otopr.pl Grupy dyskusyjne Za duży poziom oleju

Za duży poziom oleju

1
Data: 8 lut 2002, 13:06
Temat:

Za duży poziom oleju

Autor: gmik

Witam

W stacji wymienili mi olej, ale kutafony nalali za dużo, jest jakieś 3 mm
powyżej max. Czy można tak jeździć, czy lepiej pojechać i niech spuszczają
nadmiar?


pozdro
gmik



2
Data: 8 lut 2002, 13:36
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: sobol


...


Witam

W stacji wymienili mi olej, ale kutafony nalali za dużo, jest jakieś 3 mm
powyżej max. Czy można tak jeździć, czy lepiej pojechać i niech spuszczają
nadmiar?



niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane uszczelek),
przypomne ze nadmiar oleju wcale nie musi swiadczyc o tym ze ktos go nalal
zbyt duzo!! moze to uszczelka pod glowica ? lub w niektorych silnikach
pompka paliwa?

pozdr.
sobol



3
Data: 8 lut 2002, 13:46
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: gmik



niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane


uszczelek),


przypomne ze nadmiar oleju wcale nie musi swiadczyc o tym ze ktos go nalal
zbyt duzo!! moze to uszczelka pod glowica ? lub w niektorych silnikach
pompka paliwa?


Myślę, że raczej za dużo oleju bo w bańce 5l zostało gdzieś 0,9-0,8l. A
później wyczytałem, że do silnika wchodzi 4l.

Jak ewentualnie sprawdzić, czy to nie uszczelka lub pompa paliwa?

pozdro
gmik



4
Data: 8 lut 2002, 14:25
Temat:

Re: Za duży poziom oleju?

Autor: Xeper

gmik napisał(a) w wiadomości: ...




niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane


uszczelek),



a zwlaszcza uszczelniaczy walu korbowego...


przypomne ze nadmiar oleju wcale nie musi swiadczyc o tym ze ktos go


nalal


zbyt duzo!! moze to uszczelka pod glowica ? lub w niektorych silnikach
pompka paliwa?


Myślę, że raczej za dużo oleju bo w bańce 5l zostało gdzieś 0,9-0,8l. A
później wyczytałem, że do silnika wchodzi 4l.

Jak ewentualnie sprawdzić, czy to nie uszczelka lub pompa paliwa?



spusc do odpowiedniego poziomu - jak nie przybedzie to znaczy ze
najprawdopodobniej jest ok

--
Pozdrawiam.

Wojciech Gawronski

====================================


Skoda Favorit 135 L LPG


-= Czeska Technologia w Sluzbie Ludzkosci =-



5
Data: 8 lut 2002, 15:31
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog



sobol wrote:


...
> Witam
>
> W stacji wymienili mi olej, ale kutafony nalali za dużo, jest jakieś 3 mm
> powyżej max. Czy można tak jeździć, czy lepiej pojechać i niech spuszczają
> nadmiar?

niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane uszczelek),



A niby dlaczego? 3mm ponad kreske?
Ludzie, bez przesady. Najbardziej zagrozony przy przedawkowaniu jest
katalizator.
Jak przedawkujesz razy 2 to filtr powietrza.....:))
Juz widzialem silnik VW pracujacy z lekko ponad 8 litrow oleju :)) zadnym
uszczelkom sie nic nie stalo.




przypomne ze nadmiar oleju wcale nie musi swiadczyc o tym ze ktos go nalal
zbyt duzo!! moze to uszczelka pod glowica ? lub w niektorych silnikach
pompka paliwa?



Ale to tylko wtedy kiedy wiesz ze bylo dobrze a potem przybylo.



--
Marek



6
Data: 8 lut 2002, 16:20
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: merror

Ja nalałem kiedyś za dużo - nie było bagnetu, to silnik wyrzucił nadmiar
przez odmę - było go więcej niż za dużo :)))))


Użytkownik "Marek Proga" napisał w wiadomości
news:3C63E15B.C2EEBCBC@mail.utexas.edu...




sobol wrote:

> ...
> > Witam
> >
> > W stacji wymienili mi olej, ale kutafony nalali za dużo, jest jakieś 3


mm


> > powyżej max. Czy można tak jeździć, czy lepiej pojechać i niech


spuszczają


> > nadmiar?
>
> niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane


uszczelek),



A niby dlaczego? 3mm ponad kreske?
Ludzie, bez przesady. Najbardziej zagrozony przy przedawkowaniu jest
katalizator.
Jak przedawkujesz razy 2 to filtr powietrza.....:))
Juz widzialem silnik VW pracujacy z lekko ponad 8 litrow oleju :)) zadnym
uszczelkom sie nic nie stalo.


>
> przypomne ze nadmiar oleju wcale nie musi swiadczyc o tym ze ktos go


nalal


> zbyt duzo!! moze to uszczelka pod glowica ? lub w niektorych silnikach
> pompka paliwa?

Ale to tylko wtedy kiedy wiesz ze bylo dobrze a potem przybylo.



--
Marek






7
Data: 8 lut 2002, 16:57
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: Tomasz Jar

Użytkownik "Marek Proga" napisał w wiadomości
news:3C63E15B.C2EEBCBC@mail.utexas.edu...




sobol wrote:

> ...
> > Witam
> >
> > W stacji wymienili mi olej, ale kutafony nalali za dużo, jest jakieś 3


mm


> > powyżej max. Czy można tak jeździć, czy lepiej pojechać i niech


spuszczają


> > nadmiar?
>
> niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane


uszczelek),



A niby dlaczego? 3mm ponad kreske?
Ludzie, bez przesady. Najbardziej zagrozony przy przedawkowaniu jest
katalizator.
Jak przedawkujesz razy 2 to filtr powietrza.....:))
Juz widzialem silnik VW pracujacy z lekko ponad 8 litrow oleju :)) zadnym
uszczelkom sie nic nie stalo.



Aha ... a ja wróżę z fusów. Tanio.

Odciągnąć nadmiar oleju natychmiast! Chyba, że chcesz simeringi wymieniać i
przy okazji pasek rozrządu, bo na pewno jak puści simering to pasek olejem
zachlapie.

Jurand.



8
Data: 8 lut 2002, 17:53
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog




> > niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane
uszczelek),
>
> A niby dlaczego? 3mm ponad kreske?
> Ludzie, bez przesady. Najbardziej zagrozony przy przedawkowaniu jest
> katalizator.
> Jak przedawkujesz razy 2 to filtr powietrza.....:))
> Juz widzialem silnik VW pracujacy z lekko ponad 8 litrow oleju :)) zadnym
> uszczelkom sie nic nie stalo.

Aha ... a ja wróżę z fusów. Tanio.



No wlasnie widze, nie pierwszy raz.




Odciągnąć nadmiar oleju natychmiast! Chyba, że chcesz simeringi wymieniać i
przy okazji pasek rozrządu, bo na pewno jak puści simering to pasek olejem
zachlapie.



A jaka byla herbata ktora to powiedziala? Bo znowu powiedziala glupio.


--
Marek



9
Data: 8 lut 2002, 18:37
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: sobol


Użytkownik "Tomasz Jarnot" napisał w wiadomości
news:3c63f5a2@news.vogel.pl...


Użytkownik "Marek Proga" napisał w wiadomości
news:3C63E15B.C2EEBCBC@mail.utexas.edu...
>
>
> sobol wrote:
>
> > ...
> > > Witam
> > >
> > > W stacji wymienili mi olej, ale kutafony nalali za dużo, jest jakieś


3


mm
> > > powyżej max. Czy można tak jeździć, czy lepiej pojechać i niech
spuszczają
> > > nadmiar?
> >
> > niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane
uszczelek),
>
> A niby dlaczego? 3mm ponad kreske?
> Ludzie, bez przesady. Najbardziej zagrozony przy przedawkowaniu jest
> katalizator.
> Jak przedawkujesz razy 2 to filtr powietrza.....:))
> Juz widzialem silnik VW pracujacy z lekko ponad 8 litrow oleju :))


zadnym


> uszczelkom sie nic nie stalo.



ta? a jak odbywalem w szkole sredniej praktyki w serwisie poldka to
przyjechal ziomek i mowi ze nie wie co sie stalo, wymienil olej i po
wymianie wali mu wszsytkimi dziurami, no to mechanior sie go pyta - panie a
iles pan tego oleju nalal ?
a o na to: no jak ile, pod korek

sobol




10
Data: 8 lut 2002, 20:02
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog





> > > niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane
> uszczelek),
> >
> > A niby dlaczego? 3mm ponad kreske?
> > Ludzie, bez przesady. Najbardziej zagrozony przy przedawkowaniu jest
> > katalizator.
> > Jak przedawkujesz razy 2 to filtr powietrza.....:))
> > Juz widzialem silnik VW pracujacy z lekko ponad 8 litrow oleju :))
zadnym
> > uszczelkom sie nic nie stalo.

ta?



Jak najbardziej.


a jak odbywalem w szkole sredniej praktyki w serwisie poldka to



To sie tam wiele nauczyles? Prawda?



przyjechal ziomek i mowi ze nie wie co sie stalo, wymienil olej i po
wymianie wali mu wszsytkimi dziurami, no to mechanior sie go pyta - panie a
iles pan tego oleju nalal ?
a o na to: no jak ile, pod korek



No i co? W tym VW w ktorym bylo 8 litrow tez walilo, glownie filtrem powietrza,
byl tak mokry jak by go w wiadrze z olejem umoczyc, i olej sie lal z przedniego
pasa bo tam jest ujecia powietrza.
Tylko ze ja wiem co bylo dalej z tym VW i nie od speca co uczniakom kawaly
opowiada.
Bez zadnych remontow auto jezdzilo jeszcze dluuugo nie wykazujac zadnych oznak
zniszczonych uszczelniaczy.

Tak wiec panikowanie w sytuacji kiedy jest 3 mm ponad kreske jest zdecydowana
przesada.

Oczywiscie nalezy pojechac do nygusow by poprawili, ale to tak bardziej dla
zasaady.


--
Marek



11
Data: 9 lut 2002, 09:25
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: Tomasz Jar

Użytkownik "Marek Proga" napisał w wiadomości
news:3C6420DC.E0C9B8C5@mail.utexas.edu...


> a jak odbywalem w szkole sredniej praktyki w serwisie poldka to

To sie tam wiele nauczyles? Prawda?



Marku, idź może na hamburgera, zamiast śmiecić na grupie...


> przyjechal ziomek i mowi ze nie wie co sie stalo, wymienil olej i po
> wymianie wali mu wszsytkimi dziurami, no to mechanior sie go pyta -


panie a


> iles pan tego oleju nalal ?
> a o na to: no jak ile, pod korek

No i co? W tym VW w ktorym bylo 8 litrow tez walilo, glownie filtrem


powietrza,


byl tak mokry jak by go w wiadrze z olejem umoczyc, i olej sie lal z


przedniego


pasa bo tam jest ujecia powietrza.
Tylko ze ja wiem co bylo dalej z tym VW i nie od speca co uczniakom kawaly
opowiada.
Bez zadnych remontow auto jezdzilo jeszcze dluuugo nie wykazujac zadnych


oznak


zniszczonych uszczelniaczy.



Bo akurat pewnie Ci się udało i ciśnienie nie wywaliło simeringów. Przy
przelaniu normalnym jest, że olej jest wypychany wszelkimi możliwymi
drogami, m.in. dużo większe ciśnienie wywierane jest na wszelkiego rodzaju
uszczelki i może coś puścić. I tylko całkowity abnegat motoryzacyjny będzie
twierdził inaczej.

Jurand.



12
Data: 9 lut 2002, 11:53
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: sobol




Przy
przelaniu normalnym jest, że olej jest wypychany wszelkimi możliwymi
drogami, m.in. dużo większe ciśnienie wywierane jest na wszelkiego rodzaju
uszczelki i może coś puścić. I tylko całkowity abnegat motoryzacyjny


będzie


twierdził inaczej.

Jurand.


dokladnie nic dodac nic ujac

pozdr
sobol



13
Data: 9 lut 2002, 12:01
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: sobol




> a jak odbywalem w szkole sredniej praktyki w serwisie poldka to

To sie tam wiele nauczyles? Prawda?

praktymi mialem jeszcze w serwisach: DAEWOO, CITROEN, SEAT, SUZUKI, STAR i


nie ukrywam ze najwiecej (podstaw, tj np ze do silnika do ktorego wchodzi 4l
oleju nie nalewa sie 8 l. i troche innych bardziej powaznych rzeczy)
nauczylem sie wlasnie na poldku i na wlasnym 126p

pozdr
sobol
cordoba '99




14
Data: 10 lut 2002, 00:33
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog



Tomasz Jarnot wrote:


Użytkownik "Marek Proga" napisał w wiadomości
news:3C6420DC.E0C9B8C5@mail.utexas.edu...

> > a jak odbywalem w szkole sredniej praktyki w serwisie poldka to
>
> To sie tam wiele nauczyles? Prawda?

Marku, idź może na hamburgera, zamiast śmiecić na grupie...



Wyrazanie opini nie zgodnej z Twoja to jest smiecenie?
Mozesz sobie wziac swoje zabawki przeprowadzic sie do innej piaskownicy.
Zainstaluj sobie zapore na moje posty i juz.
Twierdzisz ze 3mm ponad kreske oleju zniszczy uszczelniacze? Spoko, nie moje
malpy nie moj cyrk.
Zyj sobie w takim przeswiadczeniu.




> > przyjechal ziomek i mowi ze nie wie co sie stalo, wymienil olej i po
> > wymianie wali mu wszsytkimi dziurami, no to mechanior sie go pyta -
panie a
> > iles pan tego oleju nalal ?
> > a o na to: no jak ile, pod korek
>
> No i co? W tym VW w ktorym bylo 8 litrow tez walilo, glownie filtrem
powietrza,
> byl tak mokry jak by go w wiadrze z olejem umoczyc, i olej sie lal z
przedniego
> pasa bo tam jest ujecia powietrza.
> Tylko ze ja wiem co bylo dalej z tym VW i nie od speca co uczniakom kawaly
> opowiada.
> Bez zadnych remontow auto jezdzilo jeszcze dluuugo nie wykazujac zadnych
oznak
> zniszczonych uszczelniaczy.

Bo akurat pewnie Ci się udało i ciśnienie nie wywaliło simeringów.



Nie, bo nie wywali zimeringow!
A jak komus cos sie z nimi stalo to tylko zbieg okolicznosci.... Nie musisz
wierzyc.....


Przy
przelaniu normalnym jest, że olej jest wypychany wszelkimi możliwymi
drogami, m.in. dużo większe ciśnienie wywierane jest na wszelkiego rodzaju
uszczelki i może coś puścić. I tylko całkowity abnegat motoryzacyjny będzie
twierdził inaczej.



Wiesz, nazywano mnie tu juz roznie...... Ale wyjasnij prosze jak sie ma wzrost
cisnienia oleju do jego poziomu.
Wyjasnij gdzie i jak wzrosnie cisnienie po nalaniu np. 3mm ponad kreske, 10mm
ponad kreske.



--
Marek



15
Data: 10 lut 2002, 00:36
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog



sobol wrote:


>
> > a jak odbywalem w szkole sredniej praktyki w serwisie poldka to
>
> To sie tam wiele nauczyles? Prawda?
>
praktymi mialem jeszcze w serwisach: DAEWOO, CITROEN, SEAT, SUZUKI, STAR i
nie ukrywam ze najwiecej (podstaw, tj np ze do silnika do ktorego wchodzi 4l
oleju nie nalewa sie 8 l. i troche innych bardziej powaznych rzeczy)
nauczylem sie wlasnie na poldku i na wlasnym 126p



Wyjasnij wiec precyzyjnie gdzie i jak wzrosnie cisnienie po nalaniu 3mm ponad
kreske.




--
Marek



16
Data: 10 lut 2002, 11:22
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: sobol



Wyjasnij wiec precyzyjnie gdzie i jak wzrosnie cisnienie po nalaniu 3mm


ponad


kreske.



sugerujesz ze konstruktor zaznaczyl pozimom oleju od tak sobie? po prostu
tak mu sie podobalo i sobie zrobil podzialke tak ?


nie twierdze ze 3mm ponad stan max doprowadzi zaraz do zniszczenia silnika,


ale cos w tym jest...
cale szczescie jednak, ze czlowkiek, ktory ustalil max poziom oleju dla
danego silnika uwzgalednil pewien % bledu dla takich ludzi jak Ty ktorym
wydaje sie ze sa madrzejsi i nalewaja wiecej niz sie powinno ! (tak to juz
jest ze niektorzy musza myslec za innych)

pozdr.
sobol




17
Data: 10 lut 2002, 13:58
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Wojciech B

On Sat, 9 Feb 2002, Marek Proga wrote:


> Bo akurat pewnie Ci się udało i ciśnienie nie wywaliło simeringów.
Nie, bo nie wywali zimeringow!
A jak komus cos sie z nimi stalo to tylko zbieg okolicznosci.... Nie musisz
wierzyc.....



Jesli mozna sie wtracic: w opisanej sytuacji nie chodzi raczej o wywalenie
samych _simmeringow_ tylko wywalenie oleju _przez_simmeringi_ - ktore to
zjawisko przy zbyt wysokim poziomie oleju rzeczywiscie czesto wystepuje
(choc raczej nie przy zaledwie 3 mm roznicy). A taki np. pasek rozrzadu
raczej nie lubi pracowac w oleju... :))))


Wiesz, nazywano mnie tu juz roznie...... Ale wyjasnij prosze jak sie ma
wzrost cisnienia oleju do jego poziomu. Wyjasnij gdzie i jak wzrosnie
cisnienie po nalaniu np. 3mm ponad kreske, 10mm ponad kreske.



A moze tak: skrzynia korbowa kazdego silnika ma uklad odpowietrzajacy.
Nalany w nadmiarze olej, rozbryzgiwany w duzej ilosci przez obracajacy sie
wal, moze znacznie zmnieszyc droznosc tego odpowietrzenia, powodujac tym
samym wzrost cisnienia w skrzyni korbowej. A ten wzrost cisnienia
spowoduje wypychanie oleju wszelkimi mozliwymi nieszczelnosciami. I nie
chodzi tu o wzrost cisnienia _oleju_ w ukladzie smarowania (ktore zalezy
wylacznie od regulacji zaworu redukcyjnego w pompie olejowej) ale o wzrost
cisnienie _wewnatrz_skrzyni_korbowej_ silnika.

Pozdrawiam :)

Wojtek

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:(+4861)8679670 fax:(+4861)8686511 e-mail:bori@moon.astro.amu.edu.pl
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori


18
Data: 11 lut 2002, 16:53
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog





> > Bo akurat pewnie Ci się udało i ciśnienie nie wywaliło simeringów.
> Nie, bo nie wywali zimeringow!
> A jak komus cos sie z nimi stalo to tylko zbieg okolicznosci.... Nie musisz
> wierzyc.....

Jesli mozna sie wtracic:



A prosze uprzejmie :)))


w opisanej sytuacji nie chodzi raczej o wywalenie
samych _simmeringow_ tylko wywalenie oleju _przez_simmeringi_ - ktore to
zjawisko przy zbyt wysokim poziomie oleju rzeczywiscie czesto wystepuje
(choc raczej nie przy zaledwie 3 mm roznicy). A taki np. pasek rozrzadu
raczej nie lubi pracowac w oleju... :))))



Nikt nie twierdzi ze on lubi w oleju.
Zaczelo sie od tego ze jest 3mm ponad kreske i co robic.
Padl blady strach ze popsuja sie uszczelniacze.
Ja twierdze ze to jest totalna bzdura i widze sie zgadzasz.

Ja twierdze ze nawet powazne przedawkowanie oleju nie doprowadza do zniszczenia
uszczelniaczy.
Wkoncu taki silnik jest "dziurawy" i olej ma gdzie uciekac i nie widze jak mialo
by sie "wyprodukowac" cisnienie niszczace simmeringi.
Moje doswiadczenie tez nie wynika z patrzenia w fusy, ani czytania grupy, ani tez
sluchnia "majstra" na praktykach.





> Wiesz, nazywano mnie tu juz roznie...... Ale wyjasnij prosze jak sie ma
> wzrost cisnienia oleju do jego poziomu. Wyjasnij gdzie i jak wzrosnie
> cisnienie po nalaniu np. 3mm ponad kreske, 10mm ponad kreske.

A moze tak: skrzynia korbowa kazdego silnika ma uklad odpowietrzajacy.
Nalany w nadmiarze olej, rozbryzgiwany w duzej ilosci przez obracajacy sie
wal, moze znacznie zmnieszyc droznosc tego odpowietrzenia, powodujac tym
samym wzrost cisnienia w skrzyni korbowej. A ten wzrost cisnienia
spowoduje wypychanie oleju wszelkimi mozliwymi nieszczelnosciami. I nie
chodzi tu o wzrost cisnienia _oleju_ w ukladzie smarowania (ktore zalezy
wylacznie od regulacji zaworu redukcyjnego w pompie olejowej) ale o wzrost
cisnienie _wewnatrz_skrzyni_korbowej_ silnika.



Ja tez wiem, ze nie chodzi o uklad smarowania. Prosze nie podejzewaj mnie o takie
rzeczy.
Dalej nie wiem jak moze wzrosnac cisnieni w skrzyni korbowej by zniszczyc
uszczelniacz.
Doswiadczenie popiera moje watpliwosci.

--
Marek



19
Data: 11 lut 2002, 16:55
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog



sobol wrote:


> Wyjasnij wiec precyzyjnie gdzie i jak wzrosnie cisnienie po nalaniu 3mm
ponad
> kreske.

sugerujesz ze konstruktor zaznaczyl pozimom oleju od tak sobie?



Ja sie pytam gdzie i jakim sposobem wzrosnie cisnienie oleju!
Rozumiesz pytanie, czy nie?


--
Marek



20
Data: 11 lut 2002, 16:58
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog





Jesli mozna sie wtracic: w opisanej sytuacji nie chodzi raczej o wywalenie
samych _simmeringow_ tylko wywalenie oleju _przez_simmeringi_ - ktore to
zjawisko przy zbyt wysokim poziomie oleju rzeczywiscie czesto wystepuje
(choc raczej nie przy zaledwie 3 mm roznicy). A taki np. pasek rozrzadu
raczej nie lubi pracowac w oleju... :))))



Wojtek, widzisz to?


> > niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane
uszczelek),




Odciągnąć nadmiar oleju natychmiast! Chyba, że chcesz simeringi wymieniać i
przy okazji pasek rozrządu, bo na pewno jak puści simering to pasek olejem
zachlapie.



--
Marek



21
Data: 11 lut 2002, 18:48
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Wojciech B

On Mon, 11 Feb 2002, Marek Proga wrote:


Wojtek, widzisz to?
> > > niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane
> uszczelek),
> Odciągnąć nadmiar oleju natychmiast! Chyba, że chcesz simeringi wymieniać i
> przy okazji pasek rozrządu, bo na pewno jak puści simering to pasek olejem
> zachlapie.



No coz, przy zaledwie 3 mm roznicy to jest lekkie "panikarstwo"... ;-)

Pozdrawiam :)

Wojtek

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:(+4861)8679670 fax:(+4861)8686511 e-mail:bori@moon.astro.amu.edu.pl
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori


22
Data: 11 lut 2002, 18:54
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Wojciech B

On Mon, 11 Feb 2002, Marek Proga wrote:


Ja tez wiem, ze nie chodzi o uklad smarowania. Prosze nie podejzewaj
mnie o takie rzeczy. Dalej nie wiem jak moze wzrosnac cisnieni w skrzyni
korbowej by zniszczyc uszczelniacz.



Marku, zatkaj dokladnie odpowietrzenie silnika i przejedz sie
kilkadziesiat kilometrow a zobaczysz, co sie bedzie dzialo z olejem :)

Cisnienie w skrzyni korbowej powstaje wskutek istnienia przedmuchow z
komory spalania do przestrezni pod tlokiem - i jakis-tam przedmuch
wystepuje zawsze, nawet w fabrycznie nowym silniku. Jesli kanaly
odpowietrzajace sa "zatopione" olejem, to powstajace w skrzyni korbowej
cisnienie bedzie wywalalo olej ktoredy tylko sie da...

I nie chodzi tu o "zniszczenie usczelniaczy" - tylko o skutki przedostania
sie oleju na rozne wazne elementy silnika, jak chociazby pasek rozrzadu.

Pozdrawiam :)

Wojtek

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:(+4861)8679670 fax:(+4861)8686511 e-mail:bori@moon.astro.amu.edu.pl
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori


23
Data: 12 lut 2002, 00:35
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog



Wojciech Borczyk wrote:


On Mon, 11 Feb 2002, Marek Proga wrote:

> Ja tez wiem, ze nie chodzi o uklad smarowania. Prosze nie podejzewaj
> mnie o takie rzeczy. Dalej nie wiem jak moze wzrosnac cisnieni w skrzyni
> korbowej by zniszczyc uszczelniacz.

Marku, zatkaj dokladnie odpowietrzenie silnika i przejedz sie
kilkadziesiat kilometrow a zobaczysz, co sie bedzie dzialo z olejem :)



A dlaczego kazesz mi to zrobic.
Czy ktos pytal co sie stanie po zatkaniu odpowietrzenia?
Moze sie myle, ale mowimy za durzym poziomie oleju ?




Cisnienie w skrzyni korbowej powstaje wskutek istnienia przedmuchow z
komory spalania do przestrezni pod tlokiem - i jakis-tam przedmuch
wystepuje zawsze, nawet w fabrycznie nowym silniku. Jesli kanaly
odpowietrzajace sa "zatopione" olejem, to powstajace w skrzyni korbowej
cisnienie bedzie wywalalo olej ktoredy tylko sie da...



Glownie tymi kanalami. A domyslam sie ze wiesz jak jest ich wiele......





I nie chodzi tu o "zniszczenie usczelniaczy" - tylko o skutki przedostania
sie oleju na rozne wazne elementy silnika, jak chociazby pasek rozrzadu.



A jednak chyba chodzi o cos innego:


> > niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane
uszczelek),



Na marginesie, zapewniam Cie iz w sytuacji zawysokiego poziomu oleju nie pasek
rozrzadu dostanie pierwsza porcje.




--
Marek



24
Data: 12 lut 2002, 00:37
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog



Wojciech Borczyk wrote:


On Mon, 11 Feb 2002, Marek Proga wrote:

> Wojtek, widzisz to?
> > > > niech spuszczaja nadmiar (inaczej pojedzesz za chwile na wymiane
> > uszczelek),
> > Odciągnąć nadmiar oleju natychmiast! Chyba, że chcesz simeringi wymieniać i
> > przy okazji pasek rozrządu, bo na pewno jak puści simering to pasek olejem
> > zachlapie.

No coz, przy zaledwie 3 mm roznicy to jest lekkie "panikarstwo"... ;-)



3 czy 13 to jest to samo.

--
Marek



25
Data: 12 lut 2002, 22:41
Temat:

Za duży poziom oleju

Autor: roman@sile

Wojciech Borczyk wrote:


Ja tez wiem, ze nie chodzi o uklad smarowania. Prosze nie podejzewaj
mnie o takie rzeczy. Dalej nie wiem jak moze wzrosnac cisnieni w skrzyni
korbowej by zniszczyc uszczelniacz.


WB> Marku, zatkaj dokladnie odpowietrzenie silnika i przejedz sie
WB> kilkadziesiat kilometrow a zobaczysz, co sie bedzie dzialo z olejem :)



Wojtku, skąd to uparte założenie, że odma jest zatkana??? Nie każdy samochód to
cienkocienko...
A skoro już zakładasz, że jest zatkana, to olej będzie wypychany również przy
nominalnym poziomie. Oj, kuleje ostatnio Twoja argumentacja :-(

[...]

--
RoMan (2:484/88@fidonet.org)
mailto:roman@silesia.pik-net.pl
http://www.enter.net.pl/www/squadack



26
Data: 13 lut 2002, 11:08
Temat:

Re: Za duży poziom oleju?

Autor: Wojciech B

On Tue, 12 Feb 2002, RoMan Mandziejewicz wrote:


Wojtku, skąd to uparte założenie, że odma jest zatkana??? Nie każdy
samochód to cienkocienko...



Nie zakladam, ze _jest_zatkana_ - zakladam jedynie, ze jesli wlejesz o
wiele za duzo oleju, to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze wtedy sie
zatka ! :)

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:(+4861)8679670 fax:(+4861)8686511 e-mail:bori@moon.astro.amu.edu.pl
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori


27
Data: 13 lut 2002, 16:26
Temat:

Re: Za du¿y?= poziom oleju

Autor: jfox@poczt

On Tue, 12 Feb 2002 21:41:55 +0000, wrote:


Wojtku, sk±d to uparte za³o¿enie, ¿e odma jest zatkana??? Nie ka¿dy samochód to
cienkocienko...
A skoro ju¿ zak³adasz, ¿e jest zatkana, to olej bêdzie wypychany równie¿ przy
nominalnym poziomie. Oj, kuleje ostatnio Twoja argumentacja :-(



No nie - bo przy normalnym poziomie nie siega do tych szczelin.

J.


28
Data: 13 lut 2002, 17:08
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Marek Prog



Wojciech Borczyk wrote:


On Tue, 12 Feb 2002, RoMan Mandziejewicz wrote:

> Wojtku, skąd to uparte założenie, że odma jest zatkana??? Nie każdy
> samochód to cienkocienko...

Nie zakladam, ze _jest_zatkana_ - zakladam jedynie, ze jesli wlejesz o
wiele za duzo oleju, to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze wtedy sie
zatka ! :)



A jak by sie miala zatkac.
No chyba ze ustanowimy taka definicje slowa "zatkane" na podstawie ktorej
rury doprowadzajace wode do lazienki sa "zatkane" woda.....:)))))

--
Marek



29
Data: 13 lut 2002, 17:56
Temat:

Re: Za duży?= poziom oleju

Autor: Wojciech B

On Wed, 13 Feb 2002, Marek Proga wrote:


A jak by sie miala zatkac. No chyba ze ustanowimy taka definicje slowa
"zatkane" na podstawie ktorej rury doprowadzajace wode do lazienki sa
"zatkane" woda.....:)))))



Dobra Marku... Konczymy, bo dyskusja staje sie jalowa. "Zatkane" to znaczy
"o zmniejszonej droznosci" - zeby wypchnac olej przez simmering nie
potrzeba cisnienia rzedu kilku atmosfer, wystarczy nieznaczny jego wzrost
w skrzyni korbowej. W tym kontekscie porownanie z rurami w lazience jest
bardzo trafione - sprobuj "przedmuchac" rure w ktorej znajduje sie taki
"slup wody", chyba Ci sily w plucach jednak nie starczy... ;-)))) Mysle,
ze obaj wiemy dobrze jak wyglada silnik "przelany" olejem, nie widze wiec
sensu dalszej dyskusji.

Pozdrawiam :)

Wojtek

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:(+4861)8679670 fax:(+4861)8686511 e-mail:bori@moon.astro.amu.edu.pl
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori


30
Data: 14 lut 2002, 11:30
Temat:

Re: Za duży poziom oleju

Autor: sobol



Wyjasnij wiec precyzyjnie gdzie i jak wzrosnie cisnienie po nalaniu 3mm


ponad


kreske.


a czy ja tak powiedzialem ? ze wzrosnie cisnienie! w wiekszosci samochodow
osobowych smarowanie silnika jest wymuszone wiec poziom oleju nie ma wplywu
na cisnienie w kanalach co jendak nie znaczy ze do tych perzeciekow nie
dojdze qumasz?

sobol



31
Data: 15 lut 2002, 23:15
Temat:

Za duży poziom oleju

Autor: roman@sile

J.F. wrote:


Wojtku, skąd to uparte założenie, że odma jest zatkana??? Nie każdy
samochód to cienkocienko... A skoro już zakładasz, że jest zatkana, to olej
będzie wypychany również przy nominalnym poziomie. Oj, kuleje ostatnio
Twoja argumentacja :-(


JF> No nie - bo przy normalnym poziomie nie siega do tych szczelin.



A przy przelaniu o 3 mm nagle zaczyna sięgać i odma się zatyka? Bądźmy
poważni...

--
RoMan (2:484/88@fidonet.org)
mailto:roman@silesia.pik-net.pl
http://www.enter.net.pl/www/squadack



32
Data: 15 lut 2002, 23:18
Temat:

Za duży poziom oleju

Autor: roman@sile

Wojciech Borczyk wrote:


Wojtku, skąd to uparte założenie, że odma jest zatkana??? Nie każdy
samochód to cienkocienko...


WB> Nie zakladam, ze _jest_zatkana_ - zakladam jedynie, ze jesli wlejesz o
WB> wiele za duzo oleju, to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze wtedy sie
WB> zatka ! :)



Z tego, co obserwuję wątek, wychodzi mi, że chodzi tu o przelanie o kilka mm a
nie zalanie silnika olejem po korek. Nadal nie widzę uzasadnienia dla zatkania
się odmy - we wszystkich samochodach, którymi jeździłem odma i tłumik płomieni
(ta druciana spiralka - o ile w ogóle była) były sprawdzanie przy każdym
przeglądzie.
Jedyny samochód, o którym słyszałem, że ma problemy z odmą, to cienkocienko -
sądzę, że jest to raczej skutek błędu konstrukcyjnego niż reguła.

--
RoMan (2:484/88@fidonet.org)
mailto:roman@silesia.pik-net.pl
http://www.enter.net.pl/www/squadack



33
Data: 17 lut 2002, 11:54
Temat:

Re: Za duży poziom oleju?

Autor: Wojciech B

On Fri, 15 Feb 2002, RoMan Mandziejewicz wrote:


Z tego, co obserwuję wątek, wychodzi mi, że chodzi tu o przelanie o
kilka mm a nie zalanie silnika olejem po korek. Nadal nie widzę
uzasadnienia dla zatkania się odmy



Oczywiscie - roznica kilku milimetrow jest bez znaczenia. Zreszta juz to
kiedys wczesniej zaznaczylem. Mialem na mysli bardzo znaczny nadmiar oleju
- po prostu sie nie zrozumielismy :)

Pozdrawiam

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:(+4861)8679670 fax:(+4861)8686511 e-mail:bori@moon.astro.amu.edu.pl
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori



Tematy powiązane z Za duży poziom oleju:



Copyright 2007-2008 © otopr.pl Informacje Prasowe
Projekt i wykonanie: E2


web stats stat24