otopr.pl Grupy dyskusyjne technika jazdy w korku - pytanie

technika jazdy w korku - pytanie

1
Data: 19 kwiecień 2010, 12:35
Temat:

technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Mateusz

Witam, mo=BFe przesadzam, ale mam ma=B3y dylemat:

W momencie jazdy z pr=EAdko=B6ci=B1 +-20km/h (w porywach) na p=B3askiej dro=
dze
(takiej bez wzniesie=F1) zazwyczaj si=EA tocz=EA na dw=F3jce przy optymalny=
ch
obrotach (2k). W jaki spos=F3b mam jecha=E6 na tej samej drodze, tyle =BFe
na wzniesieniu, jak pr=EAdko=B6=E6 spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeci=B1=
=BFa=E6'
silnik na niskich obrotach jad=B1c dalej na tej dw=F3jce czy mo=BFe jecha=
=E6
na jedynce (w=B3a=B6ciwie s=B3u=BFy tylko do ruszania) bez sprz=EAg=B3a/ze
sprz=EAg=B3em ? niby niskie obroty s=B1 szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprz=EAg=B3a. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

Pozdrawiam,
Mateusz

2
Data: 19 kwiecień 2010, 12:42
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: kamil



"Mateusz" wrote in message=20
news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0@c36g2000yqm.googlegroups.com...=


Witam, mo=BFe przesadzam, ale mam ma=B3y dylemat:

W momencie jazdy z pr=EAdko=B6ci=B1 +-20km/h (w porywach) na =


p=B3askiej drodze


(takiej bez wzniesie=F1) zazwyczaj si=EA tocz=EA na dw=F3jce przy =


optymalnych


obrotach (2k). W jaki spos=F3b mam jecha=E6 na tej samej drodze, tyle =


=BFe


na wzniesieniu, jak pr=EAdko=B6=E6 spadnie mi do 5-10km/h ? mam =


'przeci=B1=BFa=E6'


silnik na niskich obrotach jad=B1c dalej na tej dw=F3jce czy mo=BFe =


jecha=E6


na jedynce (w=B3a=B6ciwie s=B3u=BFy tylko do ruszania) bez =


sprz=EAg=B3a/ze


sprz=EAg=B3em ? niby niskie obroty s=B1 szkodliwe dla silnika ale z =


drugiej


strony szkoda mi sprz=EAg=B3a. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.



A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?




Pozdrawiam
Kamil=20


3
Data: 19 kwiecień 2010, 12:48
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: CK



silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.



Normalnie masz jechać na jedynce.
Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?
Jak umiesz możesz zmieniać biegi bez sprzęgła, tylko po co ?

CK





4
Data: 19 kwiecień 2010, 13:03
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Marlboro <

A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

-----

Nic się jej nie stanie. Ale komputer pokazuje wciąganie astronomicznej
ilości paliwa przy delikatnym nawet dotknięciu pedału gazu.


5
Data: 19 kwiecień 2010, 13:14
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: kamil



"Mateusz" wrote in message=20
news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998@j37g2000yqe.googlegroups.com...=


On 19 Kwi, 12:42, "kamil" wrote:


A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?



no w=B3a=B6nie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
spoko, rozumiem.



Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro =
sluzy=20
on tylko do ruszania?



Pozdrawiam
Kamil=20


6
Data: 19 kwiecień 2010, 13:25
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Feniks

Mateusz wrote:


(właściwie służy tylko do ruszania)



Właściwie to całkowita bzdura. Niestety nadal uczona w wielu szkołach jazdy
przez ludzi co powinni zmienić zawód i kwiatki przy cmentarzach sprzedawać.


7
Data: 19 kwiecień 2010, 13:41
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: paranoix <


na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.



Jedynka to bieg jak każdy inny. Jeśli podjeżdżasz pod stromą górkę,
także robisz to pewnie na pierwszym biegu aż do końca wzniesienia.
Długotrwała jazda na pierwszym biegu z obrotami 3k i powyżej może
jedynie spowodować zagrzanie silnika i uruchomienie się wentylatora, ale
wtedy już można wdusić dwójkę.

8
Data: 19 kwiecień 2010, 13:58
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Olek

On 2010-04-19 12:35, Mateusz wrote:


Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:

W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
(takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

Pozdrawiam,
Mateusz



kup sobie aftamata :D

9
Data: 19 kwiecień 2010, 14:33
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Czarek Dan

kamil pisze:


=20
=20
"Mateusz" wrote in message=20
news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998@j37g2000yqe.googlegroups.com.=


=2E.


On 19 Kwi, 12:42, "kamil" wrote:


A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?



no w=B3a=B6nie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
spoko, rozumiem.


=20
Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro=20
sluzy on tylko do ruszania?



M=F3wi=B3o si=EA tak za czas=F3w kr=F3lowania na drogach 126p, albo innyc=
h=20
pojazd=F3w kt=F3re mia=B3y niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czas=
ach=20
kiedy to skrzynia bieg=F3w jest ca=B3kowicie synchronizowana, nie s=B3ysz=
a=B3em=20
aby kt=F3rykolwiek producent m=F3wi=B3 =BFe 1 jest tylko do ruszania.

Ka=BFdy bieg jest do poruszania si=EA na nim z pr=EAdko=B6ci=B1 dostosowa=
n=B1 do=20
obci=B1=BFenia i mo=BFliwo=B6ci silnika ;)

Pozdrawiam !!

10
Data: 19 kwiecień 2010, 14:38
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: kamil



"Czarek Daniluk" wrote in message=20
news:hqhi0r$8t3$1@news.onet.pl...


kamil pisze:




"Mateusz" wrote in message=20
=


news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998@j37g2000yqe.googlegroups.com...=


On 19 Kwi, 12:42, "kamil" wrote:


A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?



no w=B3a=B6nie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) =


ale


spoko, rozumiem.



Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro=20
sluzy on tylko do ruszania?



M=F3wi=B3o si=EA tak za czas=F3w kr=F3lowania na drogach 126p, albo =


innych pojazd=F3w=20


kt=F3re mia=B3y niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czasach =


kiedy to=20


skrzynia bieg=F3w jest ca=B3kowicie synchronizowana, nie s=B3ysza=B3em =


aby=20


kt=F3rykolwiek producent m=F3wi=B3 =BFe 1 jest tylko do ruszania.



No ba, ja czesto nawet jedynke przed rondem albo ciasnym zakretem =
wbijam.



Ka=BFdy bieg jest do poruszania si=EA na nim z pr=EAdko=B6ci=B1 =


dostosowan=B1 do=20


obci=B1=BFenia i mo=BFliwo=B6ci silnika ;)



Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego=20
sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej =
2000rpm.



Pozdrawiam
Kamil=20


11
Data: 19 kwiecień 2010, 15:54
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Michał?= <



W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
(takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.



Ten samochód nie jest niestety wyposażony w pełny silnik benzynowy tylko
jego atrapę 4 cylindrową (brakuje minimum 2 cylindrów). Minimalne obroty
pod obciążeniem takiego silnika to 1500 rpm.
Nawet na wykresach mocy się nie zaznacza nic poniżej bo to nie sensu.

Nie wiem jak te nowe ale w starych jak się dało gaz w podłogę to był
kangur i dziwna praca przy takich obrotach.


Pozdrawiam

12
Data: 19 kwiecień 2010, 17:36
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Michał?= <



Praktycznie kazdy silnik na wtrysku pojedzie bezproblemowo tzn. bez
szarpania na obrotach biegu jalowego (~900rpm)
Ja tak w korkach jezdze Astra 1.6 16V '97 , mam juz ponad 200tys na
liczniku i jest OK. (tzn. ruszam delikatnie bez dodawania gazu az do
pelnego puszczenia sprzegla - nawet pod gorke daje rade)



Ja też sprawdzałem na takich autach i przy gazie w podłodze szarpały
albo inne dziwne zachowania.

Poza tym Ty masz 1.6 to przy nim jesteś gość i rządzisz ;)



Pozdrawiam

13
Data: 19 kwiecień 2010, 22:37
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: marjan

WS pisze:


Mozna to rowniez wykorzystac do ruszania... Wrzuca sie jedynke ,bez
dotykania gazu !!! puszcza powoli sprzeglo (az do calkowitego
wylaczenia) i samochod jedzie... Jesli juz trzeba przyspieszyc, to


^^^^^^^^^^^



Nie chcę się czepiać, ale chyba Ci chodzi o całkowite WŁĄCZENIE sprzęgła?


--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

14
Data: 20 kwiecień 2010, 08:52
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Kuba \(aka


Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0@c36g2000yqm.googlegroups.com...
Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:


czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania)



to zdanie rodem z PRLu i dotyczy maluchow (f126p) i innych podobnych
wynalazków.





--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka


15
Data: 20 kwiecień 2010, 09:56
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Czarek Dan

kamil pisze:


Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego=


=20


sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej 2000=


rpm.


=20
=20
=20
Pozdrawiam
Kamil



Do takiej jazdy najlepsza by=B3a Warszawa dolnozaworowa z 3-biegow=B1=20
skrzyni=B1, 3 mo=BFna by=B3o wbi=E6 praktycznie tylko od bujni=EAcia jej =
na 1ce i=20
przyspiesza=B3a bez protestowania.

Moje stare TDI na VP37 jedzie bezproblemowo na wolnych obrotach na 2gim=20
biegu w.g GPS'a 18km/h i jest to za szybko na wi=EAkszo=B6=E6 pe=B3zaj=B1=
cych=20
kork=F3w :)
Fajnie w nim czu=E6 jak elektronika walczy z tym =BFeby nie spad=B3 z obr=
otami=20
poni=BFej zadanych wolnych - czyli g=F3rka i czujesz bez dotykania gazu =BF=
e=20
samoch=F3d jakby dostawa=B3 lekkiego kopa. Teraz ju=BF tego tak nie odczu=
wam,=20
ale jak przesiad=B3em si=EA z benzyny to by=B3o na pocz=B1tku lekkie zdzi=
wienie.

Pozdrawiam !!

16
Data: 20 kwiecień 2010, 10:04
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: kamil

"Czarek Daniluk" wrote in message=20
news:hqjm5t$r7c$1@news.onet.pl...


kamil pisze:




Do takiej jazdy najlepsza by=B3a Warszawa dolnozaworowa z 3-biegow=B1=20
skrzyni=B1, 3 mo=BFna by=B3o wbi=E6 praktycznie tylko od bujni=EAcia =


jej na 1ce i=20


przyspiesza=B3a bez protestowania.



Musialbym ojca podpytac, warszawe pamietam mgliscie, dopiero fiatem 125p =

dawal mi czasem pojezdzic. :)


Moje stare TDI na VP37 jedzie bezproblemowo na wolnych obrotach na =


2gim=20


biegu w.g GPS'a 18km/h i jest to za szybko na wi=EAkszo=B6=E6 =


pe=B3zaj=B1cych kork=F3w=20


:)
Fajnie w nim czu=E6 jak elektronika walczy z tym =BFeby nie spad=B3 z =


obrotami=20


poni=BFej zadanych wolnych - czyli g=F3rka i czujesz bez dotykania =


gazu =BFe=20


samoch=F3d jakby dostawa=B3 lekkiego kopa. Teraz ju=BF tego tak nie =


odczuwam,=20


ale jak przesiad=B3em si=EA z benzyny to by=B3o na pocz=B1tku lekkie =


zdziwienie.

Diesle chyba ogolnie maja latwiej na 2gim biegu. Moja turbo benzyna tez =
moge=20
na 2 ruszyc i da sie toczyc, ale ponizej 2000rpm czuc ze silnik sie =
meczy,=20
wiec szkoda auta po prostu.



Pozdrawiam
Kamil
=20


17
Data: 20 kwiecień 2010, 10:52
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Michał?= <



Szkoda silnika na takie eksperymenty - z tego powodu nawet na
hamowniach zaczynaja mierzyc od wyzszych obrotow (nie od samego dolu)
Co innego wolna jazda ze stala predkoscia... przy tych ~800rpm na
jedynce predkosc to kolka km/h, opory ruchu male - tzn. czlowiek
spokojnie moze tak pchac samochod, czyli zapewne ponizej 200W mocy
potrzeba ;)



R6 lub większe już się mierzy od jakiś 1000 rpm.


Pozdrawiam

18
Data: 20 kwiecień 2010, 12:56
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Czarek Dan

kamil pisze:


Musialbym ojca podpytac, warszawe pamietam mgliscie, dopiero fiatem 125=


p=20


dawal mi czasem pojezdzic. :)



Oj naje=BCdzi=B3em si=EA garbat=B1 :D jedna by=B3a siwa, druga jaka=B6 ta=
ka=20
zielonkawa jasno, niestety obie nie moje - tylko kolegi, ale poje=BCdzi=B3=
em=20
obiema :) drug=B1 m=F3j braciszek nawet przy=B3o=BFy=B3 w bok escorta :)


=20
Diesle chyba ogolnie maja latwiej na 2gim biegu. Moja turbo benzyna tez=


=20


moge na 2 ruszyc i da sie toczyc, ale ponizej 2000rpm czuc ze silnik si=


e=20


meczy, wiec szkoda auta po prostu.
=20



Nie wiem czy tak diesle maj=B1 pro=B6ciej, pami=EAtam jak w firmie co=20
pracowa=B3em kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez =BFaby i zga=B6ni=EA=
cia to=20
by=B3 nie lada wyczyn, potwierdza=B3 to ka=BFdy kto wsiad=B3 do nich :) w=
ymaga=B3y=20
przygaz=F3wki przy ruszaniu i to porz=B1dnej jak na diesla ...

Pozdrawiam !!


19
Data: 20 kwiecień 2010, 13:45
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: marjan

WS pisze:


On 20 Kwi, 08:24, Mateusz wrote:


jest jeszcze jeden problem, jak mam potrzebę redukcji z dwójki do
jedynki, bo jadę już masakrycznie wolno (poniżej tych 1500rpm) to
jedynka wskakuje mi od 5-6km/h wcześniej wyczuwam opór.



Ja przy takich redukcjach (tzn takich, ze po zmianie obroty silnika
musza znaczaco wzrosnac) po wysprzegleniu dodaje troche gazu (tak, jak
przegazowka przy redukcji w motocyklu) - przy odrobinie wprawy
(trafianie z obrotami) wchodzi w ulamku sekundy...



Dokładnie, też tak się staram "pomagać" temu sprzęgłu ;)
I to przy każdej zmianie biegu (choć zwłaszcza przy redukcji na niskich
biegach bywa to bardzo trudne).


--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

20
Data: 20 kwiecień 2010, 13:49
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: marjan

Mateusz pisze:


On 19 Kwi, 22:37, marjan wrote:


Nie chcę się czepiać, ale chyba Ci chodzi o całkowite WŁĄCZENIE sprzęgła?



Puszcza aż do całkowitego spuszczenia nogi ze sprzęgła. Jak włącza to
wciska, dobrze rozumiem ?



Nie. Jak całkowicie puścisz nogę ze sprzęgła to zesprzęglisz napęd z
silnikiem, czyli włączysz sprzęgło.
Gdy wciśniesz pedał sprzęgła (do końca) to wysprzęglisz układ, czyli
sprzęgło będzie wyłączone.

Oczywiście, takie czepianie się, ale powiedzieć "włączyć sprzęgło" to
przeciwieństwo wciśnięcia pedału sprzęgła, co może się z początku
wydawać paradoksem ;)


--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

21
Data: 20 kwiecień 2010, 13:50
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: kamil



"Mateusz" wrote in message=20
news:c28aeab9-5eda-43fd-b170-afe5f9e44b0c@x7g2000vbc.googlegroups.com...


On 20 Kwi, 12:56, Czarek Daniluk wrote:


Nie wiem czy tak diesle maj=B1 pro=B6ciej, pami=EAtam jak w firmie co
pracowa=B3em kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez =BFaby i =


zga=B6ni=EAcia to


by=B3 nie lada wyczyn, potwierdza=B3 to ka=BFdy kto wsiad=B3 do nich =


:) wymaga=B3y


przygaz=F3wki przy ruszaniu i to porz=B1dnej jak na diesla ...



no to chwila, bo ja ju=BF zg=B3upia=B3em, podobno przygaz=F3wk=EA =


trzeba by=B3o


stosowa=E6 przy skrzyni bez synchronizator=F3w, =BFeby wyr=F3wna=E6 =


obroty


pomi=EAdzy silnikiem a skrzyni=B1. Ale w nowoczesnym aucie to po =


choler=EA ?

To przy zmianie biegow trzeba bylo, my mowimy o ruszaniu z drugiego =
biegu..



Pozdrawiam
Kamil=20


22
Data: 20 kwiecień 2010, 14:21
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: J.F.

On Tue, 20 Apr 2010 12:56:54 +0200, Czarek Daniluk wrote:


kamil pisze:


Diesle chyba ogolnie maja latwiej na 2gim biegu. Moja turbo benzyna tez
moge na 2 ruszyc i da sie toczyc, ale ponizej 2000rpm czuc ze silnik sie
meczy, wiec szkoda auta po prostu.



Nie wiem czy tak diesle mają prościej, pamiętam jak w firmie co
pracowałem kupili dwie foki tdci, ruszenie tym bez żaby i zgaśnięcia to
był nie lada wyczyn, potwierdzał to każdy kto wsiadł do nich :) wymagały
przygazówki przy ruszaniu i to porządnej jak na diesla ...



1.9 TDi tez mi czesto gasl. Nieprzyzwyczajony bylem, ale cos za czesto
jak na "diesel ma mocny dol".

Ma mocny srodek :-)

J.



23
Data: 20 kwiecień 2010, 15:20
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Czarek Dan

kamil pisze:


To przy zmianie biegow trzeba bylo, my mowimy o ruszaniu z drugiego bie=


gu..


=20
=20
=20
Pozdrawiam
Kamil




Ja mam na my=B6li normalne ruszanie z 1 biegu ;)
Akurat te 2 pojazdy mia=B3y tak=B1 przypad=B3o=B6=E6 =BFe nie da=B3o si=EA=


nimi=20


normalnie ruszy=E6 jak na diesla przysta=B3o - trzeba by=B3o odpowiednio =

operowa=E6 gazem =BFeby nie zrobi=B3y =BFaby i nie zgas=B3y.

Pozdrawiam !!

24
Data: 20 kwiecień 2010, 21:12
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Czarek Dan

W dniu 2010-04-20 14:21, J.F. pisze:


1.9 TDi tez mi czesto gasl. Nieprzyzwyczajony bylem, ale cos za czesto
jak na "diesel ma mocny dol".

Ma mocny srodek :-)

J.




Nie wiem dlaczego Ci gasł, w TDI na pompie nie ma możliwości żeby go
zdusić przy ruszaniu, nie wiem jak jest w PD, ale sądzę że podobnie :)

Pozdrawiam !!

25
Data: 21 kwiecień 2010, 07:28
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: marjan

WS pisze:


On 20 Kwi, 13:45, marjan wrote:


Dokładnie, też tak się staram "pomagać" temu sprzęgłu ;)
I to przy każdej zmianie biegu (choć zwłaszcza przy redukcji na niskich
biegach bywa to bardzo trudne).



"temu" to rozumiem mialo oznaczac tod pedalu sprzegla ?
bo zeby "pomoc" synchronizatorom, to trzeba "podwojnego
wysprzeglenia": najpierw wciskamy pedal sprzegla, na luz, puszczamy
sprzeglo, wyrownanie obrotow gazem, znow sprzeglo, bieg, puszczamy
sprzeglo... tak to juz mi sie nie chce, no, moze czasem z 2 na 1 jak
mi sie nudzi, albo ktos mnie na tyle zdenerwuje, ze max.
przyspieszenie jest potrzebne... ;)



Szczerze, to o czymś takim nie słyszałem.

Miałem na myśli po prostu międzygaz przy redukcji czy wrzucaniu wyższego
biegu tak, aby puszczając sprzęgło autem nie szarpnęło, bo obroty
silnika przed i po zesprzęgleniu są podobne, żeby nie powiedzieć takie same.


--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

26
Data: 26 kwiecień 2010, 12:16
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Artur\(m\)


Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0@c36g2000yqm.googlegroups.com...
Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:

W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
(takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

******************

A ja bym zapytał (w korku),
Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią?
Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło?

Artur(m)


27
Data: 26 kwiecień 2010, 14:13
Temat:

Re: technika jazdy w korku - pytanie

Autor: Sergiusz R

Dnia 26.04.2010 Artur(m) napisał/a:



Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0@c36g2000yqm.googlegroups.com...
Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:

W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
(takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania)



A właściwie stale tylko ruszasz, więc proste jedynka, jak dwójki brak


bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.



A silnika nie? Sprzęgło jakby co łatwiej wymienić, z resztą to normalny
element cierny ekspoatacyjny, w przeciwieństwie do silnika.


******************

A ja bym zapytał (w korku),
Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią?



Jak stajesz np na początku cyklu świateł to spoko luz, po co męczyć nogę?
Jak korek w miarę jedzie to na sprzęgle.


Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło?



To zależy od tempa korka, jak 2km dojazdu do świateł czy wahadła, to
luz czy P w asb, szkoda nogi/klocków/docisku.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".


Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.


Tematy powiązane z technika jazdy w korku - pytanie:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24