otopr.pl Grupy dyskusyjne Wycinanie otworów w drewnianym blacie

Wycinanie otworów w drewnianym blacie

1
Data: 3 styczeń 2007, 16:32
Temat:

Wycinanie otworów w drewnianym blacie

Autor: 666

Blat drewniany, lamelkowy (klejony z listewek), grubości 19 mm
Zastawiam się, czy da się wyciąć otwór pod zlew, bez uprzedniego nawiercania.
To znaczy, czy da się"wejść" w drewno elektryczną otwornicą samym brzeszczotem.
Najpierw brzeszczot stycznie do powierzchni blatu, potem zagłębia się coraz głębiej, aż w końcu ostrze przechodzi na
drugą stronę, i pojedziemy po kresce.
Przy wiórówce by się dało, ale nie wiem, jak to bedzie przy drewnie (egzotycznym zresztą).
Zacząć z pracą 'normalną', czy od razu z 'podcinaniem' ostrza ?
Mam pomysł na wykorzystanie tego wewnetrznego fragmentu blatu po otworze na zlew, więc nie chciałbym wiercić ani
wiertłami, ani tym bardziej koronkami.
Nie bardzo mam na czym spróbować.
JaC

--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 2869 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!


2
Data: 3 styczeń 2007, 18:03
Temat:

Re: Wycinanie otworów w drewnianym blacie?

Autor: Jarek P. <


666 wrote:




Najpierw brzeszczot stycznie do powierzchni blatu, potem
zagłębia się
coraz głębiej, aż w końcu ostrze przechodzi na drugą stronę, i
pojedziemy po kresce.



Da się. Ale trudno, jeśli chodzi Ci o to, żeby nie poharatać
wewnętrznej części, warto poćwiczyć najpierw na czymś
(czymkolwiek, zrzynek dębowego parapetu kup), bo sam początek
jest kłopotliwy, brzeszczot się usiłuje rzucać i kaleczy wszystko
wokół, trzeba mocno i pewnie trzymać wyrzynarkę opartą mocno
brzegiem stopy o blat i bardzo delikatnie ją przekręcać. Nie
wiem, czy nie prościej jednak nawiercić i tak poprowadzić linię
cięcia, żeby ta wewnętrzna część wyszła ładnie, a reszta
nawierconego otworu została w blacie pod krawędzią zlewu.

J.


3
Data: 4 styczeń 2007, 01:38
Temat:

Re: Wycinanie otworów w drewnianym blacie

Autor: Sbook


Użytkownik " 666" napisał w wiadomości
news:engi1s$ea3$1@news.wp.pl...


Blat drewniany, lamelkowy (klejony z listewek), grubości 19 mm
Zastawiam się, czy da się wyciąć otwór pod zlew, bez uprzedniego
nawiercania.
To znaczy, czy da się"wejść" w drewno elektryczną otwornicą samym
brzeszczotem.
Najpierw brzeszczot stycznie do powierzchni blatu, potem zagłębia się
coraz głębiej, aż w końcu ostrze przechodzi na
drugą stronę, i pojedziemy po kresce.
Przy wiórówce by się dało, ale nie wiem, jak to bedzie przy drewnie
(egzotycznym zresztą).
Zacząć z pracą 'normalną', czy od razu z 'podcinaniem' ostrza ?
Mam pomysł na wykorzystanie tego wewnetrznego fragmentu blatu po otworze
na zlew, więc nie chciałbym wiercić ani
wiertłami, ani tym bardziej koronkami.
Nie bardzo mam na czym spróbować.
JaC




Witam.
A mi tak przyszło teraz do głowy, że może jednak nawiercić,ale wiertłem o
średnicy zblizonej do grubości nozyka wyrzynarki. potem tylko lekko
przeszlifujesz krawędź cięcia i po kłopocie. Moim zdaniem Twój pomysł z
opuszczaniem nożyka jest realny ale chyba jednak nie uzyskasz idealnej
krawędzi cięcia...Swoja drogą spróbuję jak to będzie szło w drewnie.

pozdr
Sławek



4
Data: 4 styczeń 2007, 10:57
Temat:

Re: Wycinanie otworów w drewnianym blacie

Autor: 666

OK, dzieki.
To by musiało byćwiertło z 10 milimetrów, za grube...
A może naciąć lekko linię cięcia tarczówką, podobną techniką z przechylaniem?
Ktoś tak się wcinał tarczówką w drewno?
Drugi temat, to jak zapewnić, żeby ostrze wyrzynarki szło prostopadle do blatu?
Teoretycznie powinno, w praktyce od strony wyrzynarki jedzie po prostej, a od przeciwnej zostawia ślad jak po trzeźwym
wężu...
Co prawda przy wyrzynarkach z podcinającym ostrzem jest o niebo lepiej.
JaC



Nie wiem, czy nie prościej jednak nawiercić i tak poprowadzić linię cięcia, żeby ta wewnętrzna część wyszła ładnie, a


reszta nawierconego otworu została w blacie pod krawędzią zlewu.

--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 2872 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!


5
Data: 4 styczeń 2007, 11:05
Temat:

Re: Wycinanie otworów w drewnianym blacie?

Autor: Krzychu


666 napisał(a):


OK, dzieki.
To by musiało byćwiertło z 10 milimetrów, za grube...



A nie możesz cienkim wiertłem nawiercić kilka otworów obok siebie i je
ze sobą połączyć? Dostaniesz cienką szczelinę, w którą włożysz brzeszczot.

Pozdrawiam
Krzysztof Smyk

--
.::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.


Jeżeli problem można rozwiązać - nie ma się czym martwić <<
Jeżeli problemu nie można rozwiązać - nie ma się po co martwić. <<

6
Data: 4 styczeń 2007, 15:10
Temat:

Re: Wycinanie otworów w drewnianym blacie

Autor: karlos

jak chcesz, zeby wyrzynarka dala Ci kopa z wielkim impetem to nie radze tej
metody
wez wiertarke i zrob otwor, tak bedzie i dla Ciebie i dla blatu
bezpieczniej:)



7
Data: 5 styczeń 2007, 11:59
Temat:

Re: Wycinanie otworów w drewnianym blacie

Autor: MaciekP

W moim blacie - sosna 4.5 cm grubości pod płytę gazową zrobiłem to tak:
- zaznaczyłem rogi płyty,
- stycznie do zaznaczenia wyciąłem otwory frezem 30mm
- ręczną piłą tarczową przykładając ją od góry (i mocno trzymając) wciąłem
się w blat tak aby tył tarczy piły doszedł do wyfrezowane otworu i do
przodu!

Tak zrobiłem ze wszystkich 4 stron - krawędzie cięcia od dołu blatu trzeba
było lekko przeszlifować - u góry wyszło idealnie.

Pozdrawiam
Maciek




Tematy powiązane z Wycinanie otworów w drewnianym blacie:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24