otopr.pl Grupy dyskusyjne Wyginanie preta stalowego fi8

Wyginanie preta stalowego fi8

1
Data: 9 styczeń 2008, 18:00
Temat:

Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Ghost

Witam,


Skladam sobie wlasnorecznie balustrade do schodow. Sa w niej poziome


prety stalowe fi8 - sprezyste. Musze je wygiac i zastanawiam sie czy da sie
to jakos domowym sposobem wykonac, czy musze szukac sie udac z tym jednak do
jakiegos warsztatu?

TIA

Ghost


2
Data: 9 styczeń 2008, 18:33
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: --=olo=--



Skladam sobie wlasnorecznie balustrade do schodow. Sa w niej poziome
prety stalowe fi8 - sprezyste. Musze je wygiac i zastanawiam sie czy da


sie


to jakos domowym sposobem wykonac, czy musze szukac sie udac z tym jednak


do


jakiegos warsztatu?



zależy jak chcesz wygiąć, możesz zrobić giętarkę podobną jak do strzemion i
metodą prób i błędów wyginać więcej niż trzeba, bo drut będzie wracał do
jakiegoś punktu ze względu na to że sprężynuje

--=olo=--



3
Data: 9 styczeń 2008, 20:19
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: adamw2

Weż dwie rurki, np półcalowe do wody (im mniejsza średnica tym
lepiej), długość rurek co najmniej pół metra, ale to musisz
wypróbować. Włóż w nie pręt.


--------------------- ------------------


=========================== pręt


-------------------- ------------------


rurka 1 ^ rurka 2


I
I
I


miejsce gięcia



Rurki powinny stykać się ze sobą w tym miejscu, w którym chcesz zgiąć
pręt. Na jednej rurce stań nogami, za drugą ciągnij dosiebie. Po
jedenej, dwu próbach będziesz giął dokładnie w tym miejscu co chcesz.
W ten sposób giąłem nawet zbrojeniową 14 tkę.

Pozdrawiam
Adam



4
Data: 9 styczeń 2008, 20:32
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Igor Kotli

adamw2 pisze:


Weż dwie rurki, np półcalowe do wody (im mniejsza średnica tym
lepiej), długość rurek co najmniej pół metra, ale to musisz
wypróbować. Włóż w nie pręt.

--------------------- ------------------
=========================== pręt
-------------------- ------------------
rurka 1 ^ rurka 2
I
I
I
miejsce gięcia

Rurki powinny stykać się ze sobą w tym miejscu, w którym chcesz zgiąć
pręt. Na jednej rurce stań nogami, za drugą ciągnij dosiebie. Po
jedenej, dwu próbach będziesz giął dokładnie w tym miejscu co chcesz.
W ten sposób giąłem nawet zbrojeniową 14 tkę.



I nie pekla ???

BR
Igus'

5
Data: 9 styczeń 2008, 20:38
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: KsZZysiek


I nie pekla ???



Stal zbrojeniowa jest generalnie dosc miękka. Ja giąłem 14stke żebrowaną
w haczyki czyli o 180 stopni, oczywiscie o promieniu kilkunastu cm.
Mniejszego nie udało się osiągnac bez odpowiedniej maszyny.

--
Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

6
Data: 9 styczeń 2008, 20:42
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Kudlaty

W Wed, 09 Jan 2008 20:32:49 +0100, Igor Kotlicki
napisal:


adamw2 pisze:


Weż dwie rurki, np półcalowe do wody (im mniejsza ¶rednica tym
lepiej), długo¶ć rurek co najmniej pół metra, ale to musisz
wypróbować. Włóż w nie pręt.

--------------------- ------------------
=========================== pręt
-------------------- ------------------
rurka 1 ^ rurka 2
I
I
I
miejsce gięcia

Rurki powinny stykać się ze sob± w tym miejscu, w którym chcesz zgi±ć
pręt. Na jednej rurce stań nogami, za drug± ci±gnij dosiebie. Po
jedenej, dwu próbach będziesz gi±ł dokładnie w tym miejscu co chcesz.
W ten sposób gi±łem nawet zbrojeniow± 14 tkę.



I nie pekla ???

BR
Igus'



zartujesz stal ST3S jet jak guma

7
Data: 9 styczeń 2008, 21:15
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: adamw2


I nie pekla ???



Mimo największych starań, promień gięcia wychodzi ze dwa, trzy
centymetry. Mniejszego nie da się chałupniczo uzyskać, bo rurki się
rożjeżdżają. Więc nic mi niepękło.

Adam



8
Data: 9 styczeń 2008, 21:41
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Ghost


Użytkownik "adamw2" napisał w wiadomości
news:fm36mt$2sm$1@achot.icm.edu.pl...


Weż dwie rurki, np półcalowe do wody (im mniejsza średnica tym lepiej),
długość rurek co najmniej pół metra, ale to musisz wypróbować. Włóż w nie
pręt.

--------------------- ------------------
=========================== pręt
-------------------- ------------------
rurka 1 ^ rurka 2
I
I
I
miejsce gięcia

Rurki powinny stykać się ze sobą w tym miejscu, w którym chcesz zgiąć
pręt. Na jednej rurce stań nogami, za drugą ciągnij dosiebie. Po jedenej,
dwu próbach będziesz giął dokładnie w tym miejscu co chcesz.
W ten sposób giąłem nawet zbrojeniową 14 tkę.



Calkiem niezly pomysl - ale u mnie to sa takie ladne prety, nie chcialbym by
sie porysowaly, te rurki ich nie uszkodza przy tak duzych naprezeniach?


9
Data: 9 styczeń 2008, 22:02
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: adamw2


Calkiem niezly pomysl - ale u mnie to sa takie ladne prety, nie
chcialbym by sie porysowaly, te rurki ich nie uszkodza przy tak
duzych naprezeniach?



Trzeba spróbować. Jakbedzie rysować to pokombinuj coś z drewnem. Jeden
koniec preta można ścisnąć jakoś między dwiema belkami drewnianymi,
ale jak ciągnąć za drugi, żeby zgiął się tam gdzie trzeba to nie wiem.
potrzeba jest matką, jak pokombinujesz to pewnie cos zrobisz.

Adam



10
Data: 10 styczeń 2008, 08:38
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Ghost


Użytkownik "adamw2" napisał w wiadomości
news:fm3cn7$frl$1@achot.icm.edu.pl...


Calkiem niezly pomysl - ale u mnie to sa takie ladne prety, nie chcialbym
by sie porysowaly, te rurki ich nie uszkodza przy tak duzych
naprezeniach?



Trzeba spróbować. Jakbedzie rysować to pokombinuj coś z drewnem. Jeden
koniec preta można ścisnąć jakoś między dwiema belkami drewnianymi, ale
jak ciągnąć za drugi, żeby zgiął się tam gdzie trzeba to nie wiem.
potrzeba jest matką, jak pokombinujesz to pewnie cos zrobisz.



Chyba sprobuje tak, jak sugerowales na poczatku tylko bede wkladal w podwoje
rurki - plastikowa w srodek, stalowa na zewnatrz.


11
Data: 10 styczeń 2008, 10:19
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Sen

A jaki chcesz uzyskac promien giecia?
Fi 8 to mozna giac w rekach, lub np na jakims kolku zamocowanym w
imadle, aby promien giecia byl kolem.

S,

12
Data: 10 styczeń 2008, 11:20
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Tomek


Witam,

Skladam sobie wlasnorecznie balustrade do schodow. Sa w niej poziome
prety stalowe fi8 - sprezyste. Musze je wygiac i zastanawiam sie czy da sie
to jakos domowym sposobem wykonac, czy musze szukac sie udac z tym jednak do
jakiegos warsztatu?

TIA

Ghost


Bez odpowiedniego narzędzia nie dasz rady. Metoda z rurkami nadaje się do prętów
zbrojeniowych. W Twoim przypadku nie uzyskasz tą metodą wystarczającej
dokładności. Ty potrzebujesz dokładność lepsza niż 0,5mm. Inaczej będzie
balustrada wygadała jakbyś ze złomu coś przytargał. Lepiej dać do ślusarza i
niech on się martwi.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13
Data: 10 styczeń 2008, 12:25
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Ghost


Użytkownik "Sen" napisał w wiadomości
news:rf4h55-avj.ln1@kerber.swps.edu.pl...


A jaki chcesz uzyskac promien giecia?
Fi 8 to mozna giac w rekach, lub np na jakims kolku zamocowanym w imadle,
aby promien giecia byl kolem.



Co prawda jeszcze nie probowalem, ale ten pret jest dosc mocny i sprezysty.
Ja sie tylko obawiam czy czasem tego nie trzeba pogdrzac do jakiejs
tempetarury by uzyskalo plastycznosc. Mam obawy czy zaraz za sprzezystoscia
nie ma od razu zlamania, albo ze po prostu zakres plastycznosci w
zwyklej temperaturze jest niewielki.


14
Data: 11 styczeń 2008, 10:09
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Ghost


Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
news:6c96.0000000f.4785f155@newsgate.onet.pl...


Witam,

Skladam sobie wlasnorecznie balustrade do schodow. Sa w niej poziome
prety stalowe fi8 - sprezyste. Musze je wygiac i zastanawiam sie czy da
sie
to jakos domowym sposobem wykonac, czy musze szukac sie udac z tym jednak
do
jakiegos warsztatu?

TIA

Ghost


Bez odpowiedniego narzędzia nie dasz rady. Metoda z rurkami nadaje się do
prętów
zbrojeniowych. W Twoim przypadku nie uzyskasz tą metodą wystarczającej
dokładności. Ty potrzebujesz dokładność lepsza niż 0,5mm. Inaczej będzie
balustrada wygadała jakbyś ze złomu coś przytargał. Lepiej dać do ślusarza
i
niech on się martwi.



Bez przesady - wystarczy pewnie max 2mm (one sa elastyczne, wiec sporo da
sie nadrobic podczas montazu) ale faktycznie wlasnie ta dokladnosc (a
wlasciwie powtarzalnosc wygiecia kazdego z czterech pretow) jest sporym
wyzwaniem.


15
Data: 11 styczeń 2008, 10:21
Temat:

Re: Wyginanie preta stalowego fi8

Autor: Sen

Ghost wrote:


Co prawda jeszcze nie probowalem, ale ten pret jest dosc mocny i sprezy=


sty.


Ja sie tylko obawiam czy czasem tego nie trzeba pogdrzac do jakiejs
tempetarury by uzyskalo plastycznosc. Mam obawy czy zaraz za sprzezysto=


scia


nie ma od razu zlamania, albo ze po prostu zakres plastycznosci w
zwyklej temperaturze jest niewielki.



A co to jest za pr=EAt? Sk=B1d go masz? Zwyk=B3y pr=EAt g=B3adki z hurtow=
ni stali?
Podgrzac bylo by pewnie super, nawet jakims wiekszym palnikiem na=20
propan-butan.
S.




Tematy powiązane z Wyginanie preta stalowego fi8:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24