otopr.pl Grupy dyskusyjne Stuki przy skręcaniu

Stuki przy skręcaniu

1
Data: 20 lipiec 2004, 10:47
Temat:

Stuki przy skręcaniu

Autor: Kopernik <

Gdy wykonuję ostry skręt kierownicą ruszając lub jadąc powoli i przyspieszając
słyszę głuchy donośny dźwięk, coś jakby: trk, trk tyk, tyk, trk trk, tyk.

Gdy słabo skręcam kierownicą nie wydobywają się żadne dźwięki, gdy nie naciskam
gazu w czasie ostrego skrętu też nic nie słychać.

Co to może być? Proszę o jakąś wskazówkę.

---------------------
Pozdrawiam
---------------------------
Fiat Punto II 2000 1.2 8V 5d niebieski metalik

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

2
Data: 20 lipiec 2004, 11:05
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu?

Autor: PhoeniX

Użytkownik "Kopernik" napisał w wiadomości


Co to może być? Proszę o jakąś wskazówkę.



Pewnie przegub do wymiany.

--
Pozdrawiam
PhoeniX
-=VW Golf II 1.8 LPG=-


3
Data: 20 lipiec 2004, 11:08
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu

Autor: Przembo


Użytkownik "Kopernik" napisał


Gdy wykonuję ostry skręt kierownicą ruszając lub jadąc powoli i przyspieszając
słyszę głuchy donośny dźwięk, coś jakby: trk, trk tyk, tyk, trk trk, tyk.

Gdy słabo skręcam kierownicą nie wydobywają się żadne dźwięki, gdy nie naciskam
gazu w czasie ostrego skrętu też nic nie słychać.

Co to może być? Proszę o jakąś wskazówkę.



Autko ma 4 lata wiec pewnie padly oslony gumowe przegubow i... one same rowniez w wyniku
zanieczyszczenia :)))
A poza tym www.google.pl tam jest tego sporo bo pytanie takie troche banalne :)))

Pozdr



4
Data: 20 lipiec 2004, 11:10
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu?

Autor: Piotr Trac

Dnia 2004-07-20 10:47, Użytkownik Kopernik napisał:


Gdy wykonuję ostry skręt kierownicą ruszając lub jadąc powoli i przyspieszając
słyszę głuchy donośny dźwięk, coś jakby: trk, trk tyk, tyk, trk trk, tyk.


To co opisales to typowy objaw zuzytych przegubow polosi.

P.T.


5
Data: 20 lipiec 2004, 11:33
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu

Autor: Gelmir Tin

"Przembo" wrote in message
news:cdingo$s2h$1@serwer.infinity.net.pl...



Autko ma 4 lata wiec pewnie padly oslony gumowe przegubow i... one same


rowniez w wyniku


zanieczyszczenia :)))
A poza tym www.google.pl tam jest tego sporo bo pytanie takie troche


banalne :)))





To rewelacyjnie świadczy o fiatach... 4 lata i przeguby do wymiany :-/

--
Pozdrawiam



6
Data: 20 lipiec 2004, 11:44
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu

Autor: Tomac


Użytkownik "Gelmir Tinehtelë" napisał w wiadomości
news:cdip43$cpg$2@nemesis.news.tpi.pl...



To rewelacyjnie świadczy o fiatach... 4 lata i przeguby do wymiany :-/



Skąd ja wiedziałem że coś takiego padnie... A może gdzieś uszkodził
mechanicznie?
Jakoś ojciec jeździ tylko fiatami i przez 13 lat (Uno 5lat i Brava 7) miał w
sumie mniej awarii niż każde z poniższych aut oddzielnie: ja (escort - 1
rok), kumpel (306, 1,5 roku), koleżanka z pracy (Yaris, 3 lata) czy w końcu
dyrekcja (Passat- 2 lata, Mondeo- 1 rok). I parę innych.

Pozdr,
Tomac



7
Data: 20 lipiec 2004, 11:53
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu

Autor: Tomac


Użytkownik "Tomac" napisał w wiadomości
news:cdipgu$2ju$1@atlantis.news.tpi.pl...


Jakoś ojciec jeździ tylko fiatami i przez 13 lat (Uno 5lat i Brava 7) miał


w


sumie mniej awarii niż każde z poniższych aut oddzielnie: ja (escort - 1
rok), kumpel (306, 1,5 roku),



Tfu! 307. Każde z wymienianych aut oprócz mojego Escorta kupowane nowe z
salonu

Pozdr,
Tomac



8
Data: 20 lipiec 2004, 11:58
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu?

Autor: Tomasz Kał

Użytkownik "Gelmir Tinehtelë" napisał w wiadomości
news:cdip43$cpg$2@nemesis.news.tpi.pl...



To rewelacyjnie świadczy o fiatach... 4 lata i przeguby do wymiany


:-/

Mam takie samo auto jak Kopernik z przebiegiem 120 tys. i wymienialem
kolejno amortyzatory przod przy 50 tys. (z powodu wylania prawego na
dziurze) - tyl do tej pory ma 87% sprawnosci a auto przez ostatni rok
mialem mocno zapakowane z tylu, pasek rozrzadu przy 70 tys. (na
wszelki wypadek... ale podobno mozna przy 120 tys.), sprzeglo po 100
tys. z powodu zuzycia docisku, ostatnio przy ok. 115 tys. lewa
koncowke drazka. Regularnie co 15 tys. olej na Mobil1 syntetyk, no i
oczywiscie klocki pi*oko co 50 tys. To tak zle swiadczy o fiacie ???
No ale... te 'urban legends'... ;)

Pozdrawiam. Tomek.

--
Punto II 1.2 8v 2001 EL47395 jasnozielony metalik p.m.s.
CC 900 1995 EZG N373 zielony metalik p.m.s.


9
Data: 20 lipiec 2004, 13:44
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu

Autor: Gelmir Tin

"Tomasz Kałużny" wrote in message
news:cdiqg6$jk8$1@inews.gazeta.pl...



Mam takie samo auto jak Kopernik z przebiegiem 120 tys. i wymienialem
kolejno amortyzatory przod przy 50 tys. (z powodu wylania prawego na
dziurze) - tyl do tej pory ma 87% sprawnosci a auto przez ostatni rok
mialem mocno zapakowane z tylu, pasek rozrzadu przy 70 tys. (na
wszelki wypadek... ale podobno mozna przy 120 tys.), sprzeglo po 100
tys. z powodu zuzycia docisku, ostatnio przy ok. 115 tys. lewa
koncowke drazka. Regularnie co 15 tys. olej na Mobil1 syntetyk, no i
oczywiscie klocki pi*oko co 50 tys. To tak zle swiadczy o fiacie ???
No ale... te 'urban legends'... ;)



No to dobrze trafiłeś - gratuluję. I to nie był żaden przytyk z gatunku
"urban legends". Mój komentarz wziął się stąd, że moich dwóch kolegów,
którzy jeżdżą w miarę nowymi fiatami (max. 3 lata) bardzo na nie narzekają -
chodzi o ciągłe wizyty w serwisie (problemy z silnikiem - jeden, jakieś
stuki w zawieszeniu - drugi). Poza tym uważam, że nawet przy bardzo ostrej
jeździe samochód, do którego wkłada się silnik taki, jak JTD (są przecież
Punto z JTD) raczej nie powinien postukiwać w tak młodym wieku - samochód,
który kosztuje prawdziwy majątek (porównaj cenę Punto z chociażby ceną
Focusa i obiektywnie powiedz, co jest lepsze). Piszesz, że wymieniłeś klocki
po 50kkm i sprzęgło po 100kkm - oznacza to raczej spokojny styl jazdy, więc
może dlatego nie posypało Ci się więcej rzeczy, chociaż IMO sprzęgło poszło
bardzo szybko.

--
Pozdrawiam



10
Data: 20 lipiec 2004, 14:08
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu

Autor: JN


Gdy wykonuję ostry skręt kierownicą ruszając lub jadąc powoli i


przyspieszając


słyszę głuchy donośny dźwięk, coś jakby: trk, trk tyk, tyk, trk trk, tyk.

Gdy słabo skręcam kierownicą nie wydobywają się żadne dźwięki, gdy nie


naciskam


gazu w czasie ostrego skrętu też nic nie słychać.

Co to może być? Proszę o jakąś wskazówkę.


Ja u siebie swojego czasu też stawiałem na przeguby....
Winowajcą tyk tyk okazała się jednak... sprężyna. W miejscu gdzie styka się
z kielichem, przy gwałtowniejszych manewrach, kiedy owa sprężyna pracuje i
lekko się rusza, ociera o podparcie i właśnie tyk tyk robi.
Wyjęcie amortyztorów, przesmarowanie, sprawę wyeliminowało.


---
N14 oklejone



11
Data: 20 lipiec 2004, 16:50
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu

Autor: Bodkowswki


Co to może być? Proszę o jakąś wskazówkę.



A moze to pompa od wspomagania lub brak płynu w zbrioniku od wspomagania ...
Wtedy pompa musi 'ostro' pracować.
Kiedys miałem podobny przypadek w oplu Vecytra 96 rok.

Bodkowski



12
Data: 26 lipiec 2004, 12:32
Temat:

Re: Stuki przy skręcaniu?

Autor: MaciekAd <

On Tue, 20 Jul 2004 11:33:58 +0200, "Gelmir Tinehtel=EB"
wrote:


To rewelacyjnie =B6wiadczy o fiatach... 4 lata i przeguby do wymiany :-/



To o niczym nie =B6wiedczy !!!
Co za problem zabi=E6 przeguby i po 5000 km. ???
Widzia=B3em kilka os=F3b kt=F3re notorycznie startowa=B3y na max. =
skr=EAconych
ko=B3ach i gaz do dechy !!! Przeguby d=B3ugo tego nie przezyj=B1.


Maciek


Tematy powiązane z Stuki przy skręcaniu:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24