otopr.pl Grupy dyskusyjne Przewody Wysokiego Napiecia

Przewody Wysokiego Napiecia

1
Data: 22 październik 2004, 12:31
Temat:

Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: Bod__

Witam

W zwiazku z zamiarem wymiany PWN (Przewodow Wysokiego Napiecia) pojawilo sie
kilka pytan:

1) Czy w sprzedazy istnieja do kupienia 'uniwersalne' PWN - w sensie: dla
okreslonej grupy aut (np. Ford Fiesta, Escort, MOndeo...) sa sprzedawane w
sklepie te same przewody. Jezeli tak jest, czy warto je kupowac, czy tez
kupowac specjalnie do mojego modelu (Fiesta 97, 1.3endura-e)

2) Czy w celu zwiekszenia mocy silnika kupuje sie 'lepsze' (o lepszych
parametrach, dobrych firm specjalizujacych sie w tym) PWN i jakie sa tego
efekty ? Przy kupnie tych lepszych o jakie parametry PWN pytac (czemu sa
lepsze od standardowych).

3) Slyszalem, ze PWN nalezy wymieniac nawet raz na sezon. Jezeli to prawda,
w jaki sposob traca one na swoich wlasnosciach - co sie zuzywa, w jaki
sposob nastepuje utrata wlasnosci PWN uniemozliwiajaca dalsza wydajna prace.

pzdr
Bod__




2
Data: 22 październik 2004, 12:41
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: Marcin Kow

Bod__ w zeznal:


1) Czy w sprzedazy istnieja do kupienia 'uniwersalne' PWN - w sensie: dla
okreslonej grupy aut (np. Ford Fiesta, Escort, MOndeo...) sa sprzedawane w
sklepie te same przewody. Jezeli tak jest, czy warto je kupowac, czy tez
kupowac specjalnie do mojego modelu (Fiesta 97, 1.3endura-e)



kupujesz do kontnego modelu


2) Czy w celu zwiekszenia mocy silnika kupuje sie 'lepsze' (o lepszych
parametrach, dobrych firm specjalizujacych sie w tym) PWN i jakie sa tego
efekty ? Przy kupnie tych lepszych o jakie parametry PWN pytac (czemu sa
lepsze od standardowych).



ja kupuje do poloneza polskie bodajrze Santech albo jakos tak, nie pamietam


3) Slyszalem, ze PWN nalezy wymieniac nawet raz na sezon. Jezeli to prawda,
w jaki sposob traca one na swoich wlasnosciach - co sie zuzywa, w jaki
sposob nastepuje utrata wlasnosci PWN uniemozliwiajaca dalsza wydajna prace.



u mnie na benzynie kable WN byly raz wymienione przez 105oookm, na gazie
wymieniam co 20, zuzycie kalbi mozesz sprawdzic w nocy - podnosisz maske i
widac jak iska przeskakuje

--
Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz,
budujesz, a potem... modlisz się

3
Data: 22 październik 2004, 13:54
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: babla


2) Czy w celu zwiekszenia mocy silnika kupuje sie 'lepsze' (o lepszych
parametrach, dobrych firm specjalizujacych sie w tym) PWN i jakie sa


tego


efekty ? Przy kupnie tych lepszych o jakie parametry PWN pytac (czemu


sa


lepsze od standardowych).


W celu zwiększenia mocy na PWN instaluje się magnetyzery. Taki
magnetyzer magnesuje elektrony i "nadaje im ładunek dodatni" ;o)

...a poważniej, to wszystko zależy od warunkow w jakich przewody sa
eksploatowane. jedyne co moze sie z nimi dziac, to oslona moze
pękać/parcieć, a końcówki mogą się co najwyżej brudzić. Przewody nie są
drogie i raz na jakiś sensowny czas można je wymienić.

pozdr.
Andrzej


4
Data: 22 październik 2004, 14:04
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: Bod__


...a poważniej, to wszystko zależy od warunkow w jakich przewody sa
eksploatowane. jedyne co moze sie z nimi dziac, to oslona moze
pękać/parcieć, a końcówki mogą się co najwyżej brudzić. Przewody nie są
drogie i raz na jakiś sensowny czas można je wymienić.



warunki sa typowe (normalna eksploatacja w polskich warunkach). Rozumiem, ze
fakt,ze przewody nie sa drogie, nie jest argumentem za tym, zeby raz na
jakis czas je wymienic ? :) (bo magnetyzery tez nie sa drogie :) ) Czyli
wzrokowa ocena stanu przewodow + np. sprawadzenie w ciemnosci, czy nie
'skacze iskra' (nie ma przebicia) wystracza do podjecia decyzji o wymianie
przewodow i zadne 'bajdurzenie' krawaciarzy o systematycznej wymianie co x
czasu nie nalezy traktowac powaznie.

(oczywiscie zakladam tez, ze nic specjalnego z autem sie nie dzieje - jak
jezdzil, tak i jezdzi).

pzdr
Bod__



5
Data: 23 październik 2004, 15:58
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: J.F.

On Fri, 22 Oct 2004 12:31:09 +0200, Bod__ wrote:


W zwiazku z zamiarem wymiany PWN (Przewodow Wysokiego Napiecia) pojawilo sie
1) Czy w sprzedazy istnieja do kupienia 'uniwersalne' PWN - w sensie: dla
okreslonej grupy aut (np. Ford Fiesta, Escort, MOndeo...) sa sprzedawane w
sklepie te same przewody. Jezeli tak jest, czy warto je kupowac, czy tez
kupowac specjalnie do mojego modelu (Fiesta 97, 1.3endura-e)



Sa "uniwersalne", ale musisz znac dlugosc.
W dodatku niektore marki [np opel] maja nietypowe wtyki.


2) Czy w celu zwiekszenia mocy silnika kupuje sie 'lepsze' (o lepszych
parametrach, dobrych firm specjalizujacych sie w tym) PWN i jakie sa tego
efekty ?



Owszem, istnieja "lepsze" kable, nawet ma to szanse dzialac
[indukcyjnosc w srodku zamiast rezystora] .. ale czy to ma taki
istotny wplyw .. mowiac szczerze na "zwyklych" tez silnik dziala ..

Bougicord odradzam.


3) Slyszalem, ze PWN nalezy wymieniac nawet raz na sezon. Jezeli to prawda,
w jaki sposob traca one na swoich wlasnosciach - co sie zuzywa, w jaki
sposob nastepuje utrata wlasnosci PWN uniemozliwiajaca dalsza wydajna prace.



Oprocz utraty izolacji zdarza sie np przerwanie wewnetrznej zyly,
ktora bywa ... z gabki przewodzacej. I taki kabel nadal dziala,
tyle ze w srodku cos iskrzy .. jak ciemna izolacja to moze nawet nie
byc widac ..

mowiac szczerze to ja nie jestem przekonany do sensu wymiany
"profilaktycznej". No chyba ze ktos np jedzie na urlop do Hiszpanii
i nie ma ochoty po drodze wiec czy kabli wymieniac..

J.


6
Data: 24 październik 2004, 08:07
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: Witold 'V-

Użytkownik J.F. napisał:
[..]


Bougicord odradzam.



A w mojej Lantrze na NGK silnik strzelał a na Bougicord nie.

--
pzdr,
Witek.


7
Data: 24 październik 2004, 15:14
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: J.F.

On Sun, 24 Oct 2004 08:07:02 +0200, Witold 'V-Tec' Serhej wrote:


Użytkownik J.F. napisał:
[..]


Bougicord odradzam.



A w mojej Lantrze na NGK silnik strzelał a na Bougicord nie.



Moze i tak, tylko:
- ile wytrzymaly .. u mnie chyba 2 lata,
- czemu "wzmocnione klipsy" spadaja ze swiec ?

Odradzam.

J.



8
Data: 25 październik 2004, 10:41
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: babla


Czyli wzrokowa ocena stanu przewodow + np. sprawadzenie w
ciemnosci, czy nie 'skacze iskra' (nie ma przebicia) wystracza do
podjecia decyzji o wymianie przewodow


Jak pojawia się aureola na przewodach, to już jest dosc pozno. Dobrze
jest poprosic mechanika zeby podczas wymiany plynow czy innej okacji
sprawdzil stan napiecia na poszczegolnych swiecach. Jak bedzie nierowno,
to mozna sprawdzic czy to swieca szwankuje, czy przewody nadaja sie do
wymiany.


i zadne 'bajdurzenie' krawaciarzy o systematycznej wymianie co x
czasu nie nalezy traktowac powaznie.


To tak jakbys mial wymieniac opony co okreslony czas nie zwracajac uwagi
na ich stan zuzycia, tak profilaktycznie ;o)

W telewizorze tez masz przewod wysokiego napiecia i nikt nie każe Ci go
wymieniać co jakiś czas ;o) Różnica jednak polega na tym, że przewód WN
w telewizorze ma komfortowe warunki: nie pracuje w dużym przedziale
temperatur, nie jest zawilgocony, nie brudzi się błotem, olejami etc.
Przecież przewody WN nie są elementem mechanicznym i podlegają jedynie
starzeniu się materiału ze wzgl. na warunki eksploatacji i nie zuzywają
się ze wzgl na ilość elektronów które przez nie przelecialy.

teraz już chyba wszysko jasne ;o)

pozdr.
Andrzej


9
Data: 25 październik 2004, 14:47
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: J.F.

On Mon, 25 Oct 2004 10:41:03 +0200, babla wrote:


Czyli wzrokowa ocena stanu przewodow + np. sprawadzenie w
ciemnosci, czy nie 'skacze iskra' (nie ma przebicia) wystracza do
podjecia decyzji o wymianie przewodow




Jak pojawia się aureola na przewodach, to już jest dosc pozno. Dobrze
jest poprosic mechanika zeby podczas wymiany plynow czy innej okacji
sprawdzil stan napiecia na poszczegolnych swiecach. Jak bedzie nierowno,
to mozna sprawdzic czy to swieca szwankuje, czy przewody nadaja sie do
wymiany.



Hm .. a ktory mechanik dysponuje odpowiednim miernikiem ?


J.


10
Data: 25 październik 2004, 15:51
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: babla


> [...] Dobrze
>jest poprosic mechanika zeby podczas wymiany plynow czy innej okacji
>sprawdzil stan napiecia na poszczegolnych swiecach. Jak bedzie


nierowno,


>to mozna sprawdzic czy to swieca szwankuje, czy przewody nadaja sie


do


>wymiany.
Hm .. a ktory mechanik dysponuje odpowiednim miernikiem ?


Jak byłem w ASO to widziałem jak facet nakłada na przewody WN klamerki i
mierzy napięcie na nich w czasie pracy silnika łącznie z ładnym
wykresikiem "EKG". Jak napięcie nie jest równe na wszystkich świecach to
można domniemywać, że jedna ze składowych zapłonu (przewody, świece,
rozdzielacz) są uszkodzone. Ponieważ świece można zawsze zamienić
miejscami (tak jak i przewody), to w łatwy sposób można dojść do tego
co szwankuje. Trzeba tylko pamiętać żeby zamieniać całe przewody a nie
końcówki bo inaczej... ;o)

pozdr.
Andrzej


11
Data: 25 październik 2004, 20:58
Temat:

Re: Przewody Wysokiego Napiecia

Autor: Witold 'V-

Użytkownik J.F. napisał:


On Sun, 24 Oct 2004 08:07:02 +0200, Witold 'V-Tec' Serhej wrote:


Użytkownik J.F. napisał:
[..]


Bougicord odradzam.



A w mojej Lantrze na NGK silnik strzelał a na Bougicord nie.




Moze i tak, tylko:
- ile wytrzymaly .. u mnie chyba 2 lata,



u mnie regularnie co 55-60kkm.


- czemu "wzmocnione klipsy" spadaja ze swiec ?



tego nie wiem;) u mnie ok.

--
pzdr,
Witek.



Tematy powiązane z Przewody Wysokiego Napiecia:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24