprawami według gustu, ale


koniecznie


papryką i majerankiem, posmarować oliwą, położyć w brytfannie i


wsadzić do


mocno rozgrzanego piekarnika. Piec ok. 45 min aż się zarumieni.


W trakcie


zapiekania polewać piwem (umiarkowanie). Podać z chrzanem.


Golonka gotowano-pieczona III

Oczyścić skórę, zalać w dużym garnku wodą, dodajesz jedną


marchewkę,


1 pietruszkę, jedną kostkę rosołową, 3 łyżki wegety, 1 liść


laurowy, 3 ziela


angielskie, 1 cebulę. Gotować ok. 2-2,5 godz. – aż mięso


będzie miękkie. Wyjąć


golonki i przełożyć do brytfanki. Położyć na to po plasterku


masła i z piec ok.


1 h co jakiś czas (15 minut) polewać dość obwicie piwem.


Golonka pieczona I

Najlepiej nasmaruj goloneczkę olejem z przyprawami i ziołami


odstaw do lodówki


na dwie godziny, a potem do piekarnika na 1,5 h (ok.180°).


Podawać z surówką i


piwem (może być też ogóreczek korniszony). Golonkę należy


polewać co jakiś czas


sosem z pieczenia, należy też wykorzystać olej ze smarowania.


Golonka pieczona II

2 małe golonki (ok. 1/2 kg każda)
1 marchewka
1 pietruszka
1/2 selera
1 cebula
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
szczypta cukru.

marynata:
4 dag soli
2 g saletry
2 g cukru (tylko w zimie)
2 g pieprzu
2 g ziela angielskiego
1 g kolendry
1 duży ząbek czosnku
1 liść laurowy
1-2 goździki
szczypta tymianku
kilka jagód jałowca

Golonkę oczyszczamy, opalamy i myjemy. Przyprawy do marynaty


mielimy i


nacieramy nimi dokładnie golonki, po czym układamy w jak


najmniejszym


kamiennym lub szklanym naczyniu. Wynosimy w chłodne miejsce na


24


godziny, żeby puściły sok. Gdyby soku było mało, należy dolać


przestudzonej


przegotowanej wody i odstawić jeszcze na minimum 3 dni. Golonki


należy


codziennie obracać. Przed przyrządzeniem golonki wyjmujemy z


zalewy,


opłukujemy z przypraw i gotujemy 20 minut w osolonym wrzątku.


Dodajemy


obrane i opłukane warzywa, po czym gotujemy jeszcze 20 min.
Po tym czasie golonki wyjmujemy z wywaru, który następnie


przecedzamy i


odparowujemy do ilości ok. 150 ml. Golonki układamy w


brytfannie, posypujemy


mielona papryka i polewamy wywarem. Pieczemy około 15 minut w


200°C.




Golonka pieczona III

2 golonki
2 łyżki miodu
3 łyżki octu winnego
1 łyżka tłuszczu
sól
pieprz

Umyte golonki osuszyć, mocno wygnieść ręką, lekko ponacinać


skórkę. W miseczce


dokładnie wymieszać ocet z miodem, solą i pieprzem. Tą zaprawą


posmarować


pędzelkiem golonki, ułożyć w natłuszczonym, żaroodpornym


naczyniu, wstawić do


gorącego piekarnika i piec ok. 1,5 godziny. W czasie pieczenia


smarować zaprawą


i polewać wytworzonym sosem (przewrócić przynajmniej dwa razy,


aby równo się


upiekły). Podawać z odsmażonymi ziemniakami.


Golonka z bulionu I

Przygotować bulion z cebuli (w połówkę można wbić goździki),


czosnku, marchwi,


selera, ewentualnie innych warzyw. W ten bulion wrzucić golonkę,


gotować w


międzyczasie podlewając piwem. Potem na pół ugotowane mięso


przełożyć do


piekarnika, aby się zrobiła skórka i doszło.

Golonka z bulionu II

Do bulionu dodać kostkę rosołową i gotować mięso do momentu, gdy


odchodzi od


kości
(tj. ok. 2 godz.). Odcedzić, posypać przyprawami i ułożyć w


brytfannie; piec


ok. 1-1,5 godz. polewając co 20 minut piwem (ok. 0,5 butelki).


Piec pod


przykryciem a ostatnie 15 min bez przykrycia (niektórzy gotują w


samym piwie z


warzywami i później pieką).


Golonka faszerowana

2 golonki
2 cebule
15 dag mielonej wieprzowiny
1 jajo
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki tłuszczu
1 łyżka tartej bułki
4 łyżki keczupu
tymianek
sól
pieprz

Z umytych golonek usunąć kości, lekko ponacinać skórkę, natrzeć


solą, pieprzem


oraz tymiankiem, skropić sokiem z cytryny, mocno wygnieść ręką i


zostawić na


24h w lodówce.
Drobno posiekaną cebulę zeszklić na tłuszczu, wymieszać z tartą


bułką, mielonym


mięsem, jajem, solą i pieprzem. Farszem nadziać miejsca po


usuniętych kościach.


Golonki polać keczupem, zawinąć w folię aluminiową, ułożyć w


żaroodpornym


naczyniu wysmarowanym tłuszczem i piec w gorącym piekarniku. Pod


koniec


pieczenia usunąć folię i często polewając wytworzonym sosem


– dalej piec, aż


się zarumienią. Podawać z ziemniakami i zasmażaną kapustą.


Golonka z przyprawami

golonka
liść laurowy
pieprz
ziele angielskie
sól

marynata:
piwo
sos sojowy
mielony kminek
pieprz
sól
miód
pieprz cayenne
czosnek

Umyte golonki zalać wodą i wrzucić kilka liści laurowych,


kilkanaście ziaren


pieprzu, kilka ziaren ziela angielskiego i dużą garść soli.


Gotować ok. 2-3


godz. Miękkie golonki wyjąć z gara, ostudzić. Przygotować


marynatę – wymieszać


piwo z sosem sojowym, dużo ilością pieprzu, kminku, łyżką


stołową miodu i


drobno posiekanym czosnkiem, którego powinno być raczej więcej


niż mniej.


Golonki naciąć nożem w piękna kratkę i dokładnie natrzeć


marynatą. Golonki


włożyć do miski, maksymalnie je upychając i zaląć pozostałą


marynatą. Odstawić


na 2 godziny. Kiedy ślicznie przesiąkną aromatami marynaty,


włożyć je do


piekarnika (200° i nastawione na grill) i piec ok. 40 minut,


polewając piwem co


10 minut. Podawać z chrzanem i chlebem, ewentualnie zasmażaną


kapustą.




Golonka na czerwono (po chińsku)

1 golonka (3/4 kg)
2 czubate łyżki bambusa z puszki
10 g suszonych prawdziwków
50 g twardej części główki sałaty (tzw. głąbik)
3 średniej wielkości cebule
1 sztuka anyżu gwiaździstego
1/2 łyżeczki przyprawy „jarzynka”
10 ziarenek ziela angielskiego
100 g sosu sojowego jasnego
1 łyżka siekanej cebuli
3/4 szklanki rosołu
500 g oleju sojowego
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka soli

Grzyby namoczyć, bambus pokroić w plasterki, głąbik sparzyć


wrzącą wodą, cebule


drobno posiekać. Golonkę włożyć do rondla z gorącą wodą i


gotować aż będzie w


połowie miękka. Golonkę wyjąć z rosołu, schłodzić, usunąć kość,


a mięso natrzeć


sosem sojowym. Rozgrzać żeliwną patelnię, wlać olej, podgrzać,


włożyć golonkę i


smażyć, aż nabierze złocistej barwy. Golonkę ułożyć skórką do


spodu w kamiennym


naczyniu lub głębokim naczyniu żaroodpornym, dodać anyż, cebulę,


resztę sosu


sojowego, rosół, sól. Naczynie umieścić w dużym garnku z wrzącą


wodą, aby


golonka dochodziła na parze. Gdy golonka będzie gotowa (musi być


bardzo


miękka), wyłożyć ją na półmisek, anyż usunąć. Sos spod golonki


zagotować, dodać


pokrojony głąbik, bambus, grzyby pokrojone w paski, ale tylko


namoczone, lecz


nie gotowane. Sos zagęścić mąką roztrzepaną z wodą, dodać


„jarzynkę”.


Sosem polać golonkę.


Golonka po śląsku

2 golonki
4 cebule
4 łyżki smalcu
1 szkl. jasnego piwa
pieprz
sól

Opalone nad ogniem, oskrobane i umyte golonki mocno natrzeć


solą. W dużym


rondlu rozgrzać smalec, zrumienić mięso z obu stron, dodać


pokrojoną w


plasterki cebule, chwile smażyć razem, po czym podlać wodą i


dusić pod


przykryciem ok. 1 godz., od czasu do czasu skrapiając piwem. Pod


koniec


duszenia oprószyć mięso pieprzem.


Golonka po szeklersku

2 golonki
150 g dobrze posiekanej cebuli
80 g smalcu
400 g śmietany
30 g maki
1 ząbek czosnku
papryka (w proszku)
kminek
sól
pieprz
koperek
1 kg kwaszonej kapusty

Rozgrzać smalec w rondlu, posolić golonki wrzucić do rondla i


smażyć przez


0,5 godz. Wyjąć. W tym samym rondlu na tłuszczu zarumienić


cebule z


czosnkiem, papryka i kminkiem. Podlać woda i podgotować przez


kilka minut.


Włożyć golonki, zalać wodą, tak aby je przykryła i gotować przez


40 minut.


Kapustę odcisnąć, włożyć do rondla i dusić aż to wszystko


zmięknie. Wyjąć


golonki, wymieszać mąkę i śmietanę, dodać do kapusty, posypać


koperkiem i


dusić przez kilka minut. Pokrajać golonki (na dwa, trzy


kawałki), włożyć


kapustę na półmiski, na górę położyć golonki.


Golonka ze śliwkami

golonka
1/2 l piwa
1 kg kapusty kiszonej
kilka śliwek suszonych
parę suszonych grzybków
sól
pieprz
ziele angielskie
pieprz ziarnisty czarny
liście laurowe

Grzybki zaparzyć, po wystudzeniu pokroić na kawałki, wywar


zostawiamy, śliwki


kroimy na kawałki, jeśli kapusta jest bez marchewki dobrze


byłoby utrzeć dwie


sztuki, dodać odrobinę
kminku. Golonkę obsmażyć na ostrym ogniu, wystudzić. Następnie


lasujemy


(„uwalniamy z kości”), zwinąć, spiąć szpikulcami lub


zawinąć nićmi spożywczymi,


ponownie
pogrzać tłuszcz na patelni i usmażyć. Po ostrym przesmażeniu


podlać piwem,


wyjąć mięso, wrzucić grzybki, śliwki i marchew, wlać resztę


piwa, zagotować i


wyłączyć gaz. Dno brytfanny wyłożyć równą warstwą kapusty, zalać


ją „sosem”


piwnym z patelni, włożyć koszyczek z zielem angielskim, pieprzem


czarnym


ziarnistym
oraz liściem laurowym, dodać kminku, ułożyć na tym golonki,


delikatnie


je posolić i popieprzyć. Przykryć i wstawić do piekarnika (ok.


250°). Co jakiś


czas dolewać ubytek płynu. Na 30 min. przed końcem pieczenia


dolej tyle wody,


aby cała została wchłonięta lub wyparowana.
Golonkę ponakłuwać nożem i gotować przez 1,5 h w piwie (porter


strong). Przez


ostatnie 0,5 h dodaj cebulę. Potem odlej pół zawartości z cebulą


resztę wsadź


do piekarnika i piecz tak z godzinę polewając drugą polową sosu


piwnego. Cebulę


przetrzeć przez sitko – zrobić z niej sos.


Golonka I

1200 g golonki
8 dag tłuszczu
15 dag cebuli
15 dag marchwi
20 dag pietruszki
20 dag selera
5 dag ketchupu sól
pieprz
czosnek

Golonkę oczyścić, opalić, opłukać, pokroić na porcje, umyć,


natrzeć przyprawami


i pozostawić w lodówce na 24 godz. Następnie obrumienić na


silnie rozgrzanym


tłuszczu zlać tłuszcz, skropić wodą i dusić na małym ogniu pod


przykryciem.


Warzywa umyć, obrać, opłukać, pokroić w paseczki, podsmażyć na


pozostałym


tłuszczu, dodać do golonki pod koniec duszenia razem z


przyprawami. Na kilka


minut przed końcem gotowania dodać ketchup. Miękką golonkę


wyłożyć na półmisek,


obłożyć doprawionymi warzywami. Podawać z ziemniakami.


Golonka II

Golonkę obsmażyć na ostrym ogniu (na smalcu) do zbrązowienia


skóry. Wystudzić,


wyciąć kość ze środka, zawijasz (można do środka coś dodać


– np. polędwiczkę


wieprzową).
Obwiązać mocną nicią i smażyć na tym smalcu na małym ogniu


zalewając


całość piwkiem i wrzucając do tego 2 drobno pokrojone cebule.


Wyjąć mięso


z brytfanki, na jej dno ułożyć grubą warstwę kapusty kiszonej,


dorzuć dwie


marchewki utarte albo pokrojone w cienkie talarki. Mieszać,


zalać bulionikiem,


wrzucić do tego parę grzybków i śliwek suszonych, ułożyć na tym


golonki,


przykryć i piec w piekarniku do miękkości – od czasu do


czasu uzupełniając


odparowany bulion.


Golonka III

Golonkę oczyścić, zalać w dużym garnku wodą, dodać 1 marchewkę,


1 pietruszkę, 1


kostkę rosołowa, 3 łyżki wegety, 1 liść laurowy, 3 ziela


angielskie, 1 cebulę –


gotować ok. 2-2,5 godz. aż mięso będzie miękkie. Wyjąć golonkę i


przełożyć do


brytfanki. Położyć na niej plasterek masła i piec 1 godz. co


jakiś czas (ok. 15


min.) polewając dość obficie
piwem. Podawać z pieczonymi ziemniakami i jakąś surówką.


Golonka IV

Golonkę (2-2,5 kg) umyć, opalić, oskrobać i natrzeć solą,


majerankiem,


czosnkiem, pieprzem czarnym, ziołowym i szczyptą kayenne. Dodać


saletry i


odstawić na 2-3 dni w zimne miejsce. Po tym


„leżakowaniu” przekładamy mięso do


garnka z marchwią, selerem, porami, przypalaną cebulą,


czosnkiem, liśćmi


laurowymi i zielem angielskim – dopasujcie tak wielkość


garnka żeby wszystko


było ciasno ułożone, chodzi oto żeby golonkę gotować w jak


najmniejszej ilości


wody). Gotujemy do miękkości. Przekładamy golonę do rozgrzanej


brytfanny


zapiekamy około 30 min. w piekarniku (180-200 C). Podajemy z


zasmażaną kapustą


i boczkiem.


Golonka V

Golonki opalić, oskrobać, umyć, natrzeć solą, pieprzem i


tymiankiem. Zrumienić


ze wszystkich stron na mocno rozgrzanym smalcu. Przełożyć z


patelni do rondla,


a na pozostałym tłuszczu zrumienić pokrojoną w plasterki cebulę.


Dodać cebulę


do golonek, wlać piwo, pół szklanki wody i dusić pod przykryciem


na małym ogniu


1,5-2 godz.





--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






16
Data: 18 październik 2002, 00:35
Temat:

Re: Przepisu szukam (d3uuugie) mix z grupy

Autor: nieszkow <

uooo jezu....!!!!!!!!




Tematy powiązane z Przepisu na golonke pyszna szukam:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24