otopr.pl Grupy dyskusyjne Wiercenie otworów w gresie

Wiercenie otworów w gresie

1
Data: 22 lut 2009, 17:26
Temat:

Wiercenie otworów w gresie

Autor: wolim

Znalazłem na allegro takie wiertła (otwornice):
http://www.allegro.pl/item551898997_diamentowe_wiertlo_17mm_18mm_19mm_20mm_21mm.html

Jak myślicie? Czy są coś warte?
Muszę wywiercić kilka otworów pod gniazdka, rurki itp.
Z tego co się zorientowałem wiertła powinny być diamentowe i te ponoć są.

Cenę mają całkiem ciekawą (w marketach za takie otwornice trzeba zapłacić
grubo ponad 100 zł), ale czy rzeczywiście dadzą radę w takich twardych
płytkach?

Pozdry,
/\/\\/\/



2
Data: 22 lut 2009, 18:47
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie?

Autor: T.M.F.

wolim pisze:


Znalazłem na allegro takie wiertła (otwornice):
http://www.allegro.pl/item551898997_diamentowe_wiertlo_17mm_18mm_19mm_20mm_21mm.html

Jak myślicie? Czy są coś warte?
Muszę wywiercić kilka otworów pod gniazdka, rurki itp.
Z tego co się zorientowałem wiertła powinny być diamentowe i te ponoć są.

Cenę mają całkiem ciekawą (w marketach za takie otwornice trzeba zapłacić
grubo ponad 100 zł), ale czy rzeczywiście dadzą radę w takich twardych
płytkach?



Wiertlo diamentowe za 15zl? :) Raczysz zartowac.
Zdjecia kiepskie, ale jak dla mnie to wyglada jak zwykle wiertlo
wolframowe. Swoja droga wiercilem w plytkach gresowych o grubosci 12mm
koronkami wolframowymi otwory pod wode i gniazdka. Szlag mnie trafial,
ale sie dalo. Przy otworach do 20mm nawet szlo niezle, wiercenie pod
gniazdka elektryczne - koszmar :) Komplet takich koronek w Casto
kosztowal jakies 30zl :)

3
Data: 22 lut 2009, 19:08
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie

Autor: wolim


Użytkownik "T.M.F." napisał


koronkami wolframowymi otwory pod wode i gniazdka. Szlag mnie trafial, ale
sie dalo. Przy otworach do 20mm nawet szlo niezle, wiercenie pod gniazdka
elektryczne - koszmar :) Komplet takich koronek w Casto kosztowal jakies
30zl :)



Koszmar, tzn. jak długo trzeba wiercić?

Pzdry,
/\/\\/\/



4
Data: 22 lut 2009, 19:27
Temat:

Re: Wiercenie otworów?= w gresie

Autor: Jacek_P

T.M.F. napisal:


Zdjecia kiepskie, ale jak dla mnie to wyglada jak zwykle wiertlo
wolframowe. Swoja droga wiercilem w plytkach gresowych o grubosci 12mm
koronkami wolframowymi otwory pod wode i gniazdka.



Mialem cos takiego kupionego w NOMI firmowanego przez Wolfcrafta.
W trakcie wiercenia wiecej sie sypalo tych krysztylkow niz
bylo efektywnej pracy.

Przy okazji: czy sa wiertla koronowe (60mm i 80mm) do pracy
udarowej? Bo przy pracy bez udaru, czysto skrawajacej to
zakwitnac mozna z nudow.
--
Pozdrawiam,

Jacek

5
Data: 22 lut 2009, 19:39
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie?

Autor: T.M.F.


koronkami wolframowymi otwory pod wode i gniazdka. Szlag mnie trafial, ale
sie dalo. Przy otworach do 20mm nawet szlo niezle, wiercenie pod gniazdka
elektryczne - koszmar :) Komplet takich koronek w Casto kosztowal jakies
30zl :)



Koszmar, tzn. jak długo trzeba wiercić?



Koronka 20mm to pare minut, koronka pod puszke (50mm?) to jakies 15min z
polewaniem woda, bo zarowno wiertlo jak i gres rozgrzewa sie do
czerwonosci co niszczy koronke i moze spowodowac pekniecie plytki. Nie
nalezy przyspieszac bo moze plytka peknac, takze z cierpliwoscia i
wyczuciem.
A nie masz gdzies w okolicy zakladu, ktory tnie woda? Cena bedzie
porownywalna, a sie nie narobisz:)

6
Data: 22 lut 2009, 19:40
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie?

Autor: T.M.F.

Jacek_P pisze:


T.M.F. napisal:


Zdjecia kiepskie, ale jak dla mnie to wyglada jak zwykle wiertlo
wolframowe. Swoja droga wiercilem w plytkach gresowych o grubosci 12mm
koronkami wolframowymi otwory pod wode i gniazdka.



Mialem cos takiego kupionego w NOMI firmowanego przez Wolfcrafta.
W trakcie wiercenia wiecej sie sypalo tych krysztylkow niz
bylo efektywnej pracy.

Przy okazji: czy sa wiertla koronowe (60mm i 80mm) do pracy
udarowej? Bo przy pracy bez udaru, czysto skrawajacej to
zakwitnac mozna z nudow.



A plytka to przezyje? Ja wiercilem w plytce przed przyklejeniem.

7
Data: 22 lut 2009, 19:58
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie

Autor: wolim


Użytkownik "T.M.F." napisał


Koronka 20mm to pare minut, koronka pod puszke (50mm?) to jakies 15min z
polewaniem woda, bo zarowno wiertlo jak i gres rozgrzewa sie do
czerwonosci co niszczy koronke i moze spowodowac pekniecie plytki. Nie
nalezy przyspieszac bo moze plytka peknac, takze z cierpliwoscia i
wyczuciem.



Hmm. Powoli zaczynam się zastanawiać, czy nie szybciej i wygodniej będzie
wyciąć chamskie otwory zwykłą gumówką z tarczą diamentową. W końcu i tak
przychodzą na to rozety itp. Ciąłem tym zestawem już ten mój gres, ale po
linii prostej - w sumie nie tnie się najgorzej. Tylko czy jest jakiś sposób
na wycięcie w miarę równego koła? O ile duże otwory pod gniazdka to nie
problem, bo można naciąć takie słoneczko i wyłupać szczypcami, o tyle małe
otwory (takie pod rury przy grzejniku) stanowią problem, bo tarcza ma
średnicę 125 mm i nie bardzo można nią dość precyzyjnie wyciąć małe kółeczko
(płytka jest gruba i jak się chce przeciąć na wylot, to z jednej strony
zrobi się małą dziurkę, a z drugiej jest duża kreska).


A nie masz gdzies w okolicy zakladu, ktory tnie woda? Cena bedzie
porownywalna, a sie nie narobisz:)



Myślałem o tym, ale to dla mnie trochę problemowe. Trzeba mierzyć, wozić,
potem pewnie się okaże, że coś źle wymierzyłem - znowu wożenie... To nie dla
mnie ;)

Pzry,
/\/\\/\/



8
Data: 22 lut 2009, 20:02
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie

Autor: Maniek4


Użytkownik "Jacek_P" napisał w wiadomości
news:gns5dk$f9v$1@srv.cyf-kr.edu.pl...


Przy okazji: czy sa wiertla koronowe (60mm i 80mm) do pracy
udarowej? Bo przy pracy bez udaru, czysto skrawajacej to
zakwitnac mozna z nudow.



Otwornicami wolframowymi smialo wiercisz z udarem, tyle ze nie w gresie a
ogolnie w niewykonczonej scianie.

Pozdro.. TK



9
Data: 22 lut 2009, 21:03
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie

Autor: Max


Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości
news:gns6el$84r$1@news.interia.pl...



Użytkownik "T.M.F." napisał


.... Tylko czy jest jakiś sposób


na wycięcie w miarę równego koła? O ile duże otwory pod gniazdka to nie
problem, bo można naciąć takie słoneczko i wyłupać szczypcami, o tyle małe
otwory (takie pod rury przy grzejniku) stanowią problem, bo tarcza ma
średnicę 125 mm i nie bardzo można nią dość precyzyjnie wyciąć małe
kółeczko (płytka jest gruba i jak się chce przeciąć na wylot, to z jednej
strony zrobi się małą dziurkę, a z drugiej jest duża kreska).



Do takich otworów w płytkach kupiłem sobie specjalny okrągły brzeszot
wolframowy ( do ręcznej piłki do metalu ).
Wierci się w płytce otwór wiertarką - przekłada się przez niego brzeszczot -
5 minut i ładne kółko ręcznie wycięte.

P.S. Też próbowałem wiercić koronkami, specjalnym wykrajnkiem - ale jak
płytki pękały mi jedna za drugą - zwłaszcza przy otworach pod puszki -
przeszedłem na ręczne wycinanie.
Kwestia tylko, jak twardy jest gres :-)

Pozdrawiam
Piotrek



10
Data: 23 lut 2009, 02:59
Temat:

Re: Wiercenie otworów?= w gresie

Autor: Jacek_P

Maniek4 napisal:


Otwornicami wolframowymi smialo wiercisz z udarem, tyle ze nie w gresie a
ogolnie w niewykonczonej scianie.



Mysle o scianie i puszkach. Nie o plytkach :)

A widiowymi uzebionymi mozna z udarem? Bo mam watpliwosci,
czy predkosc obwodowa korony zwyczajnie nie urwie zebow.
--
Pozdrawiam,

Jacek

11
Data: 23 lut 2009, 07:52
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie?

Autor: wolim@inte


P.S. Te=BF pr=F3bowa=B3em wierci=E6 koronkami, specjalnym wykrajnkiem - a=


le jak


p=B3ytki p=EAka=B3y mi jedna za drug=B1 - zw=B3aszcza przy otworach pod p=


uszki -


przeszed=B3em na r=EAczne wycinanie.
Kwestia tylko, jak twardy jest gres :-)



Ale ciales tym gres, czy zwykla ceramike? Wprawdzie po lekturze
usenetu dochodz=EA do wniosku, =BFe moj gres nie jest super twardy, bo
gumowka z tarcza diamentowa za 15 zl daje sobie z nim dosc latwo rade,
ale jednak to zawsze gres.

Pzdry,
/\/\\/\/


12
Data: 23 lut 2009, 09:40
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie?

Autor: Sebastian

Jacek_P wrote:


Maniek4 napisal:


Otwornicami wolframowymi smialo wiercisz z udarem, tyle ze nie w gresie a
ogolnie w niewykonczonej scianie.



Mysle o scianie i puszkach. Nie o plytkach :)

A widiowymi uzebionymi mozna z udarem? Bo mam watpliwosci,
czy predkosc obwodowa korony zwyczajnie nie urwie zebow.



Mozna, ale nie takimi za 30zl gdzie jest napisane ze uzywac bez udaru,
tylko za 500. Choc jezeli juz wchodzic na takie kwoty to szybciej jest
wiertlem przebiciowym.
S.

13
Data: 23 lut 2009, 10:04
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie

Autor: Maniek4


Użytkownik "Sebastian Sawicki" napisał w
wiadomości news:7q3a76-dsj.ln1@kerber.swps.edu.pl...


A widiowymi uzebionymi mozna z udarem? Bo mam watpliwosci,
czy predkosc obwodowa korony zwyczajnie nie urwie zebow.



Mozna, ale nie takimi za 30zl gdzie jest napisane ze uzywac bez udaru,
tylko za 500. Choc jezeli juz wchodzic na takie kwoty to szybciej jest
wiertlem przebiciowym.



I z obrotami nie wolno przesadzac, znaczy mniejsze niz wieksze. :-)

Pozdro.. TK



14
Data: 24 lut 2009, 18:08
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie

Autor: wolim

Okazało się, że gres nie jest taki straszny. Dzisiaj dla próby wziąłem
zwykłe marketowe wiertło (takie co po kilka złotych się kupuje cały komplet)
i wkrętarką akumulatorową wywierciłem otwór w kawałku płytki. Co prawda z
trudem i dymem, ale się udało ;)

Kupię solidniejsze wiertła diamentowe i myślę, że nie będzie problemu ;)

Pzdry,
/\/\\/\/



15
Data: 24 lut 2009, 18:30
Temat:

Re: Wiercenie otworów w gresie?

Autor: T.M.F.

wolim pisze:


Okazało się, że gres nie jest taki straszny. Dzisiaj dla próby wziąłem
zwykłe marketowe wiertło (takie co po kilka złotych się kupuje cały komplet)
i wkrętarką akumulatorową wywierciłem otwór w kawałku płytki. Co prawda z
trudem i dymem, ale się udało ;)

Kupię solidniejsze wiertła diamentowe i myślę, że nie będzie problemu ;)



Oj, nie chce cie zniechecac, ale wiercenie malej dziurki w gresie, a
wiercenie otwornica dziury o srednicy 5cm to dwie rozne rzeczy :)
Zeby sobie to uswiadomic porownaj powierzchnie kontaktu wiertla z gresem
w jednym i drugim przypadku.


Tematy powiązane z Wiercenie otworów w gresie:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24